Permalänk
Medlem

egen kylfläns

Är det nån som har gjort egen kylfläns till cpu:n skulle testa att gära en (inte för att det behövs)om man ska ha en koppar platta i botten hur tjock ska den vara och har det nån betydelse om man tar en större fläkt och gör en kona ner till fläkten har en amd athlon xp 2500+

Permalänk

jag vet att det är en som har gjort en egen sådan.. han tog en platta och borrade lite hål.. inte raktigenom då och sedan satte han en massa "pinnar"
blev rätt bra och tempen rätt så normalt.. dock så vet jag inte vem som gjort den eller i vilket forum.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det var Jaxen på detta forum..

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

tänkte ta en koppar platta vet inte om den behöver vara så stor så flänsarna eller bara så den täcker chipset sen tänkte jag svetsa flänsar av tunna kopparflänsar upp från den och sätta en fläkt på vet inte om en stor är bättre än en liten får väl sätta en ram att sätta fläkten på är den större får jag väl sätta göra en ram + fläns

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en till nordbryggan..

Det här va dom enda bilderna jag hittade :/

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Jävlar jaxxen, där har vi lösningen till mitt problem på mobon! Bara gör en förlängd, krokad flänns(GPUfläkt i vägen(jäkla zalman)) och sedan kan jag lägga på en northbridge-fläkt

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

fint får väl testa lite själv ,vad händer om man ta en koppar platta i botten med fyra väggar å en kona innuti som man blåser ner fläktluften i som går ut å upp på sidorna finns det nån fläkt som kyler nog utan flänsar

Permalänk
Medlem

Du måste ju ha ngn form av nånting som kan dra åt sig värmen liksom.. Ju större kontaktyta du har destu bättre temps. får du..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge Jaxen

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Tack så mkt

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Du måste ju ha ngn form av nånting som kan dra åt sig värmen liksom.. Ju större kontaktyta du har destu bättre temps. får du..

Kan man använda en annan vanlig fläns och sätta en låda på utsidan med kanter som går nästan ner så att all luft måste gå ner och ut i nederkant på flänsen skulle det göra nån skillnad,då kunde man ju göra en fläns upptill för en större fläkt (kanske man inte behöver).Kollade på jobbet idag koppar är ju fan tungt en bit på 75x75x5 vägde 180 gram blir ju 200 när det ät klart blir nog tungt när moderkortet sitter på högkant