Permalänk
Medlem

Skumt fel

Jag håller på att hjälpa en polare med hans nyinköpta dator, som han har byggt ihop för typ en vecka sen.

Men de är intebygget som klyddar utan senare när man ska installera operativsystem på hårddisken.

Detta händer:
1 allt är som det ska den bootar från CD'n och läser in allt den behöver för att fixa en installation.

2 när den har läst in allt den behöver, kommer bluescreen upp, och säger att den inte hittar en fil som jag har för mig hette pci.sys (observera att det är innan man en har hunnit göra något själv, innan du väljer ifall du vill installera windows)

3 sen testade vi att boota från av annan hårddisk som redan hade windows xp men sp2, och då kunde man starta upp windows, och allt funkade helt perfekt.

4 sen avinstalerade vi sp2, för vi ville inte ha kvar det. och så startade vi om datorn.

5 nu hände samma fel som innan den kan inte boota från disken, och ifall vi försöker instalera XP på den så kommer samma bluescreen upp som på den andra disken.

Kan det vara så att någon av de komponenter han har kräver att man har en XP version men SP2 (själv tycker jag att detta verkar högst osannolikt).

Tack på förhand

Permalänk

Varför ens ta bort SP2 ?

Permalänk
Medlem

Ja du de var inte mitt beslut utan det var hans, han gillar inte sp2

Permalänk

Googla lite nästa gång, första träffen på google:
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=787263

Permalänk
Medlem

oj jag glömde helt bort google men tack, ska se ifall det kan hjälp något