Världens lättaste bärbara dator kommer från Sony

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Fast för min del hade de kunnat göra den något hekto dyrare, och mycket billigare.

Låter lite paradoxalt.
Du menar något hekto tyngre eller lättare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Intressant, men upplösningen på "1440x234" är ju ett intressant skrivfel. Vad är den rätta upplösningen månne?

ja det ser ju lite lustigt ut nu när du säger det.. =/

kanske blev en noll extra, 140x234 kanske? verkar ju rimligt i formatet med.

men 15" finns ju iaf i upplösningen du vill ha. funderar nästan på en liten extraskärm för verktyg själv. 15" vore perfekt då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Som sagts i tråden, de skriver ut varenda subpixel. För att få ut rätt antal pixlar tar man och delar första (horisontala) nummret med 3.
1440 / 3 = 480. Den rätta upplösningen är alltså 480x234. Dvs. väldigt lågupplöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
va? Har haft 3 SE telefoner o dom har alla funkat prima (t610 k750 k800)

Du har väl aldrig varit haft en SE mobil tillräckligt länge för att märka att det är ingen vidare kvalité.
(både min o min kompis k750i har pajat, min 1 gång hans är 3:e nu).
Men antar man måste ha lite tur ibland...

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sions
Du har väl aldrig varit haft en SE mobil tillräckligt länge för att märka att det är ingen vidare kvalité.
(både min o min kompis k750i har pajat, min 1 gång hans är 3:e nu).
Men antar man måste ha lite tur ibland...

Det var väl joysticken då? Alla SonyEricsson-telefoner med joystick har problem men det är också enda problemet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld