Permalänk
Medlem

grafikfläkt montering

Tjena, tänkte köpa en sån där zalman v700 (eller va den heter) till mitt grafikkort som är ett 6800GS. min fråga är om det är lätt att ta bort den gamla fläkten för en nybörjare som mig. Jag skulle också vilja veta det bästa sättet att ta bort den gamla kylpastan.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Om du lossar den nuvarande kylarens fästanordning, så är det sedan tämligen enkelt att vrida kylaren med- och motsols för att få den att släppa.

Sedan för att få bort gammal kylpasta så är aceton i lagom mängder att föredra, kemiskt ren dito, d.v.s utan olja.

På med färsk kylpasta och montera den nya kylaren. Bra instruktioner finnes på www.zalman.co.kr

Lycka till

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

tackar så mycket för svaret, om jag använder aceton ska jag hälla på lite i taget å gnugga med papper eller vad ska jag gnugga med? har även funderat ett tag på att köpa ett nytt chassi... då är frågan hur avancerat det är att byta chassi. har som sagt ingen erfarenhet av det sedan tidigare.

Permalänk
Permalänk

du ska ju inte hälla acetonen på kortet. fukta en tops eller nåt och gnugga bort pastan.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
du ska ju inte hälla acetonen på kortet. fukta en tops eller nåt och gnugga bort pastan.

Precis så

Visa signatur

---