Permalänk
Medlem

Inge plats på C:

När jag zippar upp saker/ installerar vissa saker så lägger den först upp filerna på C: och sedan för över dom till D: ;p
Har inge plats kvar på C: så jag skulle vilja veta hur man gör för att göra så att den lägger filerna på D: utan att röra C: .. Vet att det går för jag har gjort det förut.. men kommer dock inte ihåg hur-.- Tacksam för Hjälp, hörs :>

Visa signatur

i dont know the source code.

Permalänk
Medlem

Det beror nog helt på vilket program du använder för att packa upp filerna så det är svårt att svara på.

För övrigt bör du fundera på att rensa C: lite om du har så lite plats kvar. Windows trivs bäst med minst 5% ledigt diskutrymme har jag för mig man brukar säga som tumregel. Det gäller väl inte dom nya stora diskarna (>200GB) förstås... men ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av di0caer
Det beror nog helt på vilket program du använder för att packa upp filerna så det är svårt att svara på.

För övrigt bör du fundera på att rensa C: lite om du har så lite plats kvar. Windows trivs bäst med minst 5% ledigt diskutrymme har jag för mig man brukar säga som tumregel. Det gäller väl inte dom nya stora diskarna (>200GB) förstås... men ändå.

Det är ingen Zipp fil .. Det är en installations fil .
jag har Hårddisken upp delat i två enheter.. på C: Windows, Inge mer. Och på D: allt annat.
Men det är det att installationen lägger filerna temporärt på C: till installationen är klar..

Visa signatur

i dont know the source code.

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen --> System --> fliken Avancerat --> Miljövariabler
I översta rutan där kan du ändra sökvägen för temp-mappen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer00
Kontrollpanelen --> System --> fliken Avancerat --> Miljövariabler
I översta rutan där kan du ändra sökvägen för temp-mappen.

Tack SÅ mkt ! ;D .. Funkar fint nu =)=)

Visa signatur

i dont know the source code.