Hjälp! Håller på att sätta ihop min nya dator!

Permalänk

Hjälp! Håller på att sätta ihop min nya dator!

Hej! Jag håller just nu på att sätta ihop min nyinköpta dator!

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=381345&...

Så ser den ut. Har ni några tips, eller saker jag bör tänka på när jag bygger ihop den?

Jag kommer nog att lägga in fler frågor eftersom jag bygger.

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk

Ser bra ut... Ska du klocka? Isf måste jag komma med följande ledsamma nyhet; Du kommer tyvärr bli tvungen att köpa litet dyrare minnen...

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Kommer nog inte att klocka

Men jag har en liten fråga, kylpasta, är det kylpasta som kylpasta? (Hmm, skum formulering där.)
Nämen min pappa sa att han hade kylpasta i garaget (han har en telefonbutik där) när jag läste på datorbyggarna att man skulle lägga dit det.
Hur ska man gå tillväga när man lägger dit det?

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

Kylpasta sitter det redan på fläkten!

Bögg ihop min dator för första ggn här om dan, och det gick bra. Samma chassie,nätagg, moderkort, grafikkort å cpu som dig

Bara att läsa i instruktionsboken så är det inga problem med vad man ska koppla in var osv.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk

Tja, jag är lite småfeg, hur pass hårt ska man behöva trycka för att få fast minnena?

Edit:

Fick dit dom, man skulle visst "trycka på flärparna" samtidigt som man tryckte ner minnena.

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

Fäll ut spärrarna på sidan av minnes porten, sitter 2st en på varje sida!
Minnet passar bara på ett sätt, hur du ska sätta det kan du inte ta miste på. Sen äre bara å trycka samtidigt i varje hörn på minnet så klickar det till när det kommer på plats. Spärrarna ska gå tillbaks som dom satt från början om du fått ner det riktigt.

Permalänk
Medlem

[jag var för seg] Dra ut de vita piggarna på sidan, kolla sedan så att "ingröpningarna" på Minnet matchar med de på moderkortet. sen e det bara att trycka.. Så ska det gå finfin.. [jag var för seg]

Btw. Den kylpastan som förljer med kylaren.. Är den tillräkligt bra eller ska man köpa annat? Är det sån där som ser ut som en liten tejpbit.. Hadde sånt på en gammal P3a...

Visa signatur
Permalänk

Hittar nå skumma kablar.

Jag antar all L-Out är Line Out Left å att R-Out är Line Out Right.
Men vad är L-Ret å R-Ret? Vad gör dom, vart ska dom sitta?
Det står 2 olika "saker" i instruktionsboken.
HD-Audio & AC'97. Vad är vad, vad ska jag gå efter?

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

Dom kablarna satte jag inte in, dom är väl till för uttagen på högersidan på chassiet, mic m.m. Jag kopplar in sånt på baksidan, smidigast så.

Permalänk

Borde väl egentligen byta tråd för den här frågan (tror jag), men jag kör på ändå.
Alla grejer är ikopplade å jag hade tänkt börja installera windows. När jag satt i windowsskivan så började installationen. Efter ett tag så fick jag valet:
1. Installera windows
2. Reparera en windowsinstallation
3. Avsluta guiden
Då reagerade inte tangentbordet när jag tryckte retur (det stod tryck retur för alt. 1) så jag frågade pappa om han använde tangentbordet för att boota från cd:n. Han höll på med annat så han svarade nej, å då startade jag om datorn. När jag startat om datorn så reagerade den inte på cd:n. Vad kan det va för nå skumt?

Edit:

Problemet löst, slarvjag missade nå boot-val (F12).

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk

USB tangentbord fungerar inte alltid i windowsinstallationen, försök leta upp nåt gammalt ps/2 tangentbord

Permalänk

Passar på att snabbfråga här.

NTFS eller FAT?

Skillnader, vad ska jag ta?

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

NTFS

Gött att datorn startade upp iaf!

Permalänk

Jajjemen, tack så mkt!

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses