Permalänk
Medlem

XPs Fjärr-skrivbord

Hej....

Jag är grymt less på mina burkar just nu... alltid nåt som jäklas,
Jag har 2 st datorer, en av dom står som server i en garderob och är kopplad till TVn och stereon i vardagsrummet; helt enkelt den jag tittar på film ifrån.
Jag har kört VNC mot den rätt länge men det är bara en AMD 1100mhz 512Ram och VNC tar upp ca 40% av CPUn när jag drar igång MediaPlayer. Jag ledsnade på det och testade XPs inbyggda "Fjärrsession", detta drar mindre CPU men Tv-ut bilden blir "låst" då jag kör det..?? varför?? Den burken har varken mus el. tgb så jag måste kuta dit o köra in tgb för att skriva in passwordet och komma ur nåt slags "låst läge" omjag startar mediaplayer på den medan jag är påloggad med fjärrsession mot den...

nån som vet? I alternativen för fjärrsession finns inget video-alternativ, bara ett val om ljud ska spelas upp på den datorn ( i garderoben) eller på min vanliga burk; jag vill såklart att både bild+ljud ska spelas upp som normalt på den, och använda TV-utgången.... men det kanske inte Bill Gay-tes tyckte att manskulle kunna....

grrrr.....

Tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo de lite klurigt.. VNC försöker ju visa videon, vilket resulterar i skyhög cpu-usage. Och RDP (fjärrsession) fungerar på sitt sätt.

Men när du stänger VNC sässongen så borde väll lagget avta?