Permalänk
Medlem

Tycker snacket om att plasma bränner in bild är överdrivet. Visst bilden kan ligga kvar om man t.ex har hp-mätare och sånt framme hela tiden, men det räcker att köra några minuter film eller något annat för att denna "inbränning" ska försvinna. Jag har haft min plasma i 3 år och har fortfarande inte en enda inbränd grej som inte går bort.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Demo eller inte demo för Gears of war??

Both Epic's Mark Rein (VP Biz type) and CliffyB (Lead Designer) have stated about a half-dozen times in the past week that there is no Gears of War demo yet, and that they are busy finishing the game, but Gamespot has some more demo rumors up for the unbelievers:

But today, a few gamers think that Rein may have been putting up a smoke screen, with a surprise announcement of a demo coming soon. Some keen-eyed Web surfers tipped off Xboxic.com to a page on the UK branch of Xbox.com. In a page header promoting content downloads for Marketplace, a graphic clearly reads "Gears of War Demo" (pictured above--click to enlarge) alongside already released games Frogger, Pac-Man, and Joust. What's more, on the page for game demos on Marketplace, there is clearly a picture of Gears of War.

In case you're really dense, here's another post by Mark Rein:

There is no Gears demo and there won't be before launch. I suspect that is a generic header with the Gears image in it. There aren't any plans at the moment to make a demo of Gears. We have other things we're going to be working on as soon as Gears has gone gold but I can not elaborate on them at this point in time.

Permalänk
Medlem

Tips från coachen:

Hd-dvd spelaren går att förboka från amazon.co.uk för ca 1950kr inkl frakt med dagens växelkurs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
[B]
Du kommer ändå behöva en sån för HD-DVD spelaren senare pga digitalt skyddad media vars info sänds via vga-kabeln, så skaffa en sån redan idag!
Det är som natt och dag!/B]

låter ju konstigt då VGA är analoga signaler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Då har man just vart och lirat Gears Of War, Forza Motorsport 2, Dead Or Alive Extreme 2,

det var trots allt en öppen bar

Eh, en fråga poppar upp direkt - varför meddelade du inte oss andra Göteborgare så vi kunde krasha festen ?

Öppen bar och Dead Or Alive Extreme 2 låter som en lyckad kombination

Intressant med Xvid, H264 etc

Vad tyckte du om Forza 2 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Eh, en fråga poppar upp direkt - varför meddelade du inte oss andra Göteborgare så vi kunde krasha festen ?

Öppen bar och Dead Or Alive Extreme 2 låter som en lyckad kombination

Intressant med Xvid, H264 etc

Vad tyckte du om Forza 2 ?

He, det var inbjudan endast. Arrangemanget heter förövrigt GNT entertainment tour och är riktat för återförsäljare utav deras produkter.

Man fick ingen direkt djup inblick i Forza 2, då endast arkadläget var öppet och man endast kunda köra en bana. Det var dessutom buggigt till tusen och man hade en fps som snittade på 15 ungefär. Helt ärligt så märkte jag inte av någon som helst skillnad gentemot ettan, men det är trots allt en relativt tidig beta.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
He, det var inbjudan endast.

Hehe, jo det förstod jag

'Öppen bar' och 'öppet för allmänheten' går inte riktigt ihop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
låter ju konstigt då VGA är analoga signaler?

Visst är det så, men det är den infon jag fått ifrån ett antal intervjuer med MS-folk iallafall. Att VGA kabeln är ett krav för skyddade HD-DVD filmer.

Varför är xbox.com nere btw? Inte nya dashboard redan nu?
Xbox.com and the Xbox Live® service are currently down for maintenance.
We’ll be back soon with amazing new My Xbox® features!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

dom skulle lägga in nya "coola" saker enligt xbox.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
360:n kommer även kunna spela upp H264, Xvid, DivX och liknande när MS släpper sin Zune spelare.

Oj oj, nu satte jag allt nåt i halsen. o.O

Permalänk
Medlem

Vad är det för format/codec på hd-trailers och dylikt som xboxen spelar nu då om inte h264? Ser ut som h264 iallafall

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

h263 deras egna wmv format.

Lär endå inte bli så intresant om den stödjer h264 om den inte klarar alla containers, avi klarar inte h264, wmv containers vill man inte använda sig av.

Man kan alltid hoppas att den klarar mp4 men man får se.

Sen hur kommer 'denna' spelare fungera, eller är det bara streama från MCE ?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Varför är live nere?

Citat:

We've got some scheduled maintenance coming up and want to let everyone know that both the Xbox Live service and Xbox.com will be offline and unavailable starting at midnight Pacific Time on Tuesday October 17, 2006 for up to 24 hours. We know you've got some questions, so here are some answers:

* Q: Why? Why? Why?
* A: Because we're adding some cool stuff. And we have to take the service and website offline in order to do it. We're not doing it to make you mad ... really.

* Q: What kind of cool stuff?
* A: Secret cool stuff that we'll tell you about when we're back online October 18. Other stuff we'll be talking about later in the fall.

* Q: Is this a Dashboard update?
* A: Nope.

Källa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Kan bara säga att GOW är helgrymt i Coop och det faktum att det flyter på helt silkesrent när man är 2 pers och pangar på utav helvete är grymt beundrasvärt, speciellt när det är en beta man körde. Dessvärre dog batteriet till mobilen innan jag kom dit, så inga bilder blev det.

360:n kommer även kunna spela upp H264, Xvid, DivX och liknande när MS släpper sin Zune spelare.

Jag som den senaste tiden hade fått en växande oro att GoW inte skulle vara något att ha. Och beslutet att inte släppa något demo fick misstänksamheten att öka ytterligare. Därför var det skönt att höra att ett possitivt första intryck från någon som faktiskt spelat det.

Sen, Zune är väl MS:s kommande MP3-spelare? Hur kommer den göra så att man kan spela upp t.ex. Xvid i 360:n? Och betyder det att man kan bränna ut filmer på CD eller DVD i Xvid-format och sen spela upp dem på 360:n, ungefär som på en chippad X-Box?

Permalänk
Medlem

Splinter Cell - Double agent fick 9.0 av ign.com. Blir nog ett köp till helgen...

Permalänk

"cool stuff".
undrar just vad det är....hoppas det är demos,massor av demos!!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Splinter Cell - Double agent fick 9.0 av ign.com. Blir nog ett köp till helgen...

..och 9/10 av Gamereactor

Permalänk
Medlem

ME WAN´T X360 NOOOOW!!!!!!!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta varit uppe, men jag tycker det är lite småroligt
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68767

Grattis till Sony som fortfarande inte släppt sin konsoll än

Permalänk
Medlem

Var nyss o köpte en HDTV och en 360. Köpte spelet Ghost Recon: advanced warfighter. Så sjukt snyggt var det och riktigt underhållande :). Har inte hunnit sätta mig in i det riktigt än och ville gärna testa multiplayerdelen som var nere :(.. Men jag har inte fattat det här riktigt med live Gold/silver. Måste jag köpa till nått för att kunna spela online eller så? Försäljaren sa att det ingick i premium men hittar inga lappar eller så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
"cool stuff".
undrar just vad det är....hoppas det är demos,massor av demos!!

Tror inte det kommer vara demos, dom stänger liksom inte ner live för att lägga up demos.

@Jollen: Du behöver guld för att spela över live, antagligen köper du genom live direkt med kreditkort eller gamecard i affären som är billigare än att köpa direkt om du har acc reggat i Sverige, är det usa acc så blir det bliligare att köpa driekt.

Och ja du får en månad guld med, det kommer direkt när du aktiverar ditt acc över live, inga papper och koder alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tror inte det kommer vara demos, dom stänger liksom inte ner live för att lägga up demos.

@Jollen: Du behöver guld för att spela över live, antagligen köper du genom live direkt med kreditkort eller gamecard i affären som är billigare än att köpa direkt om du har acc reggat i Sverige, är det usa acc så blir det bliligare att köpa driekt.

Och ja du får en månad guld med, det kommer direkt när du aktiverar ditt acc över live, inga papper och koder alltså.

Ooh vad skönt att man kan spela en månad fritt iaf :).. Ska bli riktigt kul o spela det coop. Nån annan som har det spelet btw? :).

Och hur är det nya test drive? Ska även köpa nya splinter cell! Är det bra köp eller?

Permalänk
Medlem

Är 3500kr för mycket begärt för Premium-paketet plus två spel? Knappt använt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Är 3500kr för mycket begärt för Premium-paketet plus två spel? Knappt använt.

Så får du ju inte skriva när jag precis vatt o köpt mitt i affär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Ooh vad skönt att man kan spela en månad fritt iaf :).. Ska bli riktigt kul o spela det coop. Nån annan som har det spelet btw? :).

Och hur är det nya test drive? Ska även köpa nya splinter cell! Är det bra köp eller?

Har själv inte GRAW men jag har hört att det ska vara väldigt kul över live.
Test driver har jag själv, mycket trevligt spel. Och SC ser även det bra ut. Sen kommer Gears of War snart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tror inte det kommer vara demos, dom stänger liksom inte ner live för att lägga up demos.

@Jollen: Du behöver guld för att spela över live, antagligen köper du genom live direkt med kreditkort eller gamecard i affären som är billigare än att köpa direkt om du har acc reggat i Sverige, är det usa acc så blir det bliligare att köpa driekt.

Och ja du får en månad guld med, det kommer direkt när du aktiverar ditt acc över live, inga papper och koder alltså.

nej,men dom kanske passar på att lägga upp demos samtidigt som dom fixar med det andra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nej,men dom kanske passar på att lägga upp demos samtidigt som dom fixar med det andra.

Kan alltid hoppas, demos är alltid hemtrevligt;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Är 3500kr för mycket begärt för Premium-paketet plus två spel? Knappt använt.

Köpte mitt premium med 4 spel, två trådlösa handkontroller och försäkring på 3 år för 3500kr. Han sa att han hade skickat in sitt förra på reparation och fått ett nytt (det som han sålde) och knappt spelat på det, typ 10 timmar..

Det lustiga är att han inte hade lådan till den, han skickade in sin 360 i orginallåda men fick tillbaka den i nån wellpappsak. Låter det rimligt? Jag har dock kvitto och allt sådant så stulet är det inte.

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve