Aktivitetsfältet borta

Permalänk
Medlem

Aktivitetsfältet borta

Windows aktivitetfält är helt plöstligt borta. Det visas cirka 1 sek vid uppstart sedan försvinner det..

Har kollat egenskaper för att kolla så det inte är så att någon kryssat i "Dölj automatiskt". Men allt stämmer där..

Har även varit inne i Aktivitetshanteraren och stängt ner explorer.exe och sedan starta explorer.exe på nytt. Men inget händer..

Detta hände helt plöstligt idag och märkte det idag när jag skulle starta datorn.

Permalänk
Hedersmedlem

för ner muspekaren där fältet borde vara, när pekaren ändras till dubbelriktad pil, klicka och dra uppåt.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
för ner muspekaren där fältet borde vara, när pekaren ändras till dubbelriktad pil, klicka och dra uppåt.

Faktum är att den aldrig gör det:S

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppsan, då har du nåt skumt problem som jag aldrig råkat ut för.

Hittade dock en del inställningar via gpedit.msc i 'Kör...' på Start-menyn.

Kolla under Användarkonfiguration-->Administrativa mallar-->'Skrivbord' eller 'Start-menyn och Aktivitetsfältet'. Under 'Skrivbord' finns ett val 'Inaktivera justering av verktygsfält' som borde kunna resultera i ditt problem om den är aktiverad.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Hoppsan, då har du nåt skumt problem som jag aldrig råkat ut för.

Hittade dock en del inställningar via gpedit.msc i 'Kör...' på Start-menyn.

Kolla under Användarkonfiguration-->Administrativa mallar-->'Skrivbord' eller 'Start-menyn och Aktivitetsfältet'. Under 'Skrivbord' finns ett val 'Inaktivera justering av verktygsfält' som borde kunna resultera i ditt problem om den är aktiverad.

Hittar inte riktigt.. Kan du beskriva lite mer exakt:)