Hyundai 32" LCD-TV HLT-3210 HD.ready osv. för 6 000.

Permalänk
Medlem

Hyundai 32" LCD-TV HLT-3210 HD.ready osv. för 6 000.

Goddag!

Efter att upptäkt att jag hade en del pengar över på ett liggande konto så funderar jag nu på att köpa en tv.

Hyundai 32" LCD-TV HLT-3210 1366x768, 1200:1, 8ms, DVI, HD-ready
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324762&cks=ASS&assoc=06B3...

Specs:
Dimensioner (BxDxH) 92.5 cm x 26.3 cm x 54.5 cm - med ställ
TV-typ HD-klar
Upplösning 1366 x 768
Display Format 720p
PC-gränssnitt DVI, VGA (HD-15)
HDCP-kompatibel Ja
Progressiv skanning Ja
Bildkvot 16:9
Antal mottagare 1
Förhandsvisning för flera kanaler Picture-in-picture (PIP)
Läge för ljudutgång Stereo
Högtalarsystem 2 högtalare
Stereomottagarsystem NICAM, A2
Fjärrkontroll Vanlig fjärrkontroll
Strömtillförsel AC 120/230 V ( 50/60 Hz )

Denna verkar onekligen intressant!

Någon som vet något om den, eller tillochmed har en sådan?

/Oli

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att Hyundai och Hyndai ImageQuest är två helt separat bolag.

Permalänk
Medlem

Det var billigt. Men det är nog så enkelt att man får vad man betalar för.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en sån (kommer med posten). Men vad jag undrar är vilken kabel ska jag ha för att få bästa bild från datorn? Vga DVI eller HDMI (eller är det bara för ljud?)

//kg

ps ledsen för att jag lånar tråden men jag ska resensera tv:n så fort den är hemma.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
Jag har precis köpt en sån (kommer med posten). Men vad jag undrar är vilken kabel ska jag ha för att få bästa bild från datorn? Vga DVI eller HDMI (eller är det bara för ljud?)

//kg

ps ledsen för att jag lånar tråden men jag ska resensera tv:n så fort den är hemma.

Inga probs.. Du får jättegärna slänga iväg ett PM så fort du fått hem den!

Cheers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
Inga probs.. Du får jättegärna slänga iväg ett PM så fort du fått hem den!

Cheers

Också intresserad!, gör gärna en tråd eller dylikt.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

Oki, Ska jag göra. Just nu letar jag bara efter ett bra väggfäste och en bra kabel. Tror det blir DVI.

Återkommer,

ps ska se om jag kan få tag på en kamera å ta lite blider då min är död.

//kg

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av vad som sägs om denna..!! , då jag själv funderar på att uppgradera min bildstorlek från 19" till ungefär 32".
Åk gärna så snart du kan Carlos25 med detaljer!

Permalänk
Medlem

som mrc sa tidigare, det är INTE Hyundai som har tillverkat skärmen. Dock följer den Hyundais nya design som dom kommer att använda på sina nya skärmar.

Antalet ingångar är fruktansvärt bra för en skärm i den prisklassen!, vilket kan betyda att bildbehandlingen är av sämre kvalité. Då dom lagt mer pengar där så borde dom rent teoretiskt ha lagt mindre pengar på bildbehandligen. Vilket kanske inte är en nackdel iofs... sålänge man inte ska kolla på vanlig tv vill säga...

Så jag skulle tro att det är som med alla andra billiga skärmar att sålänge du matar den med rätt signal så den inte själv behöver behandla bilden så är den helt ok. Men såfort du skickar fel bild och låter tv´n själv sköta omkodning så blir det skräp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew

Så jag skulle tro att det är som med alla andra billiga skärmar att sålänge du matar den med rätt signal så den inte själv behöver behandla bilden så är den helt ok. Men såfort du skickar fel bild och låter tv´n själv sköta omkodning så blir det skräp!

Jo det har du nog rätt i.. , jag har själv suttit i snart 2år med en riktigt grym 19" skärm och så.. men känner att jag liksom gärna skulle vilja spela spelen på lite större bildyta och därför som intresset för denna varit aktuellt. Då matas ju tv:n med dvi signal från datorn så borde ju kunna visa bra bild.. Stora frågan är ju hur man kommer uppleva det i kvalitet jämfört med en riktigt skysst 19" are.

Permalänk

http://www.inwarehouse.se/Product.a...1&ReferId=7
lägg till 1700kr och få en fin och bra 32 tums tv från ett välkänt märke

Permalänk
Medlem

den länken funka ju bra, sweclockare

Edit: kollade in den på warehouse (om det var den där samsungen du mena för 7690:-)..

den saknar hdmi och audio out.. och har inte så fruktansvärt bra bild för att vara en samsung.. känns lite trist eftersom jag e ute efter hdmi och dvi eller vga

och rätt ok ljud i inbyggda högtalarna

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Bara jag som sitter och rullar tummarna till reveiwn kommer upp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
den länken funka ju bra, sweclockare

Edit: kollade in den på warehouse (om det var den där samsungen du mena för 7690:-)..

den saknar hdmi och audio out.. och har inte så fruktansvärt bra bild för att vara en samsung.. känns lite trist eftersom jag e ute efter hdmi och dvi eller vga

och rätt ok ljud i inbyggda högtalarna

Ojsan förlåt, här är fungerande länk iallafall:
http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=956481&ReferId=7
Vad innebär det med att den saknar audio out och hdmi?
Hur är bildkvalitén jämfört med den andra "budget-tv'n"?

Permalänk
Medlem

ne läste lite snabbt om den o den är typ en äldre modell kan ja tänka mig.

sen spelar det ju ingen roll va som står på plasten där fram..det är paneltillverkaren ja tycker verkar vara mest intressant o veta vem det är

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att det är en panel från benq/acer som sitter i hyundai skärmen. Men jag är långt ifrån säker! Har inte lyckats hitta någon ordentlig information om den på nätet tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweclockare
Ojsan förlåt, här är fungerande länk iallafall:
http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=956481&ReferId=7
Vad innebär det med att den saknar audio out och hdmi?
Hur är bildkvalitén jämfört med den andra "budget-tv'n"?

Det borde väl du veta som skriver "lägg till 1700kr och få en fin och bra 32 tums tv " eller?

Permalänk
Medlem

såg den på siba istan..och bilden som visades var delad med andra lcd:er..bland annat en sony..sony lcdn hade sämre kvalite.. filmen rullade genom komponent och var förövrigt inspelat discovery så kvaliten var under all kritik endå (analog)

tror ja beställer en om inte mediamarkt har nått bättre

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk

Är också tacksam för en recension eller någon typ av kritik. Verkar helt dött på Minhembio och Google också angående denna tv. Enda jag bryr mig om är att det är hyfsad kvalitet med DVI, HDMI och komponent och att det går att använda max upplösning främst med DVI. Resten skiter jag i.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det borde väl du veta som skriver "lägg till 1700kr och få en fin och bra 32 tums tv " eller?

Nopp, det borde jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweclockare
Nopp, det borde jag inte.

isåfall borde du absolut INTE skriva det heller!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
isåfall borde du absolut INTE skriva det heller!

Kan bara hålla med. Gillar inte folk som leker experter när de inte har en aning om vad de pratar om. Det kan lätt leda till att folk blir lurade och köper något halvtaffligt som någon tror ska vara bra.

Permalänk
Avstängd

mediamarkt har en 37" lcd från lg med 2st hdmi ingångar,progressive scan och bild-i-bild funktion m.m för 9990kr...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
isåfall borde du absolut INTE skriva det heller!

Jag skrev att den var fin och bra.
Men jag skrev aldrig att den var bättre.

Permalänk
Medlem

http://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t662377.html

hittade en liten recension.. dock på norska

Edit: beställde en ny.. blir en xbox360 till helgen med

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Enligt norsken så verkar den mycket bra, med tanke på priset, han klagade ju inte direkt på bilden, utom att det möjligtvis var lite mörkt i mörka scener, tror jag kommer bli nöjd med min.

Permalänk
Medlem

Man får ju vad man betalar för, dvs en platt-TV för 5995:-

Permalänk
Medlem

Hej, recesion kommer i morn jag lovar. Posten ringde i torsdags å ville leverera den men tyvärr skulle jag upp till stockholm på BF 2142 releasen. Så den kommer i morn i stället. Det gör även väggfäste och dvi kabel som ligger och väntar på posten. (beställda från itservice)

Så jag ska fixa upp allt i morn. Dock är jag inte säker på att bilder kan ordnas då min kamera är paj, men ska försöka få tag på en.

//kg

Edit: Eftersom detta är min första egna lcd tv så får ni gärna komma med komentarerer vad ni vill veta osv.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
mediamarkt har en 37" lcd från lg med 2st hdmi ingångar,progressive scan och bild-i-bild funktion m.m för 9990kr...

Permalänk

Jaha, nu har de höjt priset.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB