Permalänk
Medlem

Om man ska köpa GW rekommenderar ni att köpa vanliga GW först och sedan expansion(er) eller hur ska jag göra?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Om man ska köpa GW rekommenderar ni att köpa vanliga GW först och sedan expansion(er) eller hur ska jag göra?

Personligen så skulle jag vilja spela igenom hela "spelet" dvs köpa guild wars först, sen factions etc. Har man verkligen lust att klämma ut 270 spänn extra så rekommenderar jag det!

Permalänk
Medlem

det jag kan säga nu är skaffa Guildwars sen ''Skipa''!!! FAction och skaffa GW:Nightfall testade lite av GW:NF preview weekend NF verkar vara mycket mycket bättre än vad FAction är FAction kändes lite halvdant om man gämn för med Prophecis=första GW...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

*bort*

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

varför inte bara köpa GW det kostar typ 299kr det jag menar är om du ändå har lagt ner en massa pengar på game cards varför vill du göra ett byte för...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
varför inte bara köpa GW det kostar typ 299kr det jag menar är om du ändå har lagt ner en massa pengar på game cards varför vill du göra ett byte för...

För att det kostar 449 i varenda affär här i Vetlanda. Och jag vill spela så fort som möjligt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

hoho

hittade en riktigt bra deal för Orginal GW 199kr samt 25kr frakt du får detta inom 2dagar

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902

STRIKE NOW!!!!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hoho

hittade en riktigt bra deal för Orginal GW 199kr samt 25kr frakt du får detta inom 2dagar

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902

STRIKE NOW!!!!

Tillfälligt slut

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Kan ingen motivera mig nog till att börja spela gw? Har köpt spelet för en vecka sen, men av någon anlednin känner jag mig inte sugen på att spela. Känns så meningslöst..

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort ett account? för jag kan logga in men när jag har loggat in så kan ja inte trycka på play för det står `´Your account is not currently authorized to play guild wars`´

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
det jag kan säga nu är skaffa Guildwars sen ''Skipa''!!! FAction och skaffa GW:Nightfall testade lite av GW:NF preview weekend NF verkar vara mycket mycket bättre än vad FAction är FAction kändes lite halvdant om man gämn för med Prophecis=första GW...

mjo.. första delen är ivf roligast, sen kan man köpa de andra två senare.
Jag själv har bägge två nu och tycker faktiskt det var värt det, andra delen var kanske inte så roligt, men använder dock skills från factions och kör lite elite missions ibland.

Permalänk
Medlem

Kan man skicka pengar och items mellan sina gubbar, och isåfall hur?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

ja det går man använder ett gemensamt storage bara komma från Pre-searing om du äger första GW...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
ja det går man använder ett gemensamt storage bara komma från Pre-searing om du äger första GW...

Okej. Vad är Pre-searing?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Slutade spela WoW för ngn vecka sen då jag fann spelet otroligt frustrerande och i långa loppet tråkigt :/ Hade en hunter som jag levlat till 39 men skulle aldrig ha haft råd med en mount så jag gav upp. Guild Wars verkar ju lite roligare fast tror inte MMORPG är något för mig... Ser fram emot Quake Wars och möjligtvis BF 2142

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Okej. Vad är Pre-searing?

En prolog innan det "riktiga" spelet börjar

Pre-searing är underbar imo.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Kan man skicka pengar och items mellan sina gubbar, och isåfall hur?

Skapa ett account

Permalänk

Spelar wow just nu men det börjar bli trist att bara sitta och pvp:a mellan raiderna och lvla alts. Tänkte köpa gw för att testa det och fördröja tiden. Hur funkar det med expansionerna osv? Vad gör man i spelet egentligen? Finns det endgame osv eller komme rman till lvl 20 sen är det slut?
tacksam för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Spelar wow just nu men det börjar bli trist att bara sitta och pvp:a mellan raiderna och lvla alts. Tänkte köpa gw för att testa det och fördröja tiden. Hur funkar det med expansionerna osv? Vad gör man i spelet egentligen? Finns det endgame osv eller komme rman till lvl 20 sen är det slut?
tacksam för svar

Skapar partyn och går på missions. Den slutar räkna lvl men din xp blir alltid högre. Finns ett antal saker att göra efter lvl 20 dvs spelet är inte ens slut då.

Permalänk
Medlem

Monk

Någon som har en monk som kan berätta lite hur man ska sätta ut sina pointsen i både skills och exp points...

Är nämligen noob så jag har 0 koll på läget, så den som gör en skiss på hur jag ska sätta ut mina saker borde prisas !

Permalänk
Medlem

hmm ska du bara köra Full heal lägg allt på Healing prayers sen resten på Divine det som blir över lägger du på protection prayers..

när du väll har komit till lvl20 och har max armor rekomenderar jag att du köper 1 Superiour Healing rune och 1 Superiour Divine rune har du allt det så borde det se utt

Heal16
Divine15
Protection4

jag rekomenderar att du alltid har med dig protective spirit
samt healing sead
men PS är ett måste många kanske inte håller med men när necro eller Ele tar en direkt hit från en warrior kan det va bra att casta den snabbt sen vräka på med lite heal men var försiktigt så du inte över healar det leder till dålig energy management..

bah nu blev det inga punkter Osv men du fattar=P

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Har skaffat GW factions för ett par dar sen och försöker har skapat ett "party" med min polare och två botar.

Som nybörjare känns det inte helt lätt att förstå hur allt funkar.
Har några små frågor.

Vi har båda utbildat oss i våra båda yrken och är på level 6.
Nu skulle vi vilja göra lite gemensamma uppdrag.
Hur funkar det ?

Vi kan välja uppdrag var för sig, men hur väljer man så att säga ett uppdrag gemensamt för vårat gäng ?

En annan irriterande sak är att när någon av oss klickar på kartan för att snabbt komma nånstans så bryts vårat gäng.
Man lämnar gänget och kan sedan inte längre chatta med polarn i gänget. Dessutom så hamnar vi nästan alltid på olika distrikt tex jag på European english district 1 och polarn på district 2, så att vi inte kan se varandra.

Känns onödigt att ringa polarn varje gång man använder kartan för att ställa in allt rätt igen...
Kan man komma ifrån detta ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Har skaffat GW factions för ett par dar sen och försöker har skapat ett "party" med min polare och två botar.

Som nybörjare känns det inte helt lätt att förstå hur allt funkar.
Har några små frågor.

Vi har båda utbildat oss i våra båda yrken och är på level 6.
Nu skulle vi vilja göra lite gemensamma uppdrag.
Hur funkar det ?

Vi kan välja uppdrag var för sig, men hur väljer man så att säga ett uppdrag gemensamt för vårat gäng ?

En annan irriterande sak är att när någon av oss klickar på kartan för att snabbt komma nånstans så bryts vårat gäng.
Man lämnar gänget och kan sedan inte längre chatta med polarn i gänget. Dessutom så hamnar vi nästan alltid på olika distrikt tex jag på European english district 1 och polarn på district 2, så att vi inte kan se varandra.

Känns onödigt att ringa polarn varje gång man använder kartan för att ställa in allt rätt igen...
Kan man komma ifrån detta ?

Ni måste ha samma quest som är aktiv. Har inte din polare det så kan han dela med sig den.
Bryts erat party så är det väl bara att snabbskriva in erat nick i partylist.
Du kan skriva till din kompis även om han är i ett annat district.
Du kan välja vilket district du vill gå in i innan du kommer dit.

Permalänk
Medlem

Kan man sälja lila vapen till spelare eller ska jag sälja till merchants?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Vissa är värda, men bara rare skins, såsom Dwarven Axes, Sephis Axes, Crystalline Swords, för att vara de som ger mest. Annars merchar man resten om det inte är jättebra inherent mods och reqs.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat hitta lite gula (eller guld?) saker. Ska dem till merchants också?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Beror lite på hur bra dom är samt vilket skin, allt med Req7-9 15^50% är värt att spara samt +5e...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Beror lite på hur bra dom är samt vilket skin, allt med Req7-9 15^50% är värt att spara samt +5e...

Okej. Req7-9 fattade jag, men inte resten.

Här är ett svärd jag hittade t.ex, hur pass bra är det?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Väldigt dåligt, måste vara max damage, 15-22 för svärd. I vissa fall Crystalline Swords tex går det att sälja un-max. Men den där, Merchant. Inherent moden också dålig. 15% above 50% health, 15% -10AL, 15 -5 Energy, 15% Alltid *ovanlig men finns*, +5 Energy, är de mest valda modsen, sedan vill vissa ha 15% stance och 15% enchanted för farming.

Men Max damage brukar vara det mest viktiga, warrior vapen är dessutom viktigast att hålla reda på, därför de tenderar att vara dyrast och därför en stor inkomstfaktor. 15-22 för svärd, 6-28 för axe, 19-35 för Hammers.

Kolla in guildwiki, finns massor av information, dessutom mer GW inriktade forum, tenderar att du måste kunna engelska dock, för svenska forum för GW brukar vara av den dåliga klassen i min erfarenhet.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

Har blivit smått intresserad av spelet, men har några frågor då.

1. a Kan man endast spela Multiplayer eller kan man även spela Singleplayer?
1. b Ifall det finns singleplayer, hur tycker ni det är att spela det? Är det roligt eller enbart tråkigt? (som i diablos singelplayer funktion)
Det finns en hel del expansionspacks, Guildwars Factions, Guildwars 06 prophecies, Guildwars Nightfall.
Men hittar inte orginalet. (på cdon.com då)
3. Vet ni vart man kan köpa det och hur mycket det kostar?
4. Vilken Expansionpack är bäst?
5. Vad finns det för raser?
Så den viktigaste frågan,
6. Är spelet värt att köpa?