Permalänk
Medlem

USB 2.0 vill inte fungera!

Var inte bombis på var jag skulle ha denna tråd men här blev det.

Jag har ny dator nu med massor med fina USB 2.0 platser men dom funkar bara som 1.0 plattser på skivan man fick med moderkortet (A8N-E) så finns det drivrutiner för USB 2.0 men när jag ville installera den så står det att jag måste uppgradera till service pack 1 eller högre okej då gjorde jag det, har nu sv2 och försöker igen, men då står det att det ska ska installeras automatiskt och drivrutinerna för det finns i sv1 hmmm.. what to do??

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det som säger att du bara har USB1.0 då? Felmeddelande? Långsam överföringshastighet?
Har du ställt in "USB settings" i Bios?

Jag är själv inte sådär jäkla petig när jag skriver. Men många skulle antagligen uppskattat om du använder punkt lite oftare.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk

Re: USB 2.0 vill inte fungera!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Var inte bombis på var jag skulle ha denna tråd men här blev det.

Jag har ny dator nu med massor med fina USB 2.0 platser men dom funkar bara som 1.0 plattser på skivan man fick med moderkortet (A8N-E) så finns det drivrutiner för USB 2.0 men när jag ville installera den så står det att jag måste uppgradera till service pack 1 eller högre okej då gjorde jag det, har nu sv2 och försöker igen, men då står det att det ska ska installeras automatiskt och drivrutinerna för det finns i sv1 hmmm.. what to do??

Gå till enhetshanteraren och kolla efter usb-styrenheter med ett utropstecken i gul triangel framför.
Högerklicka på den/de som förhoppningsvis finns och välj uppdatera drivrutin. Låt datorn söka automatiskt.
Det bör fixa USB 2-problemet för dig.
Lycka till.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem

Hehe, hmm tja anledningen att jag inte använde punkt eller var så specifik var att jag skrev detta precis innan jag skulle lägga mej jag hade pluggat som f*n så jag ville sova och var lite vimsig och på dåligt humör, så förlåt.

Anledningen att jag ser vad som är fel är att överförigen är megaslö i 1.0 takt helt enkelt.

Nej det är ingen triangel framför, men min dvd-brännare fungerar inte så jag ska ändå installera om hela OSet (igen *suck*)

Permalänk

Re: Re: USB 2.0 vill inte fungera!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megadeath
Gå till enhetshanteraren och kolla efter usb-styrenheter med ett utropstecken i gul triangel framför.
Högerklicka på den/de som förhoppningsvis finns och välj uppdatera drivrutin. Låt datorn söka automatiskt.
Det bör fixa USB 2-problemet för dig.
Lycka till.

TACK!
Jag har letat runt som fan efter drivisar till 'usb-styrenheter' till mitt moderkort, eftersom jag tappat skivan som fäljde med moderkortet så trodde jag att man skulle ha dom därifrån, sen kommer du och säger att dom redan finns intryckt nånstans i mitt söta lilla windows.
Nu är ju den stora frågan: varför installerades inte det automatiskt från början som allt annat när man slängt in windows?
/me ÄLSKAR sökfunktionen i forumet & DIG just nu.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.