laptopen (acer aspire 3500) laggar till då och då...

Permalänk
Medlem

laptopen (acer aspire 3500) laggar till då och då...

Hej!
Jag har en Acer Aspire 3500 Wlmi. Med jämna mellanrum så hör man hur den liksom tänker till (jag kan inte beskriva ljudet, men det pågår i typ 2 sekunder). Under dessa sekunder låser sig allt man gör. Detta är ju mycket irriterande, inte minst när man tittar på film!
Det låter inte dåligt på något sätt, men är det verkligen meningen att den ska göra detta så ofta? Kan det verkligen vara så puckat? Datorn är relativt ny och har inte varit utsatt för några dumheter...

tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Har du sökt efter spyware? Provat att stänga alla program som är igång? Samma fel i felsäkert läge?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

1. Nej, man kanske borde prova att söka efter spyware? har du något tips på program som är gratis?
2. När jag tittar på film har jag alltid bara vlc igång och det laggar ändå lika mycket...=(
3. ska prova det lite senare... vad innebär det förresten om problemet inte finns i felsäkert läge?

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Windows kör bara de allra väsentligaste drivrutinerna i felsäkert läge. Så fungerar det bra i felsäkert läge kan du börja felsöka dina drivrutiner.
Ett bra gratis spyware som jag kör med är Ad Aware personal. Lycka till
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Fråga:

När den laggar, går fläkten upp i varv i direkt anslutning?

Gör den det så är det värmerelaterat problem.