Permalänk

Klocka med ATi Tool då, Kingpin och Shamino och de andra stora grabbarna gör det.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Klocka med ATi Tool då, Kingpin och Shamino och de andra stora grabbarna gör det.

Som sagt fattar inte ett knyst vad dem tre mätarna är till för

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

Haha, det är inte alls svårt. De första, längst till vänster är 2d klocken, den i mitten är den klocken som används för tex film och så tror jag. Det är den längst till höger du ska använda dvs 3d performance.
Minnes hastigheten ställer du in så att det är 4* den hastigheten du ställer in så ställer du in tex 500mhz så är det = 2000mhz.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Haha, det är inte alls svårt. De första, längst till vänster är 2d klocken, den i mitten är den klocken som används för tex film och så tror jag. Det är den längst till höger du ska använda dvs 3d performance.
Minnes hastigheten ställer du in så att det är 4* den hastigheten du ställer in så ställer du in tex 500mhz så är det = 2000mhz.

Jag brukar "Link sliders together", så det behövs inte?? Alltså man vill inte klocka 2d performance och film? Jag klockar ju för bättre 3dmark resultat och nåra fler fps i spel
Så jag ska i fortsättningen bara köra den längst åt höger?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

jag vet inte riktigt då jag aldrig använt ATi Tool till ett nvidia kort men som sagt så kör både Kingpin, Shamino m.fl genom att bara klocka den till höger.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
jag vet inte riktigt då jag aldrig använt ATi Tool till ett nvidia kort men som sagt så kör både Kingpin, Shamino m.fl genom att bara klocka den till höger.

Hmm tack då vet jag, ganska avancerat om man får säga det ;), tack så mycket i allafall

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Att det skall vara så svårt. Satt i onsdags och ville få tag i ett kort, men icke.
De resterande 2 arbetsdagarna förra veckan ägnade jag också min lediga tid åt
att försöka komma över ett gtx men utan framgång. Det usla tricket att låtsas
ovetande om en försenad leverans till butiken bara för att få kunder gör mig spyfärdig.

Jag har suttit och kollat igenom alla försäljare på prisjakt.se och kollat
orderstatus via telefon ett löjligt stort antal gånger men hela tiden skjuts allting upp.
Jag vet inte på hur många ställen jag har förbokat korten för att sedan avboka när
jag fått reda på att de levereras i slutet av november.

Någon som kan ge mig ett hett tips nu där jag kan boka/hämta(sthlms området)
mitt kort denna vecka?

vill inte heller betala något överpris, känns redan som ett slag under bältet att köpa ett kort för ~6000.

tacksam för hjälp

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Komplett har inne GTX

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327330

6600 :-

Dyrt men det är där dem har i lager

Datorbutiken har dem för 6400 :-

http://www.datorbutiken.com/home/?Product=BFG88GTX

Inet får in imorgon antagligen 6300 :-

http://inet.se

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Har inte ens sett av ett enda 8800 kort här i Finland ännu :/

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Till folk som har problem med att klocka, dra ner senaste betan av NVtray så kommer ni kunna aktivera den klassiska kontrollpanelen och klocka som vanligt med coolbits.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Jme data har både bfg 8800gtx och gts i lager!!!

http://www.jmedata.se/default.asp
>Tre dagar så har du det i handen!!

Permalänk
Medlem

tack för tipsen, förhoppningsvis får jag ett skickat idag nu iaf
en annan fråga jag tänkte på, eftersom inga kortleverantörer får sätta annan klock på g80 korten, och vad jag uppfattat så är de endast leadtek som har en
ny kylare på sitt kort, varför skulle man satsa på t ex ett bfg kort istället för asus?
Har sett att det kan skilja en 1000ing där på många affärer, även om inte alla ställen
säljer bfg korten för den pengen.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

timpaw:BFG,XFX och Evga är kända OCmärken, men som du själv skrev så har juh nvidia tvingat tillverkarna leverera i stock hastighet.
Så i mitt tycke spelar det verkligen kvitta vad för märke man kör med.
Kanske att XFX, BFG och Evga klockar bättre, men jag har inte sett några sånna tester, så jag skulle rekomendera att du köper det som är billigast.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Men igentligen e det ju ingen skillnad på oklockade kort över huvud taget eftersom alla kort e designade av nvidia och då exakt lika tillverkade på milimetern!!! kvittar vem som tillverkar dom eftersom dom enbart tillverkar korten efter ritning. Förut var det ju skillnad på grafikkort innan 8800 kom då tillverkanra själva fick klocka korten!! men nu e d ju stopp med det och då kvittar det vilket man vill köpa!!!

