Permalänk

Hemsida Till Mitt Band

Tjenare alla grafiker o kodare osv, det är så att mitt band o jag skulle behöva nånslags hemsida för att skriva upp när vi har gig osv och där man ska kunna hämta hem våra demos osv, ingen av oss kan göra detta själva så tittar om det finns nån här som kan vara intresserad.
Vi kommer köra på en server hos något webhotel så mysql asp osv blir tillgängligt.

Vi skulle vilja ha en ganska mörk sida där det är enkelt för oss att lägga till nyhter om spelningar osv. Det som ska göras är väl från grunden, kod samt design. http://www.whitecape.org/art/backgrounds/psychedelic-wizardry...
Där en bild som vi alla gillar väldigt mycket, kanske någonting i den stilen.

Självklart får den som gör det lite betalt också.

Tack tack

Permalänk
Medlem

Vad ska det vara? Dynamiskt eller statiskt? Berätta gärna lite mer ingående i vad du/ni skulle vilja ha.

Permalänk

Ja vi spelar psykadelsik musik, så vår tanke är att den ska var dynamisk om det innebär att saker osv rör sig, det hade varit kul om det tex fanns en knapp man tryckte på så bakgrunden ändrade sig osv. Det beror väl help på vad personen som ska göra sidan klarar av. Ingen av oss är så inne på det här så förslag hade varit bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swede_hac
Ja vi spelar psykadelsik musik, så vår tanke är att den ska var dynamisk om det innebär att saker osv rör sig, det hade varit kul om det tex fanns en knapp man tryckte på så bakgrunden ändrade sig osv. Det beror väl help på vad personen som ska göra sidan klarar av. Ingen av oss är så inne på det här så förslag hade varit bra.

Tror han menade om det skulle vara server-side saker som news-system och sådant, inte blinkade backgrunder.

edit: Men gör en vettigt beskrivning först kanske någon orkar bry sig, vad ska göras? design? hela sidan? bilder? vad ska det vara för fäger? ljus? mörk?

Permalänk

Oj är lite dålig på detta som sagt, menas det då med att man ska kunna uppdatera sidan enkelt via nåt program eller så ? För det hade ju underlättat en hel del. Om det inte var så svårt för nån av oss i bandet att skriva till en nyhet etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swede_hac
Oj är lite dålig på detta som sagt, menas det då med att man ska kunna uppdatera sidan enkelt via nåt program eller så ? För det hade ju underlättat en hel del. Om det inte var så svårt för nån av oss i bandet att skriva till en nyhet etc.

Om du menar webbläsare med program, ja. Men skriv då vad er server är utrustad med, php, asp, mysql, sqlite osv.

Permalänk

Vi betalar ju hos någon webhost så det blir det det väl php, asp, mysql osv. Man kanske inte har någon direkt tanke utan bara vill ha ett snyggt sätt att sprida sin musik, och ja foton vill vi ska finnas där. Även konstiga mönster osv, blinkande ljus och ganska mörk. Det är hela sidan inklusive design från grunden.

vad ska man mer säga?

edit: ändrade mycket färger till ganska mörkt, lite mörk blå aktigt.

http://www.whitecape.org/art/backgrounds/psychedelic-wizardry...

där är en bild jag gillar som fan, nåt sånt..

Permalänk

Jag skulle rekommendera Wordpress och ett custom-tema till det. Wordpress är huvudsakligen gjord för bloggar men går utan problem att använda för mer statiska sidor och har en massa moduler man kan lägga till.

En del webhotell har direkt stöd för wordpress, så man kan installera det från admin-gränssnittet med bara några klick. Kolla efter ett sånt.

Skippa helst ideer på allt för mycket som rör sig. Det krävs en sällsynt känsla för lagom för att kunna göra sånt utan att det ser billigt ut eller irriterar besökaren.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

Ja meningen var ju inte att jag skulle göra sidan utan nån anna, men det ska ändå se proffsigt ut. När man ska fixa spelningar så ger en bra hemsida intrycket av att vi är riktigt profisiga.

Permalänk
Medlem

asp eller php?
Och vad heter bandet?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

asp eller php spelar ingen roll, jag har ingen aning om skillnader mellan dom eller nåt.

Bandet heter The Madcaps

Permalänk
Medlem

Har ni redan någon sida eller är det andra band som också heter The Madcaps?

Visa signatur

COBHC

Permalänk

Oj jävlar det fanns redan en skitsnygg sida till ett annat band som heter The Madcaps! haha

VI heter The Madcaps efter en Sydbarret skiva

Permalänk
Medlem

Släng upp några låtar (antar att dom är gratis?) så designer får lite insperation :).

Permalänk

Vi spelar in live nästa söndag, det kan jag ladda upp, om ni gillar sån musik då ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swede_hac
Vi spelar in live nästa söndag, det kan jag ladda upp, om ni gillar sån musik då ^^

Psykadelisk musik <3, hoppas på att ni är bra då!

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk

Det är inte så många som hört oss men dom som har tycker det e skönt som fan så ny måste vi få upp en sida o sprida bilder o musiken!