360 Live , skillnad på guld och silver?

Permalänk

360 Live , skillnad på guld och silver?

Hej

Vad är det för skillnad på dessa 2 olika "Live"?
Viktigaste frågan är ju, måste man ha guldkortet för att spela online mot andra osv?

En annan sak, vad kostar sakerna ungefär i Live när man köper banor, vapen, bilar osv för dessa "Live Points".
Är dom här sakerna gratis ifall man sitter med Guld Live?

Tänkte impulsköpa ett imorrn, så snabba svar skulle jag vilja ha :).

Permalänk
Medlem

Ja du måste ha guld för att spela online.

Permalänk

har märkt att det är mer än bara spela online som gäller nu för guld.
har märkt att allt mer och mer saker på marketplace KRÄVER guld medlemskap.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
har märkt att det är mer än bara spela online som gäller nu för guld.
har märkt att allt mer och mer saker på marketplace KRÄVER guld medlemskap.

Guldmedlemmar ska få lite förtur på vissa trailers och demos verkar det som. Enda jag sett som kräver guld är onlineMP-demos, vilket iofs inte är så konstigt då det krävs guld för att spela online.

Edit; stavning

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

Hmm, trist att man ska behöva guld för att lira online.
Aja blir till att köpa ett guldkort imorrn också då

Tack!

Permalänk
Medlem

Vad är priset för guld och vad kan man göra med silver?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Hmm, trist att man ska behöva guld för att lira online.
Aja blir till att köpa ett guldkort imorrn också då

Tack!

Ärligt talat så tycker jag det är riktigt dåligt att man ska behöva betala över huvud taget för att kunna använda live. Först betala för en konsol, sedan köpa ett spel för 500-700kr, sedan betala för en internetanslutning, och till slut ett live-medlemskap.

Och ännu en gång tycker jag det är otroligt dåligt att man inte kan få betala för "verklig speltid" iställed för en fast månadsavgift. För spelar man inget under en tid så är det ju bortkastade pengar.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hade bara Silver de första typ 8 månaderna jag hade min xbox och var nöjd trots det. Kunde inte spela online men kunde ladda hem alla trailers och demon (ja förutom mp demon då som det inte var någon poäng med för mig) så jag tycker det är skitfint att alla får Silver.

Sen köpte jag nyligen Gold för att det finns ett antal coola spel ute nu där jag var sugen på att spela online. Man kan uppgradera till Gold direkt via xboxen föresten, bara mata in sitt Visa kort nr tex. Ett års Gold medlemskap kostar inte precis skjortan heller.

Permalänk

Live är ju till viss del gratis men dom vill ju så klart tjäna pengar på att folk spelar online och använder deras bandbredd. Det är bättre att betala en summa för att kunna spela alla spel online, än att betala en obestämd summa för varje spel.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Vad kostar Live gold om man köper direkt i boxen tillskillnad från i affären, om de är någon prisskillnad ens? Är de ett fast pris eller kan man hitta billigare på olika sidor?

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C^W
Vad kostar Live gold om man köper direkt i boxen tillskillnad från i affären, om de är någon prisskillnad ens? Är de ett fast pris eller kan man hitta billigare på olika sidor?

Om du registrerar din gamertag på en amerikansk address så blir det billigare att köpa via marketplace. (Så var det förut iallafall, och då skiljde det en ca 150-200kr har jag för mig). Men det är frågan hur sugen du är på att starta om med ny gamertag. :/