Logitech släpper bilspelares dröm

Permalänk
Medlem

Jag beställde från dustin I augusti, och datumet har flyttats fram i omgångar, var början av september första leveransdatum. Så som sagt, när ratten levererats tror jag på datumet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

skulle ändå tro att den kommer in till lager i mitten av november nångång, känns som det är lite nära nu iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Webhallen har nu på lager.
Bokade min i september och den har kommit fram idag, fick ett sms från posten att den fanns att hämta. Tyvärr har jag jobbat till 22 så jag kan inte hämta den förrän imorgon men då har man något att se fram emot.

Permalänk
Medlem

åhh du måste bara skriva en kort recension om den snälla!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Hoppas ratten skickas från dustin till mig idag också, den är inte längre på restorder sidan, så nu är den nog på gång. Har väntat sååå länge nu.

Edit.
Nu är den på väg! jippie!
Nu är det bara upp till posten när jag får den. Men borde nog vara här imorrn.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

För mig står den kvar på restordersidan. Betyder nog att den är i lager och de arbetar med att gå igenom alla ordrar.

kollade igen, datumet är borta på restorder & orderhistorik, i lager eller inte? kan knappt vänta.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk

Ratten fiinns i lager på Webhallen nu. Är grymt sugen men den känns lite väl dyr och sen finns det för få bilspel som man kan utnyttja ratten till fullo med

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Så nu har jag hämtat den och testat lite.
Första intrycket är att det känns riktigt gediget, både ratt & pedaler.
Känns som man har mer kontakt med styrningen på något sätt, att den svarar bättre än tidigare. Pedalerna är riktigt bra med olika motstånd i gas/broms/koppling. Gasen är lättast att trycka ner och bromsen är trögast, som sig bör. Sen att ratten är lite större än min andra(DFP) är absolut ingen nackdel.
Den 6-växlade spaken har jag inte kört med då jag inte tycker det passar i GTR2 utan jag har använt paddlarna på baksidan och dom känns riktigt bra nu när dom är i metall.
Har dock känt lite på växelspaken utan att spela och den får jag väl ge godkänt. Det känns ju inte som en riktig bil precis men den är ändå bra. Kan tänka mig vissa spel som blir riktigt kul med 6-växlad H-spak.
Det är lite svårt att ge ett rättvisande betyg såhär direkt då man är lite entusiastisk men jag är helt klart nöjd. Jag har ju haft DFP:n samt Momo Racing tidigare och det är ju inga dåliga rattar heller men detta känns helt klart som ett uppsving. Framförallt är det pedalerna som där är stor skillnad på och det var det jag efterlyste när jag beställde denna ratten.

Permalänk
Medlem

Blä! Dustinhome har flyttat fram datumet till fredag (inte säkert att den kommer då heller). Får inte heller avbeställa och beställa på Webhallen för min farsa (mina pengar, men han tror bara att det blir problem med Webhallen). Jag vill ha ratten NU!

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

verkar najs! själv är man snål och får troligen vänta mycket längre (har beställt från tdjdata...) Blev då iaf billigt dårifrån. Men dom sa att dom hade ett preliminärt lev datum den 13nov....:/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

MclarenII: Ja, pedalerna ser jag fram emot. Men framförallt hoppas jag ratten är mindre seg än DFP'n och att jag slipper den lilla dödzonen som den har. Har också den gamla röda Momo Force och ratten där är ju bra mycket bättre än DFP'n, men den börjar sjunga på sista versen nu.

Hoppas posten klarar av att leverera ratten till mig imorgon iaf. Sen blir det att gå igenom GT Legends, GPL, rFactor, GTR2, netKar, LFS, RBR och även lite GT4 för att se hur den funkar med PS2. Har ju blivit bekräftat att G25 ska funka med PS3 också. GT Legends lär bli roligaste med växelspaken, har trackir 4 Pro också, så det blir nog en härlig känsla där nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Såg idag att webhallen hade den på lager, beställde direkt
Hoppas jag får den till på fredag, då blir det LFS hela helgen.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Blä! Dustinhome har flyttat fram datumet till fredag (inte säkert att den kommer då heller). Får inte heller avbeställa och beställa på Webhallen för min farsa (mina pengar, men han tror bara att det blir problem med Webhallen). Jag vill ha ratten NU!

Såg nu att det stod i Lager på dustin, så du borde nog få den snart också

Sitter själv och väntar på posten, vaknade redan 4 inatt. Vilken pina!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerL
Såg nu att det stod i Lager på dustin, så du borde nog få den snart också

Sitter själv och väntar på posten, vaknade redan 4 inatt. Vilken pina!

Såg det nu, inget kollinr än, dock, eller kommer det bara via mail? Får starta den andra datorn och kolla farsans mejl då (skapade kontot i hans namn). Ratten i morgon fredag? Äntligen slipper jag min gamla skitratt.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Är koppling/växling som i verkligheten?
Dragläge, motorstopp osv?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

ja du borde ju ha den till imorgon om lagerstatus stämmer. Men stora paket kan ibland fastna och ta en extra dag. Håller tummarna för dig att du får innan helgen, och att jag får min idag paketet är iaf här i staden.

Sen så har de nog inte skickat paketet än, mailet och orderstatus ändras samtidigt. Ge dem nån timme

DVD: Hur koppling och växling funkar är helt upp till spelet. GTR ska iaf ha motorstopp då du spinner och så, men du behöver inte använda koppling vid nerväxling ens. Många moderna racingbilar använder ju bara kopplingen vid nerväxling eller automatkoppling iaf. Sen vet jag inte hur det är i alla olika spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerL
ja du borde ju ha den till imorgon om lagerstatus stämmer. Men stora paket kan ibland fastna och ta en extra dag. Håller tummarna för dig att du får innan helgen, och att jag får min idag paketet är iaf här i staden.

Sen så har de nog inte skickat paketet än, mailet och orderstatus ändras samtidigt. Ge dem nån timme

Läste här på forumet, för ett bra tag sen, att posten kommer vid 12 tiden eller något. Var MikaelC som skrev det i Dustintråden tror jag. Får väl vänta tills dess.

@DVD: Vilket spel pratar du om?

Fått mitt kollinr nu, finns registrerat på posten, dock så finns det ingen information alls där. Hoppas, Hoppas, Hoppas!

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

hur känns force feedbacken? är den mer mjuk och verklighetstrogen som det sägs? om ni jämför med era ex rattar.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
verkar najs! själv är man snål och får troligen vänta mycket längre (har beställt från tdjdata...) Blev då iaf billigt dårifrån. Men dom sa att dom hade ett preliminärt lev datum den 13nov....:/

Har oxå beställt därifrån, beställde den 23 september och bara väntar tills den äntligen kommer in till dom. Hoppas att den kommer den 13 nov så man slipper vänta:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

börjar ta sig:

Status 2006-11-02 15:01 Stockholm Södra Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
börjar ta sig:

Status 2006-11-02 15:01 Stockholm Södra Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.

Jasså, du bor också där, tänk om jag känner dig

Fortsätt berätta om känslan i ratten, hur fungerar växelspakeln tillsammans med kopplingen?

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Jasså, du bor också där, tänk om jag känner dig

Fortsätt berätta om känslan i ratten, hur fungerar växelspakeln tillsammans med kopplingen?

Bor vid västkusten, så paketet har en bit kvar.

Recension kommer i morgon. Ratten bör komma till uthämtningsstället vid 16-tiden.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Jag hämtade precis ut min ratt, och göteborg också. Var framme 15:30, så 16 stämmer rätt bra. Har inte hunnit testa ännu, håller på sätta up den. Lite problem med pedalerna och min Playseat, pedalerna är lite för stora. Men det blir nog bra med lite trixande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Står fortfarande kvar i Stockholm södra, uppsamlande. Kanske händer mer under kvällen/natten. Posten verkar köra sina flesta leveranser över landet då.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk

Det stämmer D A, du får nog din ratt imorgon. Möjligt att du får ta med kollinr och id-kort till utlämnaren då avin brukar skickas ut dagen efter paketet har anlänt. Du kanske har valt SMS-avisering och då får du ett SMS så fort paketet är klart för hämtning.

Permalänk
Medlem

Ja, denna ratt var ju värd att vänta på helt klart. Men det tog ett tag innan jag började vänja mig vid ratten. Jag började först med GT Legends och använde växellådan.

Jag vill inte ge många plus till växellådan direkt, men den går att lära sig använda om man är lätt på handen. Jag ville ju helst använda den istället för paddlarna i sekvensläge för de moderna racing spelen. Men det var inte lätt. Du behöver inte trycka ner den mycket för att den ska fastna i nerläget. Så extremt lätt på handen bör man vara, känns som om det skulle vara svårt att vänja sig vid i sekvensläget iaf. I Hläget var det lite lättare att vänja sig, men om du trycker lite lätt neråt när du lägger in femman så har du helt plötsligt lagt in backen, kanske inte det bästa sättet att behandla en motor Sen är det väldigt tätt mellan växlarna, men man kan nog lära sig att känna var de ska vara med tiden.

edit: Efter att ha använt växelspaken ett tag, har jag börjat vänja mig vid den och i Hläget är den faktiskt rätt bra. Gäller att vara lätt på handen dock.

Själva ratten var något helt annat, vilken precision jämfört med DFP'n och så snabb den är. Sen ingen tråkig dödzon som DFP'n har. Nu är det möjligt att parera även i 900 graders läget, det är inte som att vrida genom sirap som DFP'n kändes. Den låter mycket mer än jag hade hoppats, men är nog lite tystare än DFP'n iaf. Force Feedbacken tar några dagar innan man ställt in, så vill nog inte säga så mycket om den än, men den känns lite mer direkt iaf. Sen har jag även den gamla röda Momo, och om den är i bra skick och du inte känner behov av 900 grader, så känns det inte som någon stor uppgradering för rattens skull. Jag tycker 270 grader känns lite lite nu, sen sjunger min momo på sista versen nu.

Pedalerna hade jag nog hoppats lite mer på, är lite kort slag på dem. Men mycket bättre än DFP'n och röda momon. Så en klar uppgradering där med.

Mycket har man fått lära sig idag, hade ingen aning om att man kunda skjuta motorer i GT Legends. Hände mig rätt många gånger när jag växlade fel, från 4-1 istället för 4-3 och så Sen lärde jag mig också, att det kopplingen funkar riktigt däligt som broms, bilen fortsätter bara rakt fram

Har testat GT Legends, Live for speed, GTR2 och GT4 på ps2an. GT4 var nog den mest positiva upplevelsen, det blev ett helt nytt spel. Men det är ju fortfarande ingen simulator, men väldigt mycket roligare blev det att köra där. De andra spelen blev ju bättre känsla, men GT4 var den klart största skillnaden mot DFP.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerL
Ja, denna ratt var ju värd att vänta på helt klart. Men det tog ett tag innan jag började vänja mig vid ratten. Jag började först med GT Legends och använde växellådan.

Jag vill inte ge många plus till växellådan direkt, men den går att lära sig använda om man är lätt på handen. Jag ville ju helst använda den istället för paddlarna i sekvensläge för de moderna racing spelen. Men det var inte lätt. Du behöver inte trycka ner den mycket för att den ska fastna i nerläget. Så extremt lätt på handen bör man vara, känns som om det skulle vara svårt att vänja sig vid i sekvensläget iaf. I Hläget var det lite lättare att vänja sig, men om du trycker lite lätt neråt när du lägger in femman så har du helt plötsligt lagt in backen, kanske inte det bästa sättet att behandla en motor Sen är det väldigt tätt mellan växlarna, men man kan nog lära sig att känna var de ska vara med tiden.

Själva ratten var något helt annat, vilken precision jämfört med DFP'n och så snabb den är. Sen ingen tråkig dödzon som DFP'n har. Nu är det möjligt att parera även i 900 graders läget, det är inte som att vrida genom sirap som DFP'n kändes. Den låter mycket mer än jag hade hoppats, men är nog lite tystare än DFP'n iaf. Force Feedbacken tar några dagar innan man ställt in, så vill nog inte säga så mycket om den än, men den känns lite mer direkt iaf. Sen har jag även den gamla röda Momo, och om den är i bra skick och du inte känner behov av 900 grader, så känns det inte som någon stor uppgradering för rattens skull. Jag tycker 270 grader känns lite lite nu, sen sjunger min momo på sista versen nu.

Pedalerna hade jag nog hoppats lite mer på, är lite kort slag på dem. Men mycket bättre än DFP'n och röda momon. Så en klar uppgradering där med.

Mycket har man fått lära sig idag, hade ingen aning om att man kunda skjuta motorer i GT Legends. Hände mig rätt många gånger när jag växlade fel, från 4-1 istället för 4-3 och så Sen lärde jag mig också, att det kopplingen funkar riktigt däligt som broms, bilen fortsätter bara rakt fram

Har testat GT Legends, Live for speed, GTR2 och GT4 på ps2an. GT4 var nog den mest positiva upplevelsen, det blev ett helt nytt spel. Men det är ju fortfarande ingen simulator, men väldigt mycket roligare blev det att köra där. De andra spelen blev ju bättre känsla, men GT4 var den klart största skillnaden mot DFP.

Tack för recensionen

Men en sak bara, tar du tag i hela knoppen på växelspaken när du växlar? När jag racar så trycker jag bara till med handflatan när jag växlar till 1, 3, 5 och med fingertopparna när jag växlar till dom övriga, då borde väl inte backen komma i, eller?

Gick det att använda H-läget med GT4?

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Det behövs väldigt lätt tryck neråt för att femman ska bli back istället. Men är du alltid väldigt lätt på händerna ska det nog inte vara något större problem. Men det är också väldigt tätt mellan växlarna så du måste nästan ta i knoppen för att känns så den hamnar rätt. Den är en lite leksak, men den går nog vänja sig vid. Om man köper den bara för växelspaken så är det nog bättre att köpa actlabs shifter istället, den tål lite mer.

Jag bör tillägga att jag vill ha växelspaken lite under ratten också, känns himla fel om de är på samma nivå, så kanske jag lättare trycker ner eftersom jag kommer uppifrån på ett annat sätt.

I GT4 funkar inte H läget och inte heller kopplingen. Finns ju inte heller någon koppling i GT4 iaf Men skillnaden är ändå enorm i GT4 eftersom G25an är så mycket snabbare än DFP'n går att parera på ett helt annat sätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

kan tänka mig att richard burns rally kommer att bli lättare med snabba svängar osv

och jag borde nog blir nöjd eftersom jag uppgraderar från Logitech FF GP hoppas verkligen att den ska ge mig mer glädje och precision!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem