Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Nej, det har alltid kommit tidsexklusivt till Sony först. Denna gång så har MS betalt stora pengar för att få släppa det samma dag. Tyvärr, eftersom utvecklarna då måste jobba dubbelt. Det är väl därför man inte får hela spelet på en gång. De exklusiva bitarna som kommer till respektive system kan dock bli något snyggare, om de utnyttjar sina erfarenheter.

Jag antar att du har full insyn i Rockstars/MS finanser med ett sådant påstående?

Tidigare betalade Sony en hel massa pengar för tidsexklusiviteten, detta avtal gick dock ut och denna gången kommer spelet day-and-date på båda konsollerna.

Är det omöjligt att MS betalade Rockstar för detta?
Nej, men å andra sidan har Rockstars finanser varit lite sisådär.
Med PS3 och X360 har man ett större kundunderlag, fler potentiella kunder innebär i detta fallet fler sålda exemplar.

Man kan ju också lägga upp det såhär, varför skulle Rockstar gettt PS3:an exklusivitet om inte Microsoft betalat för en simultan release?
Den historiska anledningen till detta var som sagt ett avtal och $$$, då avtalet numera är utgånget finns inte heller moroten att ge en konsoll exkusivitet.
Visst kunde man ha tecknat ett nytt avtal med Sony men av någon anledning gjordes inte detta, kanske ansåg Rockstar att det fanns mer att tjäna på en multi-release eller så betalade MS en slant som du skrev.
Det kan ju också varit så att ett ev. erbjudande från Sony inte var tillräckligt "bra" att ge dessa exklusivitet för.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Det tråkiga med detta är att Rockstar måste göra spelet kompatibelt med 360. Kanske gör att de inte kan utnyttja PS3 fullt ut, om de måste ta hänsyn till lägsta gemensamma nämnaren. Önskar att Sony köpt Rockstar för sina reklampengar istället. De får ju ändå reklamen gratis och kommer sälja slut ändå. Att få GTA4 exklusivt hade vart bättre reklam...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det tråkiga med detta är att Rockstar måste göra spelet kompatibelt med 360. Kanske gör att de inte kan utnyttja PS3 fullt ut, om de måste ta hänsyn till lägsta gemensamma nämnaren. Önskar att Sony köpt Rockstar för sina reklampengar istället. De får ju ändå reklamen gratis och kommer sälja slut ändå. Att få GTA4 exklusivt hade vart bättre reklam...

Går nog åt båda hållen. Tror inte dom kan utnyttja 360 fullt ut pga att det ska fungera till PS3 heller.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk

Jag tror personligen att både MS och Sony varit sugna att köpa Rockstar men valt att inte göra detta pga. alla kontroverser och stämningar runt GTA och Bully.
Av samma anledning tror jag också att detta kan vara en orsak till multi-release, ur investerarnas synvinkel kan affärer med ett "tvivelaktigt företag" vara negativt och därmed avstår man från exklusivitetsavtal där $$$ är inblandade.

Sen har jonnyl helt rätt, både Sony och MS kan teoretiskt lida av effekterna tack vara mer programmering, detta är dock varken MS eller Sonys fel utan Rockstars huvudvärk.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Dom borde ju ha råd att anställa mera folk nu...

Tänkte på det där med "adult content"
Det kanske blir mera koncentrerat till addons som man måste betala för. Blir kanske mindre prat från medias sida om orginalspelet är hyffsat befriat från det.

Vad tror ni om det?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

• Microsoft and Rockstar Games have announced a strategic alliance to provide exclusive episodic content for Xbox Live®, giving the community ever-expanding gameplay experiences that aren't possible on other consoles.

Verkar som att Xbox360 är bättre på onlinedelen.

Permalänk
Medlem

även om spelet varit enbart för en av maskinerna (vilken som av dem) så hade det knappast varit nått som pressat musten ur vald maskin, GTA har aldrig varit toksnyggt, det har varit fokus på att göras funktionabelt och stort historiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Tänkte på det där med "adult content"
Det kanske blir mera koncentrerat till addons som man måste betala för. Blir kanske mindre prat från medias sida om orginalspelet är hyffsat befriat från det.

Vad tror ni om det?

att tom Rockstar troligen lärt sig att inte bråka allt för mycket efter kaffekontroversen?

eller menar du att du vill hyra virtuella rullarna i dom suspekta affärerna man kunde gå in och spana i GTASA?

(men nått hittar de säkert på)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Show
• Microsoft and Rockstar Games have announced a strategic alliance to provide exclusive episodic content for Xbox Live®, giving the community ever-expanding gameplay experiences that aren't possible on other consoles.

Verkar som att Xbox360 är bättre på onlinedelen.

Bara för att Xbox360 versionen får exklusive content betyder inte att PS3 versionen inte får det. Hade faktist inte förvånat mig om PS3an får bättre contents eftersom Rockstar har alltid varit med Sony.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

att tom Rockstar troligen lärt sig att inte bråka allt för mycket efter kaffekontroversen?

eller menar du att du vill hyra virtuella rullarna i dom suspekta affärerna man kunde gå in och spana i GTASA?

