Permalänk

OEM Styling av Lian Li

http://www.sweclockers.com/album/?id=122

Bilderna finns där, inte lagt ner ett öre energi på kabeldragning som ni ser.
Hämtade ut chassit + tillbehör samma eftermiddag som ja skulle på lan så satte ihop datorn på lanet under all stress under 3 timmar.
Kommer kyla båda Grafikkorten med Swiftech block, sitter bara ett 7900GTO kort i nu, kompisen lånade det andra glömde plocka ur det efter lanet.
Ganska stelrent o inget direkt märkvärdigt. Ska ta mer bilder åt er sen.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ja, vattenslang har många användningsområden. Jag gjorde en flamer en gång med vattenslang

Permalänk

Det var svårt och hitta 1/2" slang här, all PVC slang var slut såklart med och orkade inte åka in till nrkpg, fast blev rätt bra med trädgårsslang ändå, tål o böjas skapligt mycket!

Testade att köra utan några kylflänsar på minnena på grafikkortet under en hel landag o det funkade kalas utan några som helst problem! dock oklockat!

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

snälla kör med vattenslangen! Den var ju het!

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk

ska du inte sätta in hönsnät för fönstret med? och hälla kopiss i vattenkylningen, så det blir ännu mer ghetto?.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk

Vad jiddrar du om ? vad exakt är ghetto med Armerad slang ?
Testa med 1/2" pvc själv o se hur den böjer sig ! dåre.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Slangen var mycket snyggare än alla jäkla Uv-slangar folk alltid ska ha.
Jag ett likadant chassi med blått lyse. Det blir verkligen snyggt. ^^

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk

No offence, lådan verkar helt okej, men vilken kamera har du tagit bilderna med? Lite brusigt

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

Hehe nokia 6280 2pmx skit kamera telefon

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

de ser nice ut men fan va ditt grafikkort ser böjt ut

Visa signatur

:)

Permalänk

säger som nissen ovanför .. har kollat in det flera gånger.. undrar om kortet är böjt eller vinklen som lurar ögat??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kanske är tyngden från blocket + slangarna som trycker ned kortet?
BTW vart fick du tag på färgad plexi, lokal glasmästare eller har du beställt det?

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Dina minnen är inte i dualchannel.

Permalänk

ser ut som att gfxkortet e i fel "pci"-utgångs plats, att den e i den som e ovanför där den egentligen ska va..

fan va min meningsuppbyggnad låter konstig

Permalänk
Medlem

Jag gillade slangen!
Är det ett "vanligt" PCI-grafikkort du har? Finns det sådana som behöver kylas aktivt?
Det verkar som om slangarna vrider ner grafikkortet.. Jag hade tömt systemet på vatten och lossat på slangarna, så att grafikkortet får ligga i sitt rätta läge, och sen spänna fast! Slangar i allmänhet brukar vara ganska så styva, så om man spänner slangarna innan man stoppar i grafikkortet så är det lätt att det vrider sig. Särskilt med en vattenslang

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakke
Dina minnen är inte i dualchannel.

Det är de ju visst!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Helt ok, men jag tycker det ser ut som vilket vattenkylt system som hälst

Visa signatur

Godde!