Permalänk
Medlem

jag skulle vilja veta om man kan slå av den lilla blåa lampan som blinkar.
Har för mig att jag läst det någon stans men kommer inte ihåg var!

Visa signatur

Amd Athlon x64 6000+ MSL SLI 4gb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leris
jag skulle vilja veta om man kan slå av den lilla blåa lampan som blinkar.
Har för mig att jag läst det någon stans men kommer inte ihåg var!

Under displayinställningar.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

hur bra är batteri tiden på n73? taltid och standby?

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Under displayinställningar.

Jag måste vara blind hittar inget om lampan där. Det enda som jag kommit på är ett slå av sparfunktionen, då blinkar den inte men ska man behöva det?

Visa signatur

Amd Athlon x64 6000+ MSL SLI 4gb ram

Permalänk
Medlem

Då så. Då är man ägare till Nokia N73.

Tack vare denna tråd!

Visa signatur

Linux User #289870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leris
Jag måste vara blind hittar inget om lampan där. Det enda som jag kommit på är ett slå av sparfunktionen, då blinkar den inte men ska man behöva det?

Japp.

Permalänk
Medlem

ok tack

Visa signatur

Amd Athlon x64 6000+ MSL SLI 4gb ram

Permalänk
Medlem

Någon som vet om jamba.se tjänster fungerar fast n73 inte finns registrerad som modell?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tollare
Någon som vet om jamba.se tjänster fungerar fast n73 inte finns registrerad som modell?

Vilken tjänst syftar du på?

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att tycka att bilderna ser fruktansvärda ut? Det ser ut som om det är något slags photoshop-oilpainting filter pålagt, färgerna är utsmetade och det ser generellt ut som en oljemålning, ingen skärpa, ingen bra färgåtergivning och inget "mjukt" ens där solen skiner igenom träden :/
Kanske bara är jag som är knäpp Men jag ser verkligen inte det som alla tycker är så bra, förutom själva megapixelantalet då, men ja.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Är jag ensam om att tycka att bilderna ser fruktansvärda ut? Det ser ut som om det är något slags photoshop-oilpainting filter pålagt, färgerna är utsmetade och det ser generellt ut som en oljemålning, ingen skärpa, ingen bra färgåtergivning och inget "mjukt" ens där solen skiner igenom träden :/
Kanske bara är jag som är knäpp Men jag ser verkligen inte det som alla tycker är så bra, förutom själva megapixelantalet då, men ja.

men annars är det bra =P

Permalänk
Medlem

En jobbarkompis fick en N73 av Nokia i sin roll som ambassadör det lilla äcklet
Den har dock fått ett roligt problem, när man ringer till den stängs den av när 2 signaler gått fram. Återställning och allt sådant är provat, några tips ni S60-gurus?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
En jobbarkompis fick en N73 av Nokia i sin roll som ambassadör det lilla äcklet
Den har dock fått ett roligt problem, när man ringer till den stängs den av när 2 signaler gått fram. Återställning och allt sådant är provat, några tips ni S60-gurus?

Har ni testat att uppgradera programvaran i telefonen?

http://www.nokia.co.uk/softwareupdate/

Ser dock att N73 inte finns med i listan än men det kan gå via programmet i vilket fall. Annars låter det som det är inlämning för uppgradering som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Har ni testat att uppgradera programvaran i telefonen?

http://www.nokia.co.uk/softwareupdate/

Ser dock att N73 inte finns med i listan än men det kan gå via programmet i vilket fall. Annars låter det som det är inlämning för uppgradering som gäller.

Hehe, it begins again!

Den förra ambassadörsluren han fick, en 3230, har varit på service 7 ggr

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Tja, grymt sugen på att införskaffa en N73. Men vad jag har hört från vänner som använder 3G funkar det inte helt bra. Så jag undrar om man kan använda telefonen enbart på GSM(eller vad "vanliga" telefoner använder, har dålig koll på olika termer..) (dvs koppla bort 3G-funktionen)? Om inte, vad finns där då för alternativ på liknande telefoner?

Visa signatur

Jag ja

Permalänk

Ja du kan göra så den enbart går på gsmnätet.
vad har dem haft för problem med 3g:n? jag har inga problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cusion.se
Ja du kan göra så den enbart går på gsmnätet.
vad har dem haft för problem med 3g:n? jag har inga problem.

Mina polare klagar mycket på att det hoppar från 3G till GSM när 3G motagningen sviktar lite.. Men då är det bara att ställa in N73an så att den enbart använder sig av GSM-nätet, så man slipper att den hoppar från ett nät till ett annat hela tiden..

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Medlem

men vafan, det kan han ju inte beskylla telefonen för. klart som fan att den byter till GSM när 3G nätet inte håller måttet. det är ju så det ska vara. det får han lägga på sin operatör

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
men vafan, det kan han ju inte beskylla telefonen för. klart som fan att den byter till GSM när 3G nätet inte håller måttet. det är ju så det ska vara. det får han lägga på sin operatör

hehe, iofs har jag inte sagt att dom klagat på sina telefoner, enbart på 3g-nätet, och dom hittade/kunde inte ställa in sina telefoner att enbart använda GSM-nätet..

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Medlem

Jag har en N73, och den fungerar klockrent!

Dock har jag ett litet problem, eller irritationsmoment rättare sagt.
Jag har köpt en adapter så jag kan lyssna på musik med "vanliga" hörlurar, dock är adaptern lite "slapp" så den lossnar från mobilen vilket resulterar i att musiken börjar spelas ut på högtalaren, lite smått irriterande.

Finns det något program som förhindrar att detta händer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Är jag ensam om att tycka att bilderna ser fruktansvärda ut? Det ser ut som om det är något slags photoshop-oilpainting filter pålagt, färgerna är utsmetade och det ser generellt ut som en oljemålning, ingen skärpa, ingen bra färgåtergivning och inget "mjukt" ens där solen skiner igenom träden :/
Kanske bara är jag som är knäpp Men jag ser verkligen inte det som alla tycker är så bra, förutom själva megapixelantalet då, men ja.

Läste du inte hela tråden?
Jag klagade på just detta på sidan 3 eller något.

Som sagt blir det nästan alltid någonstans där det dyker upp blåa skuggor.
http://img207.imageshack.us/img207/9905/20060823039ry5.jpg

Men om du har Photoshop går att ta bort vissa av skuggorna med hjälp av "Color Balance" (ctrl+B).

Sedan markerar du att ändra "Shadows" och drar ner "Yellow - Blue"-reglaget tills du är nöjd.

Detta riskerar dock att förvränga mycket av resten av bilden, men det är ändå ett snabbt och smidigt sätt att ta bort det värsta.

Ett tips är också att passa på att dra upp "Cyan - Red" på "Midtones" eller "Higlights" när du har tagit bilder på folk och använt blixten. Eftersom blixten gör att de blir bleka kan det var kul att ge tillbaka lite färg till deras ansikten.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem

ingen som vet vart man fixar nytt skal?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badanton
ingen som vet vart man fixar nytt skal?

ebay?

Permalänk
Medlem

Tycker ofta jag får problem i filhanteraren , att när jag går in i mappar när jag väljer vart jag ska flytta filen så typ stängs allt ner och han är tillbax till början... störigt som FAEN!! hatar telefon jävelen!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badanton
ingen som vet vart man fixar nytt skal?

Jag beställde nyss ett nytt framskal då min nuvarande blev helt sliten eftersom jag råkade tappa telefonen när jag sprang och den gled i backen typ flera meter.

Www.mytrendyphone.se där beställde jag min rätt saftigt pris dock för en liten sketen plast bit.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Rolex, super nice, gjorde samma sak med min 2 dagar efter jag fick den=(

men joysticken. borde man väl kunna köpa om den pajjar? efter garanti osv, min funkar fint., fick dock skrapmärken på den, och den ser inte ut att följa med i knappsatsen på bilden.

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
Rolex, super nice, gjorde samma sak med min 2 dagar efter jag fick den=(

men joysticken. borde man väl kunna köpa om den pajjar? efter garanti osv, min funkar fint., fick dock skrapmärken på den, och den ser inte ut att följa med i knappsatsen på bilden.

Nope knappsatsen kostar ytterligare 120 spänn om du vill ha den också. De säljer varje del försig, altsså består n73 av 4 olika delar, Framskal, Knappsats, Batterilock och Bakskal.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

jo det ser jag, men joysticken ingår inte i den alltså? eller gör den det?

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem

Får n73 innom någon vecka!!!

Jävlar vilka bilder, behövs fan ingen digitalkamera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luniban
Får n73 innom någon vecka!!!

Jävlar vilka bilder, behövs fan ingen digitalkamera

den ersätter verkligen inte en digitalkamera mannen.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz