Världsrekord i 3dmark

Permalänk
Melding Plague

Världsrekord i 3dmark

Nvidia släppte som bekant sin Geforce 8800-serie grafikkort och Nforce 680i SLI-serie moderkortskretsar igår. Som väntat kommer en hel del prestandatestprogramsrekord att slås inom den närmsta tiden. Igår publicerade överklockningslegenden "Kingpin" flera intressanta resultat.

Läs nyheten: Världsrekord i 3dmark

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nice! Blir nog en hel del nya världsrekord senare.

Permalänk
Medlem

Jo det lär bli en del rekord. men jag vill ha en sådan burk... lite "out of my budget" dock...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Är det inte rätt normalt att värdsrekord slås varje år inom it-biten?
Jag mennar utvecklingen går ju framåt och då borde ju rekorden slås också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Är det inte rätt normalt att värdsrekord slås varje år inom it-biten?
Jag mennar utvecklingen går ju framåt och då borde ju rekorden slås också.

Ja det nämdes ju på ett annat sätt i artikeln också.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Min snurrar på i 90000 3dmark 09

hehe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Va nice

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Vann jag på lotto skulle jag ha försökt sätta världsrekord också. Tycker det är egentligen mer sport med procentuell överklockning, spelar som lite mindre roll vad det är för saker man överklockar då. Fast det är mer intressanta att kunna slå rekord.

Permalänk
Medlem

Vill ha

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

hm ett sådant grafikkort skulle sitta fint i mitt system nu!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

oo min idol KINGPIINN GO ON SEXIAH.

Permalänk

Han är ju galen!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Hoppas han har mycke pengar med

Permalänk
Medlem

Varför ses rekord utförda med hjälp av kylning som flytande kväve som något stort? Datorn klarar bara av den frekvensen så länge som du fyller på nytt kväve så vad är då meningen?

Permalänk
Medlem

Meningen är att klocka så högt som möjligt

Permalänk
Medlem

Tycker att det är löjligt att man säger att man slår världrekord när man kör med flytande kväve

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Meningen är att klocka så högt som möjligt

Jo det förstår jag med, men varför anses det stort? Det vore en större bravur att visa upp en frekvens där datorn anses stabil under en längre tid.

Billiknelsen: Som att försöka vinna ett DTM-lopp med en standard BMW och en massa tuber lustgas i bilen.

Permalänk
Avstängd

En del här är ju sanslöst tråkiga. Kör ni med V-sync på när ni benchar 3D också eller?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

skulle vara spännande om dom bytte ut processorn mot en dual core för att se skilnaden i prestanda quad/dual core med såna här galna grafikkort

Permalänk
Medlem

Men d såklart att man får värlsrekord med dom senaste grejorna ffs! Speciellt med sånt som inte har kommit ut som 8800GTX!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Inaktiv

Det är klart att man skall få klocka med flytande kväve, bara det ör stabilt under testen!
Ett bra exempel är att ta en 100 meter löpare, tror knappats att han springer så fort i 1 mil, pressa det mesta FTW!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
Tycker att det är löjligt att man säger att man slår världrekord när man kör med flytande kväve

mm jättelöjligt...?????

eftersom sakerna kan fås snabbare under ln andvänder man det.
lika löjligt som att åka bil istellet för häst o vagn...

inte dålig o få spons med 25 000 $ för ln2 heller
...priceless!

Permalänk
Medlem

Spännande, med världsrekord när det egentligen bara handlar om vem som blir mest sponsrad.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

ser fram emot rydermark poäng istället. Tycker futuremark är ett dåligt sätt att testa systemet på...

Vad var föresten förra världsrekordet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Jo det förstår jag med, men varför anses det stort? Det vore en större bravur att visa upp en frekvens där datorn anses stabil under en längre tid.

Billiknelsen: Som att försöka vinna ett DTM-lopp med en standard BMW och en massa tuber lustgas i bilen.

Eller som att springa 100 m när man istället kan springa marathon.

Permalänk
Medlem

23 000 i 3dmark06, oh herregud

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Spännande, med världsrekord när det egentligen bara handlar om vem som blir mest sponsrad.

jo det är dom bästa som blir sponsrade
även om man har spons så måste man kunna klocka o tweaka o löda o göra en massa andra saker för att ta wr.
kolla på bara på Kinc till exempel,han hade alla wr när han inte va sponsrad på grund av att han hade kunskap o kunde klocka

varför är nite 3dmark så bra o testa systemet med :/ ??

förra wr i 01 hade kinc och i resten av 3dmark hade redan k|ngp|n wr

Permalänk
Avstängd

Tycker inte såna rekord ska gälla då det inte går att köra i den hastigheten en längre stund. Det är som att tillåta doping på ett 100 m lopp

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Som allt annat här i världen handlar om är PENGAR!
Skulle ni haft pengar/sponsorer så hade ni säkert gjort samma sak(alltså ha flytande kväve) och klocka vad som max gick för stunden.

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver