Trådlös överföring av TV-signaler?

Permalänk
Medlem

Trådlös överföring av TV-signaler?

Har endast ett TV-uttag i en 3:a och skulle vilja slippa dra 20 meter antennkabel till sovrummet. Någon som har en aning om det går att lösa detta?

TV:n jag har i sovrummet är gammal som gatan och har endast antenningång. Ingen scart alltså men det skulle kunna lösas genom att köra bilden genom en gammal video jag har. Vill även kunna byta kanal på TV:n i sovrummet utan att behöva gå till TV-rummet.

Är detta genomförbart?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

Tack!

Kan du eller någon annan förklara skillnaden på 38-1655 (995 kr) och 38-1296 (595 kr)? Det står ju att båda kan anslutas till TV:ns antenningång eller är det jag som missförstått något?

Har du testat produkten själv förresten?

Permalänk
Medlem

Den ena kan ta emot tv-signaler från luften och den andra kan göra om signal till sån signal som ska in genom antennuttaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Den ena kan ta emot tv-signaler från luften och den andra kan göra om signal till sån signal som ska in genom antennuttaget.

Så den dyrare kan ta emot signal från "antennuttaget" i väggen och den andra har bara en ett speciellt uttag som passar till TV:ns antennuttag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Så den dyrare kan ta emot signal från "antennuttaget" i väggen och den andra har bara en ett speciellt uttag som passar till TV:ns antennuttag?

Japp, det är så jag fattar det iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera denna Philips SLV5400, den fungerar klockrent!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=65993

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
Jag kan rekommendera denna Philips SLV5400, den fungerar klockrent!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=65993

Men den har väl bara scart? Det står inget om att den går att ansluta direkt till antennuttaget i väggen.

Permalänk
Medlem

Jag söker samma sak, men alla jag hittar är för att koppla tex videon som källa och tv:n som mottagare.

De överför alltså inte signalen från tv-uttaget så man kan zappa mellan kanalerna på TV:n som vanligt... jag vill kunna se på en kanal på tv ett, som är inkopplat till mitt comhem antenn uttag (RF) via kabel och sedan se på en annan kanal på den som är inkopplad via nån trådlös grejj...

Finns detta?

En sändare för RF kabeln alltså?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!