7900gt color mipmaps problem!

Permalänk

7900gt color mipmaps problem!

tänkt att börja klocka men innan jag tänkte göra de så skulle jag ju prova så att grafikkortet va riktigt så jag satte i gång 3dmark05 och sätta på bland annat color mipmaps, och då blev de stora artifacter över allt.. sedna så provade jag mig fram till vad felet var och de va ju då mipmapsen.. är de fel på kortet så det bara är att skicka tillbackad eller går de att göra någonting åt detta?

( har bytt fläkt till en v-900,zalman. provade tyver inte dessa inställningar innan jag bytte fläkt, tar för givet att de va lika dant då. )

Tack sam för all hjälp jag kan få

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Bocka av color mipmaps och kör testen igen,

Tanka gärna ner 3dmark 2006 och kör "deep freeze" väldigt krävande test för alla grafikkort. Är det fel på grafikkortet så dör Gkortet under testet(Oftast 7900GT problem), tja tråkigt men då får du i alla fall reda på om det blir något fel, artifakter, eller vad det nu kan vara.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Conroepower: jag missade den för har inte samma problem som jag har ännu vilket fall... jag får bara artifacter när jag sätter på color mipmaps annars så är tempen på cpu´n riktigt och grejerna fungerar.. vet ju dock inte hur varm den är där felet brukar vara på själva kortet,... men varför blir de såhär??

A.N´doja: redan kört deep freeze och de värkar inte så krävade ligger runt 20 fps och inga artifacter då heller.. hur många gånger ska jag köra tycks?

Tack försvaren och fortsätt gärna har inte fått svar på min fråga tyver men kanske är påväg=)

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk

Deep freeze är riktigt krävande, funkar det genom det testet x antal ggr är det inget fel på ditt kort.

Kör på bara

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd