Firefox 2.0 smyglanserad

Permalänk
Melding Plague

Firefox 2.0 smyglanserad

Mozilla kommer att officiellt lansera Firefox version 2 först imorgon. Men redan nu har den färdiga versionen dykt upp för nerladdning på Mozillas ftp-servrar.

Läs nyheten: Firefox 2.0 smyglanserad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Jippi! hurra!

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

Trevligt! Nu blir det till att se vad som är nytt. Lite kul att jag laddade ner 1.5:an från mozillas hemsida för någon timme sedan.

[EDIT]
Känns som mozillas FTP är aningen överbelastad...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv

Ja... har tryckt på download nu, får la se om det händet nåt idag..

Permalänk
Medlem

mirrior please

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Inaktiv

Var ju bara index hmmm....

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Inaktiv

404 not found ? ingen annan som kan komma med mirror (För svenska verisionen såklart) vill verkligen ha denna

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Tack bli min fru.
*PÖSS*

Permalänk
Medlem

tack för länken ultimate. alltid kul med nya grejjer. förresten, vad är asc för filformat och vad är "Firefox Setup 2.0.exe.asc" till för?

Permalänk

Så, nu fungerade Mozillas ftp för mig ivf.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

har dom fixat stöd för ftp än ?

Visa signatur

Asus p4p800e-deluxe P4 2.8Ghz

Permalänk
Avstängd

Vadå "Dessutom skall vissa minnesläckor vara lagade"? Nu är ju inte jag någon mästerlig programmerare, så det kanske är jättevanligt och "helt ok" med minnesläckor, men för mig känns det långt ifrån ok och dåligt optimerat. Är det inte bättre att fixa sådant och efter det gå vidare med stavningskontroller och sådant?

Fast, jag är inte bitter, jag tackar alla på Mozilla. Använder bara Firefox och kan inte tänka mig att gå tillbaka till IE eller något annat.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samphtos
tack för länken ultimate. alltid kul med nya grejjer. förresten, vad är asc för filformat och vad är "Firefox Setup 2.0.exe.asc" till för?

Citat:

-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.4.1 (Cygwin)

iD8DBQBFPHwvaW40MQ42BtkRAkRgAKCR7PDF3H0bOOdXF8R6ok9LDoHiJwCeNyne
vGQMepqB4id31YndMqIL2IM=
=I3au
-----END PGP SIGNATURE-----

står det i den iaf så ja misstänker att det är en checkfil

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

Gött! Men jag väntar nog ett tag tills alla mina plug-ins stöder version 2 av firefox.

Permalänk
Medlem

nån som märkt att det tar längre tid att komma in på hemsidor med 2.0

Permalänk

Har haft Firefox i drygt en vecka iom att det är standard i Ubuntu Edgy Eft 6.10.
Jag finner Firefox tillsammans med Konqueror riktigt bra webbläsare. Flash 9 Beta buggar ganska mycket med Konqueror men funkar perfekt med Firefox 2.0.

Permalänk
Medlem

Tycker att FF 2 är både snyggare och har mer funktioner än IE 7, tyvärr så fungerar vissa sidor bättre i IE 7 och då "tvingas" man använda IE 7.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Dom smyglanserade redan i söndags i så fall, jag laddade ner den då. Inte var det någon RC-version heller

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

"inbyggd stavningskontroll" jag hittar ingen sån !? :S

Permalänk
Medlem

HÖG CPU belastning på vissa hemsidor.

Fortfarande lika HÖG CPU belastning när man öppnar www.svenskaspel.se. Min CPU användning ligger konstant från 58 till 68. Det gör att min CPU fläkt går på högvarv bara man har Svenskaspel sidan öppen. Gäller min Laptop då jag använder FF på den.

Sweclockers har gått till normal cpu användning. Har varit runt 24 innan, nu är den på 0-5.

Permalänk
Medlem

Hmmm... när jag starta min nya firefox står det fortfarande (build 2006101023) uppe i title raden... nån mer som får det?

Känns inte så jätte release aktigt...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig
"inbyggd stavningskontroll" jag hittar ingen sån !? :S

Den dyker upp till exempel när du skriver ett inlägg i detta forum

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Det är Fire Fox 2.0 RC3. Finns även en länk från deras hemsida. En kompis testade båda och det var tydligen samma version.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Så grymt bra 2.0 är, rättstavning är guld värt och alla mina extensions verkar fungera.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

Re: HÖG CPU belastning på vissa hemsidor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Fortfarande lika HÖG CPU belastning när man öppnar www.svenskaspel.se. Min CPU användning ligger konstant från 58 till 68. Det gör att min CPU fläkt går på högvarv bara man har Svenskaspel sidan öppen. Gäller min Laptop då jag använder FF på den.

Sweclockers har gått till normal cpu användning. Har varit runt 24 innan, nu är den på 0-5.

Säker på att det är firefox som krånglar ? Jag har nu svenskaspel uppe, CPU'n ligger på runt 10...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Samma här, när jag har swec och svenskaspel uppe ligger jag på 6-9 ungefär..

FasterFox verkar inte funka än, det var väl det enda.