GeForce 8800: 12.000p i 3dMark06

Permalänk
Medlem

man ska aldrig köpa nya saker i början, dels vet man inte om de kommer att krånlga, visst man är väl lite cool i början då ingen annan har ett. Men på en månad har det kommit bättre saker garanterat.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Tror knappast att 8800GTX kommer prestera dåligt i shadertunga applikationer bara för att man inte har en kentsfield @3,6ghz.

Men vart är alla reviews, det är bara 6dar till release i butik väl?

En vecka prick nu, 8de november ska det väl vara?
jo saknar lite sånt. Borde ju marknadsföra lite grann nu, sen vill jag få en ordentlig recension om kortet innan man handlar

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Och att R600 kommer efter G80 är dåligt för ATI tycker jag. Specielt nu när G80 verkar vara en riktigt Dx10 kort med unified shader och inte en Dx9/Dx10 hybrid utan riktiga unified shader som det ryktades sedan ~4 månader sen.

Har du mer info/länkar om det där med hybrid/unified shaders?
Jag trodde bara att unified shaders innebar att man kunde köra de 3 olika shadertyperna på vilken pipe som helst istället för att ha x antal pixelpipes och x antal vertexpipes osv. Dvs att pipelines fortfarande är olika för DX9 och DX10 oavsett om de är unified eller inte. Så jag förväntade mig att dessa kort(8800,R600) skall vara hybridkort mellan DX9 och DX10. Men det stämmer inte eller?

För övrigt så ser jag verkligen fram emot spel som inte har gjort den klassiska uppdelningen mellan pixel och vertex kraft utan kanske vänder på det och använder mycket mer vertexkraft än pixelkraft när de nu har unifiedshaders och kan göra som de vill. Men det lär nog inte komma förrän unifiedshaders kort blir mycket vanligare.

Permalänk
Medlem

Läste att 8800GTX behöver en conroe på runt 4 ghz för att dra nytta av kraften.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Läste att 8800GTX behöver en conroe på runt 4 ghz för att dra nytta av kraften.

Då behöver man klocka "sin" e6600 ganska rejält (har inte prollen)

Permalänk

Lycka till att överklocka en processor med ca. 1600Mhz. Då behöver man väl värsta vattenkylningen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Lycka till att överklocka en processor med ca. 1600Mhz. Då behöver man väl värsta vattenkylningen?

Finns dom som har kommit upp i 3.6-3.8 med luft.. så värsta vattenkylning vet jag inte

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk

Vad är det med folk och Crysis? Varför är det så populärt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
Vad är det med folk och Crysis? Varför är det så populärt?

http://www.gamespot.com/pc/action/crysis/index.html?q=crysis

kika lite screens och sånt där, ställer du samma fråga igen utgår jag från att du
är blind

Om man behöver en conroe på ca 4ghz för att använda kortet fullt ut,
hur tror ni att det funkar med en allendale e6400? har satt klock på 2.8
nu men kanske får kavla upp ärmarna ordentligt om man skaffar detta kort?
skulle ändå vilja se mer tester så man får reda på den egentliga prestandan
som sagt..

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Lycka till att överklocka en processor med ca. 1600Mhz. Då behöver man väl värsta vattenkylningen?

Min E6600 gör 4051MHz på luft med Big Typhoon.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

Ang 8800

Så har det 2st molex. Någon som får en ide om hur mycket nätdelen bör vara på då

Via prisjakt hittade jag att det nu är både asus kort uppe och kort från palit

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=137438

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=136962

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Lycka till att överklocka en processor med ca. 1600Mhz. Då behöver man väl värsta vattenkylningen?

Jo dessa processorer är väldigt klockvänliga och relativt kalla. att OCCa en e6600 till dessa hastigheter är inte alldeles för svårt.