Permalänk
Medlem

fläktgaller för trippel rad

Hej hopp, har tittat runt och har problem att hitta _ETT_ fläktgaller som täcker hela min radiator, behöver alltså ett fläktgaller som täcker 3x120mm fläktar, hittade bara en gammal tråd om detta här på forumet så, nån som vet vart man kan köpa dessa ? Är tacksam för all hjälp jag får.

P.S. Velade mellan att lägga tråden i "Modifikationer och egna konstruktioner" eller "Kylning och överclockning" men valde att lägga den här eftersom det har med radiatorer och fläktar att göra

Permalänk
Medlem

kan dun inte bara ha ett fläktgaller på varje fläkt?

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 15" högtalargaller från biltema till mitt dualradd. Efter lite trixande med bågfilen funkade det bra. kostade under 50-lappen.
Annars finns det ju färdiga galler från dom flesta ställena som säljer vattenkylning.

Visa signatur

mvh elNico
"But they are certified... Ya Certified to remove cash from your wallot"

Permalänk
Medlem

Gtek har svarta och silvriga hyfsat snygga trippelgaller. Här är ett.
Alphacool.de har många olika sorter, men det är ju från tyskland då förstås.

Permalänk
Medlem

lol, letade ihjäl mig på gtek men hittade inget :S är ju alltid de sakerna som finns mitt under näsan som man inte märker men tack så mycket

Kan ju passa på att fråga om nexus http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2020&session=202483105b...

skulle funka med min "Triple Black Ice Pro 120mm Radiator" eller är de för svaga ? Hittar ingen fläkt som skulle vara lite starkare men inte överdrivet stark som tex delta fläkten