Låsningar, omstarter, blåskärmar och felmeddelanden...

Permalänk

Låsningar, omstarter, blåskärmar och felmeddelanden...

..till följd av en uppgradering.

Först kanske jag borde tala om vad jag har för system.

Ursprung:

Chassi: Antec Sonata II 450W
Moderkort: ASUS P4S800D-E Deluxe med SIS655TX chipset
Processor: P4 3,0Ghz s478
Minne: Kingston 1GB (2*512) pc3200 CL3
Hårddisk: Maxtor D-max10 200GB
Grafik: Radeon 9600XT 256Mb
Skärm: DELL 19" CRT (ca 6 år gammal)

Uppgradering:

Minne: Corsair 1GB (2*512) pc3200 CL3
Grafik: Radeon X800 PRO 256Mb

Installationen gick som på räls och till en början fungerade allt Kanon.
Problemet uppstår jag ska till att spela eller köra andra tunga 3D-aplikationer. Det är både det ena och det andra med hänvisning till rubriken.
Det kan ju uppstå en konflikt om man kör med olika märken på minnesstickorna så jag testade att plocka ut dom nya minnesstickorna och bara köra med dom gamla och tvärt om. Men problemet kvarstår. Det är fel att utesluta något helt, men det måste ju luta åt att felet ligger hos grafikkortet eller annan hårdvara eller mjukvara i direkt anslutning till grafikkortet (moderkortets chipset, skärmen, drivrutiner etc)

Men eftersom jag inte är nån über-dator-ingenjör så behöver jag lite hjälp här.. Alla råd och tips är välkomna.

Visa signatur

Signatur raderad av Kanel
§ 9 - Marknadsföring och försäljning

Permalänk

Testa först med ett annat nätagg, efter det så kan du kolla om nån kompis har kvar någon dator med AGP slot och testa ditt kort i den datorn. X800:an ska inte dra några sataniska mängder ström trots allt. Och kan ske äve ett annat AGP kort i din dator.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bubbalobill
Testa först med ett annat nätagg, efter det så kan du kolla om nån kompis har kvar någon dator med AGP slot och testa ditt kort i den datorn. X800:an ska inte dra några sataniska mängder ström trots allt. Och kan ske äve ett annat AGP kort i din dator.

Jag har testat att installera det gamla grafikkortet och då funkar det som vanligt igen..
Min brorsa har en burk med AGP så jag ska testa grafikkortet i den datorn. Men hans nätagg är betydligt billigare (och förmodlingen aningen sämre) än mitt som ändå kostar en slant. Men det är helt klart värt ett försök. Tack för tipset!

Visa signatur

Signatur raderad av Kanel
§ 9 - Marknadsföring och försäljning