Intel prissänker Pentium 4 ytterligare

Permalänk
Melding Plague

Intel prissänker Pentium 4 ytterligare

Under året har Intel genomfört stora prissänkningar på framför allt de äldre Netburst-baserade processorerna. Nu rapporteras det om att Intel kommer att sänka priserna ytterligare i januari.

Läs nyheten: Intel prissänker Pentium 4 ytterligare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vem fan vill ha en p4 nu?:)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Bra för dom som vill ha en billig burk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Bra för dom som vill ha en billig burk.

Kan man väl lika gärna köra amd?

Permalänk

skulle faktiskt kunna överväga att köpa en p4/celeron om den var hälften så dyr som en amd64

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

ja man kan ju skaffa en core 2 duo ready moderkort och proppa i en p4, sen när man har råd så köper man en c2d prolle

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Sjukt höga priser hade P4:orna .. Nu är det bara var det skulle vara ...

Permalänk
Avstängd

p4 65nm är fina saker,har sett många som gör över 6ghz med bara di eller vanlig ss.

klart man måste ha en p4 till samlingen sen får man ett klistermärke till hehe

Permalänk
Medlem

Kan vara bra ifall man vill göra en rednerings burk/burkar..
skulle ju sitta gått med några cpu typ 4st cpu / mobo..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Avstängd

Jag skulle lätt att köpa en Intel Pentium D 925 3.0GHz till en ny Spel/filserver om man droppar priset till ~700:-
Billigt och bra prestanda.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Baah.. Varför skrotar de inte bara P4? Även om processorn är hyffsat billig så är är inte strömmen gratis. Sen känns det inte så aktuellt när jag köpte en opteron för 840:- :p.

Men om nån vill ha P4:or så har jag några st här hemma för 478 sockeln :p.

Permalänk
Medlem

Perfekt, då kanske jag äntligen kan byta ut Celeronen i min HTPC mot en lite fräschare P4.