(men nått hittar de säkert på)

Att man kan skjuta lemmar av folk och se blodet spruta när dom skriker reagerar ingen på, men lite kärlek mellan två personer som inte ens visar nått explicit får media att löpa amok. Dubbelmoral...

Men tanken var att om man kan säkra åldergränserna via betalsystemet, så kan ju inte nån klaga. Ett kreditkortsalternativ där ägaren till kortet måste vara över 18 år och där det tydligt varnas för innehållet...

SA var ok, men staden kändes som ett tomt skal ibland. Att bara öka texturerna på det skalet till 720p och ha extra skräp på trottoaren som blåser iväg med vinden räcker inte riktigt för mig. Jag hoppas att Rockstar fortsätter på sin bana, folk som vill ha rosa hus med snälla hundar osv kan köpa Sims...

Grafiken i ett sandboxspel är bara grädden på moset, innehållet måste vara det viktiga. Med SA tycker jag det gick åt fel håll, även om det var kul med så stora banor. Men innehållet måste komma före storleken. Uppdrag som bara innebar att lägga långa sträckor assfalt bakom sig, för att sedan misslyckas och börja om blev extremt jobbigt i längden. Orkade inte spela klart SA, om jag ska vara ärlig. Inte Vice City heller, men jag var nära slutet när jag gav upp.

De är roliga i början, men de har gjort det för svårt för de som bara vill ha roligt en stund. Känns som man spelar på ultra hard när man valt easy på en del uppdrag. Men som utvecklare som kan spelet utantill och vet exakt vad som ska göras i vilen tiodel varje sekund, så kanske man tappar begreppet om vad som blir lätt och svårt för en spelare som bara vill ha kul med spelet...

Frustrationen tog död på glädjen. Med det sagt är jag väldigt nyfiken på att få höra nått från Rockstar snart. Så man får en hum om vad det handlar om. Man kan ju strunta i uppdragen och bara ha kul ett tag iallafall.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
text..

Jag tycker inte GTA-spelen har varit direkt svåra. Sista updragen kan iofs vara lite krångliga, men inte annars. Och jag är ingen "hardkår-gäjmär" direkt.

Svårighetsgraden kan man väl inte ändra heller? Enda uppdragen med olika svårighetsgrad är väl skolorna i SA?

Eller nu kom jag på ett uppdrag som är jäkligt irriterande, men bara på ps2. När man sitter bak på en motorcykel och ska skjuta massa folk. Galet svårt att sikta med sånna skitjoysticks - men på dator och xbox är det ingen match.

Jag har lirat igenom både GTA3 och SA. Båda gångerna hade jag önskat att spelet var längre. Så hoppas IV kommer vara på samma spår som föregångarna, men "större".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Att man kan skjuta lemmar av folk och se blodet spruta när dom skriker reagerar ingen på, men lite kärlek mellan två personer som inte ens visar nått explicit får media att löpa amok. Dubbelmoral...

Men tanken var att om man kan säkra åldergränserna via betalsystemet, så kan ju inte nån klaga. Ett kreditkortsalternativ där ägaren till kortet måste vara över 18 år och där det tydligt varnas för innehållet...

Grafiken i ett sandboxspel är bara grädden på moset, innehållet måste vara det viktiga. Med SA tycker jag det gick åt fel håll, även om det var kul med så stora banor. Men innehållet måste komma före storleken. Uppdrag som bara innebar att lägga långa sträckor assfalt bakom sig, för att sedan misslyckas och börja om blev extremt jobbigt i längden. Orkade inte spela klart SA, om jag ska vara ärlig. Inte Vice City heller, men jag var nära slutet när jag gav upp.

De är roliga i början, men de har gjort det för svårt för de som bara vill ha roligt en stund. Känns som man spelar på ultra hard när man valt easy på en del uppdrag. Men som utvecklare som kan spelet utantill och vet exakt vad som ska göras i vilen tiodel varje sekund, så kanske man tappar begreppet om vad som blir lätt och svårt för en spelare som bara vill ha kul med spelet...

Frustrationen tog död på glädjen. Med det sagt är jag väldigt nyfiken på att få höra nått från Rockstar snart. Så man får en hum om vad det handlar om. Man kan ju strunta i uppdragen och bara ha kul ett tag iallafall.

det var ju främst i USA och GB moralpaniken var märkbar, som vanlig mao. så..

bra tanke, men vet inte om det lugnar just ovanstående gruppers ^ farhågor mad tanke på att de redan nu gnäller lika mycket om att ungarna "lånar" sina pärons AE till spelsiter och annat okristligt. (för det är ju inte föräldrarnas uppfostringsmetoder det är fel på i just dessa fall givetvis)

jo det är sant, ett hus varje kvadratkilometer man kan gå in i (och då är det alltid en polisstation) räcker inte riktigt.

jag gav också upp halvägs eller så in i spelet, inte av svårighetsgraden utan för att jag inte har en susning om vad jag ska göra. verkar som alla gangsters undviker mig efter nån incident eller nått..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Jag tror att man kommer att kunna köra den med mitt system (kolla specs. på min signatur) eftersom PS3'n har ju sämre grafikkort (7800GTX) samt sämre processor och mindre minne, eller?

