Vilken grafikkortsfläkt rekommenderas till GF 6800XT?

Permalänk
Medlem

Vilken grafikkortsfläkt rekommenderas till GF 6800XT?

Hejsan!

Måste köpa ännu en ny fläkt eftersom att VF900-Cu inte passar, vilket det inte står nånting om på Zalmans hemsida.

Jag tänkte på en VF700-Cu istället, men jag vill veta om den passar först. Enligt hemsidan ska det inte vara några problem, men det gick ju som det gick förra gången. Annars har ni säkert nånting annat på lager att rekommendera?

Mitt grafikkort är som sagt XFX GF 6800XT.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Den fläkten ska ju passa till 6800 serien. Vad är det som tar imot? Du har inte bara vänt den på fel håll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayor
Den fläkten ska ju passa till 6800 serien. Vad är det som tar imot? Du har inte bara vänt den på fel håll?

Hehe, näe... Jag kan inte få i alla skruvar i hålen bara, även fast jag har satt dem rätt. Har även testat "fel" sätt, och det blir mer rätt, men inte fullt ut, vilket gör att det inte blir nåt tryck på chipset.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

jag har ett 6800XT från XFX och kör med VF 700 så den passar i alla fall. Dock tycker jag VF900 borde passa med? Vill dock minnas att det bara var två hål eller så rutn GPU:n men kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
jag har ett 6800XT från XFX och kör med VF 700 så den passar i alla fall. Dock tycker jag VF900 borde passa med? Vill dock minnas att det bara var två hål eller så rutn GPU:n men kan ha fel.

Det är fyra hål.

Satte du i skruvarna (nipples) i hålen längst ut på fläkten? För det är det jag ska göra med 900, men det passar som sagt inte.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

jag satte dom lägst ut. Öppnade å kollade. kan dock bara se att ajg har 2st hål på diagonalen. har ett lgäre ut också vid ramminet men vet att orginal XFX kylaren satt med 3 skruvar och den kylde både GPU och minne. Så antigen ahr du eller jag itne referens design på PCB:n skulle jag tro. Ska snart byta ut mitt tror jag till ett 7900 av nåt slag och blir nog VF900 då.

Permalänk
Medlem

Äh, jag köper en 700 och testar. Om den passar för dig borde den ju göra det för mig med.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk

ja köpte precis en VF900-Cu till mitt GF6800XT :S är det någon som fått på en Vf900-cu på ett 6800XT??

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Okej, detta är sinnessjukt! Snart köper jag bara ett nytt grafikkort. VF700 vill inte passa för mig heller. Finns det någon fläkt som passar till detta kort överhuvudtaget?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Okej, detta är sinnessjukt! Snart köper jag bara ett nytt grafikkort. VF700 vill inte passa för mig heller. Finns det någon fläkt som passar till detta kort överhuvudtaget?

Vem har tillvärkat dit kort da?

Ska snart släga ut mit 6800XT med VF700 kylare då nytt GFX är på väg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Vem har tillvärkat dit kort da?

Ska snart släga ut mit 6800XT med VF700 kylare då nytt GDX är på väg.

XFX.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Samam som jag har då kan tänkas. har ett XFX med mörkblå PCB och föredetta svart kylare med 40mm vinande fläkt. Kan du itne ta bild på kortet med utan kylare och på dess kylare så får jag se.

Bästa bilderna jag kunne hitta på burken med XFX 6800XT med VF700 kylare.

http://1701-enterprise.no-ip.org/patrik/quadopteron/quadopteron_gfx.jpg
http://1701-enterprise.no-ip.org/patrik/quadopteron/quadopteron_gfx2.jpg

Permalänk
Medlem

Har ingen kamera tyvärr. Kan försöka greja.

Vad betyder PCB?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk

PCB är själva kortet som komponenterna sitter på. Nu kommer jag ju inte ihåg vad just PCB står för. Curcuit Board är ju givet iaf

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk