Expert säljer Macar

Permalänk
Medlem

Expert säljer Macar

Hej! Vet inte om detta är rätt forum. Hur som helst. Fick reklam av Expert (Expert och Power har gått ihop) och där såg jag en iMac som dom gör reklam för. Så det betyder att Expert säljer Macar.

Bra va!

Permalänk

De kommer nog ändå säga till de flesta kunder i stil med: "Vill de spela de häftigaste spelen så ska du ha den här coola pc:n; den är lite dyrare med det är en bra investering för framtiden. PC:n levereras också med antivirus vilket mac:en inte gör"...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

vad är det som är så stort?
pc city säljer ju t.o.m. macar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
vad är det som är så stort?
pc city säljer ju t.o.m. macar...

Men nu är inte PC-City tillgängligt för majoriteten av svenskarna, till skillnad mot Expert som är betydligt mer geografiskt spridda.

Tillbaka till huvudämnet,
OnOff och Siba har tidigare gjort halvhjärtade försök med att sälja Apples produkter, men har köpt för stora lager innan uppdateringar vilket tvingar dem till att ta ut (ännu) mindre marginaler eller t.o.m. gå med förlust när de nya modellerna kommer ut. Därför är det (tyvärr) rätt svårt att få tag på en Mac över disk..

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det rör sig om Expert Stormarknad som kommer sälja Mac, dvs de gamla Power-butikerna. Tror inte att de "vanliga" butikerna kommer ta in särskilt mycket datorer överhuvudtaget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

precis, som jag förstod det så är det gamla power som ska sälja macar vilka inte är så värst spridda dom heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
precis, som jag förstod det så är det gamla power som ska sälja macar vilka inte är så värst spridda dom heller...

Lite skillnad med 29 butiker mot 9 st varav 7 st i Stockholmsregionen, inte sant?
Nåja, sluttjafsat. Bra är det iaf att butikerna får större utbud och mer konkurrens.