Server på Warcraft 3

Permalänk
Medlem

Server på Warcraft 3

Hur gör man om man ska kunna lägga upp servrar på Warcraft 3 om man inte har en router ?

Tacksam för svar:D

Permalänk
Medlem

Om du undrar vilken port man skall öppna så är det 6112

Permalänk
Medlem

men öppnar man en port när man inte har nån router ? i så fall hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorgen
men öppnar man en port när man inte har nån router ? i så fall hur?

Om du inte har nån router ska det funka utan att du gör någonting, om det inte funkar så ställ in dina brandväggar alternativt stäng av windows brandvägg helt...

Permalänk
Medlem

Att stänga av brandväggen helt låter väl som ett dåligt råd...?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Windows brandväggen har väl aldrig gjort nån nytta?

Permalänk
Medlem

Windows brandvägg = av :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Att stänga av brandväggen helt låter väl som ett dåligt råd...?

Jadu, att "tillåta" brukar oftast/aldrig funka för mig utan jag måste stänga av hela brandväggen för att få det att funka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Windows brandväggen har väl aldrig gjort nån nytta?

Jodå, den gör nytta... Och att stänga av den utan att ersätta den med något annat anser jag är ett dåligt råd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Jadu, att "tillåta" brukar oftast/aldrig funka för mig utan jag måste stänga av hela brandväggen för att få det att funka.

Då måste du öppnat för fel saker...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304