Permalänk
Medlem

aa mina tankegångar gick precis sådär.
Kollade runt lite grann nu i morse också och nu vart de faktiskt så att
plånboken fick säga sitt samt kändes de mest rimligt så jag tog ett GTS.

Dustinhome har i lager för 4400kr fraktfritt, jag orkar inte vänta eller betala 6500+ för ett gtx. Känns som att 2000 spänn inte är värt, hoppas jag har rätt bara

sen att jag har en e6400 med klock satt i 2.8 så känns de som att jag kan klämma ut mer procentuellt ur ett gts än gtx.

blir detta ett magplask så har jag hur som helst ett bra kort till radeon kommer
med nytt.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Korten skiljer sig förvisso lite.
Olika minnen, olika PCB och handplockade GPUs brukar vara anledningen till att man väljer BFG,XFX eller Evga.
Men just i dagsläget så spelar det kvitta, köp billigaste.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Korten skiljer sig förvisso lite.
Olika minnen, olika PCB och handplockade GPUs brukar vara anledningen till att man väljer BFG,XFX eller Evga.
Men just i dagsläget så spelar det kvitta, köp billigaste.

Gainward har precis som vanligt en viss överklockningsgaranti på sina kort.
620+/1900+

Usch, jag satt precis och snackade med stället där jag hade bokat mitt kort. Gjorde bokningen den 7:e. De konstaterade efter vissa påtryckningar att de inte kunde leverera till utlovat datum, alltså idag. De kunde ju inte hjälpa att det var fel på korten. Dock så har jag inte hört ett pip om att det skulle vara fel på Gainwards kort, utan att just de skulle klarat sig undan. Så, kontentan av det hela är att 99% av alla jäkla butiker sitter och surhåller på beställningarna till sista stund, lovar leveranser, med "preliminärt" som förbehåll för att slippa ta något som helst kundansvar. De kort de får in hamnar säkert inte ens hos kunderna, och nu har ytterligare en web-butik satts upp på listan över butiker som man inte skall handla mer ifrån, om det inte handlar om fantastiska prisskillnader eller enda möjligheten.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

jo visst är det värdelöst. Man får ju inget större förtroende för butikerna efter såna grejer.
Om man skall döma av uppriktighet och bemötande utav kunderna måste jag prisa komplett.se.
De är förmodligen de enda som inte fuskar med att sätta 4 nya prel. datum innan leveransen
egentligen kommer. Sen kanske det kostar lite mer där i en del fall, men de är klart värda en eloge för de.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw
jo visst är det värdelöst. Man får ju inget större förtroende för butikerna efter såna grejer.
Om man skall döma av uppriktighet och bemötande utav kunderna måste jag prisa komplett.se.
De är förmodligen de enda som inte fuskar med att sätta 4 nya prel. datum innan leveransen
egentligen kommer. Sen kanske det kostar lite mer där i en del fall, men de är klart värda en eloge för de.

Jag håller med. De har klantat till det för mig ett par gånger, men samtidigt aldrig försökt smita ifrån problemet. Komplett är bra.
Jag anser att datorbutiken och Dustin är bra också.
Men sen kommer problemen.
Nu blev det Komplett istället, och jag hoppas att butiken jag beställde ifrån ursprungligen, inser att de inte bara förlorade förtjänsten av detta köpet, utan också eventuella framtida inköp.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Beställde ett ASUS 8800GTS från DB nyss. Hoppas det kommer in den 27:e som det står. Verkar vara ganska ont om G80 just nu :P.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thimzor
Beställde ett ASUS 8800GTS från DB nyss. Hoppas det kommer in den 27:e som det står. Verkar vara ganska ont om G80 just nu :P.

Komplett har inne XFXs GTS

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

8800GTX hos sbs data
6250':-

Märke Palit
http://www.sbs.o.se/default.asp?artnr=NV-PE-8800GTX-768

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
Komplett har inne XFXs GTS

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Till folk som har problem med att klocka, dra ner senaste betan av NVtray så kommer ni kunna aktivera den klassiska kontrollpanelen och klocka som vanligt med coolbits.

du skulle inte kunna länka till den?
fick 2.0 men tror de e fel.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw
du skulle inte kunna länka till den?
fick 2.0 men tror de e fel.

Spara länk som

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06