Vilken har du/ kommer du köpa? Wii, PS3 eller Xbox 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Att dom ej fixade HD-DVD i början till Xbox 360. Att den bara funkar med Windows. Stödjer inte alla gamla Xbox spel, gör det också jobbigt för utvecklare. Sen kan inte Microsoft tvspel tyvärr.

läste bara din sign, tänkte bara säga att sonys metoder för att lösa sina "problem" är ju så mycket bättre än microsofts.. ^^

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
läste bara din sign, tänkte bara säga att sonys metoder för att lösa sina "problem" är ju så mycket bättre än microsofts.. ^^

Sony gör ju i alla fall bättre produkter. Visst det var dåligt att stänga av Lik-sang men dom gjorde det av någon anledning. Microsoft borde inte gett sig in i tvspelsbranchen. Hoppas Sega kan ge dom på käften snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sony gör iallafall bättre produkter.

Sonys konsoller kanske haft bättre spel (beroende på vad man gillar) men kvaliteen på deras konsoller har definitivt inte varit bättre. Både PSP och PS2 har haft sjukt mycket barnsjukdommar och dylikt, det är inget unikt för 360.

Några få saker som gör att jag tycker illa om Sony:

De ljuger och skryter mer än något annat företag i branchen.
De försenar releaser och pressar pengar ur den europeiska marknaden.
De stänger ner människors chans att importera produkter för att dom vill ha chansen att sälja dyrare i europa (det område av världen dom prioriterar minst).

Helt ärligt tycker jag Sony får skylla sig själva när dom släpper konsoller i europa flera månader senare. Att man sen har mage att säga att vi europeer är snälla mesar som köper lika många PS3 även om vi får högre priser/senare release tycker jag är sjukt arrogant.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Sonys konsoller kanske haft bättre spel (beroende på vad man gillar) men kvaliteen på deras konsoller har definitivt inte varit bättre. Både PSP och PS2 har haft sjukt mycket barnsjukdommar och dylikt, det är inget unikt för 360.

Några få saker som gör att jag tycker illa om Sony:

De ljuger och skryter mer än något annat företag i branchen.
De försenar releaser och pressar pengar ur den europeiska marknaden.
De stänger ner människors chans att importera produkter för att dom vill ha chansen att sälja dyrare i europa (det område av världen dom prioriterar minst).

"De ljuger och skryter mer än något annat företag i branchen."
Det har dom rätt att göra, hade dom däremot gjort skitprodukter så kanske man tycker dom skulle hålla käften.
"De försenar releaser och pressar pengar ur den europeiska marknaden."
Det gör dom inte med flit, självklart vill dom ha ut konsolerna i rätt tidpunkt och så snabbt som möjligt.
"De stänger ner människors chans att importera produkter för att dom vill ha chansen att sälja dyrare i europa (det område av världen dom prioriterar minst)."
Anledning: Dom har för få konsoler, om dom säljer konsolerna i Japan och USA, så vill dom inte att hälften av konsolerna ska importeras till Europa.

Permalänk
Medlem

Lol om dom gjort skitprodukter. Jag har jobbat med Sonys skitprodukter i spelbutik i 4 år. PSP och PS2 har varit dom 2 format som strulat mest utan jämförelse. PS2 fungerade inte felfritt förrän ett par månader efter PSTwo.

Och nu snackar jag inte om att nån har haft sin maskin sen release och den funkar fortfarande, utan i antal reklamerade maskiner totalt (jag har t.ex sålt 2-3 PS2 till samma kund under en 4 års period).

Lasern strulade i PS2, knappar/skärm/thumbstick, you name it, har gått sönder på PSP.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Lol om dom gjort skitprodukter. Jag har jobbat med Sonys skitprodukter i spelbutik i 4 år. PSP och PS2 har varit dom 2 format som strulat mest utan jämförelse. PS2 fungerade inte felfritt förrän ett par månader efter PSTwo.

Och nu snackar jag inte om att nån har haft sin maskin sen release och den funkar fortfarande, utan i antal reklamerade maskiner totalt (jag har t.ex sålt 2-3 PS2 till samma kund under en 4 års period).

Lasern strulade i PS2, knappar/skärm/thumbstick, you name it, har gått sönder på PSP.

Det är konstigt att man aldrig hör om nåt sånt annars. Jag har då haft samma PS2 sen launch och den funkar fortfarande felfritt. Finns verkligen inget som har gått sönder och jag spelar rätt mycket. Mina kompisar har då heller aldrig klagat på sina PS2or.

Hade velat se procentuell statistik på alla felanmälningar på alla tre konsollmärkena. Med tanke på att Sony är det företag som säljer och producerar mest konsoller så är det inte konstigt att de har fler felanmälningar men procentmässigt så kanske det är en annan fråga...

Egentligen bryr jag mig inte så mycket.. är det fel på den så är det bara att skicka in den och få en ny. Det är inte hela världen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Får erkänna att den första PS2n gick sönder, alltså det var något med DVD spelaren eller något, men annars har det varit väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Min ps2:a har fungerat felfritt också. Det kanske beror helt enkelt på att det såldes flera ps2 och därför ökade andelen som gick sönder jämfört med boxen? (chansar lite eftersom det låter så konstigt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Att dom ej fixade HD-DVD i början till Xbox 360. Att den bara funkar med Windows. Stödjer inte alla gamla Xbox spel, gör det också jobbigt för utvecklare. Sen kan inte Microsoft tvspel tyvärr.

När du skrev ditt inlägg, visste man att den inte skulle ha HD-DVD, håller iofs med om att det är irriterande att den bara fungerar med windows. Hur är det med Wii och PS3, finns det nåt uttalat stöd för alternativa operativsystem? Att det är jobbigt för utvecklare vet jag inget om, men har hört att det ska vara ganska dyrt. Är det billigare/enklare mot PS3?

Permalänk
Medlem

För er som inte haft några problem är det väl lugnt. Vet att Sony tom blev stämda för dålig kvalite på sina konsoller av ett par kedjor i USA. Ska försöka hitta länk till det.

Citat:

Sony has settled its “disc read error” lawsuit by compensating the affected gamers with USD $25, a free game from a specified list, and (of course) the reduced cost repair or replacement (at SCEA’s discretion) of the damaged system. This settlement is subject to the courts’ approval, and hearings will begin in the US and Canada on April 28, 2006, and May 11, 2006, respectively.

Det kanske säger nånting om att det är ett riktigt problem.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
"De ljuger och skryter mer än något annat företag i branchen."
Det har dom rätt att göra, hade dom däremot gjort skitprodukter så kanske man tycker dom skulle hålla käften.
"De försenar releaser och pressar pengar ur den europeiska marknaden."
Det gör dom inte med flit, självklart vill dom ha ut konsolerna i rätt tidpunkt och så snabbt som möjligt.
"De stänger ner människors chans att importera produkter för att dom vill ha chansen att sälja dyrare i europa (det område av världen dom prioriterar minst)."
Anledning: Dom har för få konsoler, om dom säljer konsolerna i Japan och USA, så vill dom inte att hälften av konsolerna ska importeras till Europa.

Dagens diagnos:

http://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_Syndrome

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
När du skrev ditt inlägg, visste man att den inte skulle ha HD-DVD, håller iofs med om att det är irriterande att den bara fungerar med windows. Hur är det med Wii och PS3, finns det nåt uttalat stöd för alternativa operativsystem? Att det är jobbigt för utvecklare vet jag inget om, men har hört att det ska vara ganska dyrt. Är det billigare/enklare mot PS3?

Jag kan ju svara för 360 iallfall. Vem som helst kan utveckla till xb360, gratis.
Man behöver:
Visual C#: http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualcsharp/
Game Studio Express: http://msdn.microsoft.com/directx/xna/gse/
Senaste Direct X: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2DA4...
Det låter för bra för att vara sant, eller hur? - Det är det också.

Problemet är att man inte får utveckla, debugga eller ens köra något på själva 360'n. Om man inte lägger 100$ om året för att få bli medlem i microsofts "Creators Club”. Den enda möjligheten man har att låta andra spela spelet, är om de också är medlemmar i "Creators Club", de måste också ha Game Studio Express installerat på sin dator, man måste ge hela projektet med källkod. Och så får de kompilera och köra på sin egna 360. Dessutom tror jag inte beta-versionen fungerar med 360'n så man får ge sig lite till tåls.

Alltså: Inte farligt dyrt om man vill pröva lite, men jag hade hoppats på att de man kunde få bränna ut sitt amatörspel till en kompis eller lägga in det på ett minneskort. Men, men, det kanske kommer nån "update".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
När du skrev ditt inlägg, visste man att den inte skulle ha HD-DVD, håller iofs med om att det är irriterande att den bara fungerar med windows. Hur är det med Wii och PS3, finns det nåt uttalat stöd för alternativa operativsystem? Att det är jobbigt för utvecklare vet jag inget om, men har hört att det ska vara ganska dyrt. Är det billigare/enklare mot PS3?

Men spelar roll om jag inte skrev det? Det är väl hur som helst dåligt att Xbox 360 i huvud taget inte inkluderade HD-DVD, då spelar det ingen roll om Microsoft har annonserat att HD-DVD kommer sen. PS3 kommer vara baserat på Yellow Dog Linux och eventuellt kunna köra Mac OS X.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Men spelar roll om jag inte skrev det? Det är väl hur som helst dåligt att Xbox 360 i huvud taget inte inkluderade HD-DVD, då spelar det ingen roll om Microsoft har annonserat att HD-DVD kommer sen. PS3 kommer vara baserat på Yellow Dog Linux och eventuellt kunna köra Mac OS X.

Tänkte mer på vilka operativssystem man kan ansluta till PS3 alt. Wii för att se på film, lyssna på musik och/eller visa bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
Tänkte mer på vilka operativssystem man kan ansluta till PS3 alt. Wii för att se på film, lyssna på musik och/eller visa bilder.

Det går säkert med dom flesta operativsystem. Annars med 3:e party.

Permalänk
Medlem

Köper den konsoll som får GT:HD...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
jag har inte hört något om det men jag tror inte det kommer vara gratis. Skulle det vara gratis är det ju grymt

Hörde med att de skulle vara gratis att "ladda" ner dom

Men du behöver
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66167

Tror jag

Permalänk
Medlem

http://www.engadget.com/2006/11/03/playstation-3-menu-interfa...

Video av PS3s menyer och lite av internet browsern. Underbart.