Visa signatur

Intel® C2D E6400 2.13 2048 MB DDR II (2x1024MB, 533MHz) 500 GB SATAII/7200rpm (2x250GB) Nvidia 7950GT 512MB PCIe HDTV 2xDVI Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS, 64MB X-RAM och 5.25" frontmodul, samt fjärrkontroll LG 27' HD-Ready LCD TV Creative GigaWorks ProGamer G500 5.1 Windows Vista Ultimate Edition RTM Build 6000

Permalänk
Medlem

ps3 säger jag bara

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AltGr
Jag tror att man kommer att kunna köra den med mitt system (kolla specs. på min signatur) eftersom PS3'n har ju sämre grafikkort (7800GTX) samt sämre processor och mindre minne, eller?

Aj som att PS3 skulle ha ett 7800GTX? wtf det har jag aldrig hört. källa? Jag skulle säga att PS3:ans grafikkort spöar skiten ur ditt 7800GTX lika mycket som Xbox 360:ins

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Aj som att PS3 skulle ha ett 7800GTX? wtf det har jag aldrig hört. källa? Jag skulle säga att PS3:ans grafikkort spöar skiten ur ditt 7800GTX lika mycket som Xbox 360:ins

grafikprocessorn i PS3 är ett Geforce 7800GTX men med halverad minnesbandbredd, 22GB/s istället för 44 samt 256MB minne istället för 512 som PC versionen har. Se #1 och #2 för teknisk info.

Visa signatur

Intel® C2D E6400 2.13 2048 MB DDR II (2x1024MB, 533MHz) 500 GB SATAII/7200rpm (2x250GB) Nvidia 7950GT 512MB PCIe HDTV 2xDVI Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS, 64MB X-RAM och 5.25" frontmodul, samt fjärrkontroll LG 27' HD-Ready LCD TV Creative GigaWorks ProGamer G500 5.1 Windows Vista Ultimate Edition RTM Build 6000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AltGr
grafikprocessorn i PS3 är ett Geforce 7800GTX men med halverad minnesbandbredd, 22GB/s istället för 44 samt 256MB minne istället för 512 som PC versionen har. Se #1 och #2 för teknisk info.

Du kan inte jämföra prestandan i en konsolls gpu med en i en PC iom. att den i konsollen kommer att användas mycket, mycket mera effektivt än den i din PC. Se bara på Geforce3an som används i Xbox.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Hoppas inte 4'an blir lika dålig som San Andreas...

att dom går tillbaka till att kartan inte är större än va den är i Vice city den är lagom stor tycker jag i San Andreas är det kul fram till det att man ska börja ta över distrikt då tyckte jag spelet ballade ur för mycket och när ja gjort alla missions på dom 2 första öarna så så la ja ner de spelet var för enformigt i längden..

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AltGr
grafikprocessorn i PS3 är ett Geforce 7800GTX men med halverad minnesbandbredd, 22GB/s istället för 44 samt 256MB minne istället för 512 som PC versionen har. Se #1 och #2 för teknisk info.

tror ni att hans system kommer palla

Permalänk
Medlem

Det har väl aldrig varit roligt att göra uppdrag i GTA serien. Det roliga, enligt mig iaf, är att kunna ta vilket fordon som helst och göra vad jag vill utan begränsningar.

Det är ungefär som Carmageddon, visst du kan åka runt och jaga checkpoints för att vinna. Det är dock bra mycket roligare att åka runt och göra allt annat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Show
Tror inte att min prolle är klen då, men man måste kanske byta grafikkort, tror ni att det skulle vara spelbart med E6400+7950GT 512 MB med lägsta inställningar om 1,5 år?
Skulle vara jätte kul isf. för jag har ingen lust att köpa PS3 som kommer kosta 4000 kr (tror jag) då.

Hehe så billigt kommer inte PS3'an att vara kolla på komplett.se 7000:- kostar det där. Å komplett.se är billiga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Det har väl aldrig varit roligt att göra uppdrag i GTA serien. Det roliga, enligt mig iaf, är att kunna ta vilket fordon som helst och göra vad jag vill utan begränsningar.

Det är ungefär som Carmageddon, visst du kan åka runt och jaga checkpoints för att vinna. Det är dock bra mycket roligare att åka runt och göra allt annat.

Exakt!

Hoppas det blir en ordenlig uppdatering på grafiken, som när GTA III släpptes, då var det ju verkligen en "aha" upplevelse när man spelade det

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Hehe så billigt kommer inte PS3'an att vara kolla på komplett.se 7000:- kostar det där. Å komplett.se är billiga

billiga på allt utom TV-spel ja. men var du fått 7000 ifrån är en annan fråga..

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324725

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327115

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

tror ni att man kan lira det med E6400 och Nvidia 7950GT då? För annars vill jag spara pengar