Permalänk
Medlem

antec sonta II

Tjenare har precis beställt ett sånt chassi och väntar nu på posten, medans jag väntar tänkte jag fråga ifall ni kan posta lite bilder på erat, säga lite för och nackdelar,

Tack på förhand

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

har ingen bild men kan säga att det är ett vettigt chassi. fläkten och nätagget som följer med är riktigt tysta. ganska tyst låda också men lite trång faktiskt. bra kylning ger den också. med systemet i sign + en extra zalmanfläkt bakom disken så får jag dessa temps ( cpu och gpu med orginal kylning)
Idle: Cpu 25 C , Gpu 45 C , Hdd 29 C , Mb 29 C.
Load: Cpu 30 C , Gpu 57 C; Hdd 32-35 C och Mb 35-40 C

inga värsting grejor jag har men det duger och tempsen är bra ( Kör alla fläktar på lägsta hastighet) nästa projekt är att inhandla en tyst cpufläkt eftersom det är den som låter mest för tillfället + lite dämpmatta

Permalänk
Medlem

jag har haft mitt sonata 1 i ett och ett halvt år nu och är helt nöjd! stabilt och stilrent chassi (om man kopplar ur lampan fram).

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående, grym låda med medföljande tyst 120mm fläkt och nätagg. Däremot har väldigt många haft problem med det medföljande 450w agget så håll tummarna att det håller för dig. För mig funkade det i 9 månader sen gav det upp.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Helt ok låda. Inte så tyst som jag hade hoppats dock. Fläkt-tunneln som kommer med får jag ta bort om jag vill ha någon vettig kyling på processorn, så det är ju en nackdel. Den är inte så damm-fri som jag trodde den skulle vara med tanke på att det sitter ett filter i den. I och för sig suger den i sig luft från det hålet på baksidan där fläkt-tunneln normalt sett tar sin luft. Täpper man för det hålet så får lådan inte tillräckligt med luft av någon konstig anledning. Ska nog provas igen. Den sista, största nackdelen är att kablarna som följer med nätagget är på tok för korta. Det blir svårt att få dem att räcka till alla hårddiskar om man har fyra stycken i.
I övrigt är det ett ok chassi.