World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

Mjo, min druid har varit fast i AV i ca 20 timmar nu så.. :S

Permalänk
Medlem

Min mage dog av en dot frå n en shadow preist jag fire speccad med min mage så inte iceblock :C men hans sw:p tickade på 365 damage per tick ..sjukt :C

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Avstängd

Mina chatrutor försvinner sporadiskt. Varför? Har fan t.o.m Installerat om x((

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Johnson
Warriors är inte sämst i PvP, bara när det är 1 vs 1

Antagligen är det alla fury noob PvE warriors som gnäller. Jag kör 43/5/3 specc med endless rage, MS och second wind och jag kan fortfarande oneshotta cloth users med MS crittarna plus extrasvingarna med sword specc

Vi har kanske inte fått så mycket nytt men improved diciplines e riktigt skönt, endless rage gör att rage nerfen inte märks så mycket och second wind är helt imba (kolla healing done efter en BG, ofta är det flera tusentals HP man har regenererat)

I grupp PvP har inte motståndarna tid att kita runt en warrior när det är flera andra som slåss mot dem. Visst saknar man enrage och det går inte riktigt att kötta på som tidigare pga rage nerfen men överlag så klarar sig warrior väldigt bra i battlegrounds (kör nästan bara premade, randoms är som att spela solo)

(OBS warrior är den mest gear orienterade klassen i spelet men också den klass som scalar bäst med bättre gear. Jag utgår från att man har ett bra vapen (70+ DPS) och bra DPS plate med hög crit, ap och stamina. Kör man med blåa saker och TuF så kan jag nog hålla med om att warrior är den sämsta klassen i pvp)

Så för att jag kört mycket PvE och föredrar fury så är jag noob? Visst MS har en fin debuff och Second Wind är fint. Men det är även Piercing Howl, Enrage och Improved Intercept.

Citat:

men också den klass som scalar bäst med bättre gear

Om du spelat warrior så mycke som du försöker få det att framstå som så vet du att detta är långt ifrån sanningen.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
varför itne använda rend? jag gör det ibland och jag har levlat min 0-60 själv.
ny med nya talents tar man ju 4% mer på en som ahr rend på sig + att rogues inte kan vanisha och sticka iväg om man har rend på dem.

Rend kan vara bra mot rogues ja. Men jag tycker den är väldigt onödig. Om du har en warrior som har ok gear så kommer du få in en crit rätt fort på din rogue och sen har du en deep wound istället så slipper man bry sig om rend. annars funkar demo shout lika bra

Sen till snoddas87 så det först jag tänkte när jag läste var "wow"

Jag är ingen gud i pvp eller så men jag har kört kanske några månader med min warrior och detta är min vanligaste taktik i pvp

alla klasser utom locks/präster så börjar jag med en charge och en mortal eller hamstring. sen snabbt byte till berserk innan de hinner reagare och sen kötta på typ alltid en hamstring på och pumpa ut så mycket skada på så kort tid för att överaska direkt. Finns de som gillar att börja fighten med vita slag och en köra en burst dmg när de har mycket rage men jag gillar att använda all rage på så kort tid som möjligt

När jag möter lock/präst så är det charge och sen direkt byter till berserk stance. om du inte gör det och blir ferad eller deathcoilad så är det rätt kört Så byt till berserk stance för att kunna få berserk rage så du inte blir iväg fearad

Finns sen tokmånga olika taktiker mot alla olika klasser sen när fighten går igång men det skulle ta ett tag och det pallar jag inte

Detta är då utifrån en arms speccad warriors syn. horde då om det betyder något.

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

ska dra in runt 7k honorpoints under denna dag(lördag) för att kunna få köpa min warlord shoulders, im loving it..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Detta är bara för lätt att få epics nu, ja har redan 22 484 honor... 16 för lite för mitt fist weapon

Vad kommer hända inom 3 veckor? Alla kommer ha rank 14 vapen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Detta är bara för lätt att få epics nu, ja har redan 22 484 honor... 16 för lite för mitt fist weapon

Vad kommer hända inom 3 veckor? Alla kommer ha rank 14 vapen

nej, för att alla har inte samma tid som nördar som vi
Runt slutet av Vanilla-wow så kommer vi se fler med r14 vapnen, själv så stannar jag med tufen och går på warlord shoulder och general boots. Sen kankse ett 1h vapen

EDIT: redan 22,5k honor då har du FAN legat i ordentligt
Jag hoppas jag kan dra in 7k under dagen för att få mina shoulders, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag har kört som en galning för att hinna få ett nytt vapen innnan nästa raid, Premaid AB när de är AB weekend gör susen. Du får minst 300 honor per game, och det tar 6-10 min, skrapade ihop 15k idag

Tycker att de är ganska fånigt att man kan få ett av de bästa vapnen i spelet på 2 dagars spelande, känns som de är helt fel på nått sätt

EDIT: Har snart 200 AB marks nu vad ska man göra med skiten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Jag har kört som en galning för att hinna få ett nytt vapen innnan nästa raid, Premaid AB när de är AB weekend gör susen. Du får minst 300 honor per game, och det tar 6-10 min, skrapade ihop 15k idag

Tycker att de är ganska fånigt att man kan få ett av de bästa vapnen i spelet på 2 dagars spelande, känns som de är helt fel på nått sätt

EDIT: Har snart 200 AB marks nu vad ska man göra med skiten?

100 är max oO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wideheim
100 är max oO

Du ska se min mail box några sidor med Marks

Permalänk
Medlem

Ah, tänkte inte på mailboxen Men är det fortfarande 24h dom kan vara där eller är det längre?

Permalänk
Medlem

japp, de är 24 timmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Mina chatrutor försvinner sporadiskt. Varför? Har fan t.o.m Installerat om x((

Det är en bug. Escape -> interface options -> advanced -> bocka ur: auto-join guild recruitment channel.
Borde funka, gjorde det för mig.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Så för att jag kört mycket PvE och föredrar fury så är jag noob? Visst MS har en fin debuff och Second Wind är fint. Men det är även Piercing Howl, Enrage och Improved Intercept.

Det var bara ett uttryck som jag skrev i mitt andra inlägg. Jag föredrar också DW fury i PvE men nu var det PvP vi snackade om och efter patchen är endless rage speccen klart överlägsen. Burst damage med MS, whirlwind och extra svingarna från sword spec kan inte jämföras

Piercing howl och enrage får vi igen på level 70. Saknar båda väldigt mycket just nu

Citat:

Om du spelat warrior så mycke som du försöker få det att framstå som så vet du att detta är långt ifrån sanningen. [/B]

Okej detta har ändrats i patch 2.01. Förut var det:

bättre vapen (ap) --> mer skada --> mer rage --> ännu mer skada pga mer rage

Nu är ju rage "normaliserad" så bättre vapen är inte längre lika med mer rage

Weapon damage ökar med bättre vapen (såklart), men även av AP på items och av stats, i warriors fall strenght. Nu fungerar visserligen rogues och hunters på samma sätt men dom har engery och mana som begränsar dem

Spellcasters har nästan alltid bara statisk skada på sina spells och enda sättet att öka skadan är med +spelldamage, vilket inte scalar lika bra. plus att olika spells påverkas olika mycket av +spelldamage

Har du sett videon där en gnome warrior med båda svärden från kel thuzad ligger på 1400 DPS på patchwerk? Inte en chans att någon annan klass skulle kunna ligga på den nivån under så lång tid (på kort tid, ja om de har trinkets, arcane power, power infusion och liknande)

Du spelade på Burning Legion förut va? Känner igen dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Johnson
Har du sett videon där en gnome warrior med båda svärden från kel thuzad ligger på 1400 DPS på patchwerk?

Kan du länka den?

Permalänk
Medlem

Tänkte ju powergama pvp men det va ju ingen hit direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Kan du länka den?

Skulle tro att han menar den här: http://video.decimation.eu/
Har inte sett den själv men har läst att han hade "några" buffs på sig som man lär tänka på.

Och är det någon som har tips på hur man ska göra med Faerlina i Naxx nu med decursive som inte fungerar längre ?

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

I den filmen har han 1235 dps och kolla in vilka buffs han har, jag är övertygad om att en rogue med båda de 2 svärden kunde göra minst lika mycket dps om han skaffade alla buffs som warriorn på filmen har.

Men nu är denna höga dps inte möljig mer för rogues och warriors eftersom senaste patchen nerfade melee dps

Permalänk
Medlem

Fundera just på den här patchen hur väl rutan i characterwindow stämmer, det står att jag har 13,6%critt men jag borde ha minst 15-16 % critt samma med dodge står ca 18% där borde jag minst ha 22% nu saknar jag ifs dmg-meters och flera andra mods men ändå blir lite orolig att dom dragit ner dessa stats för rogues.
Någon som vet?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Kan nån länka till en bra rogue svärd build? Kommer endast köra PVP fram till BC nu

Permalänk
Medlem

Är det nya honorsystemet buggat?
Igår hade jag ~2000 när jag slutade spela, och idag när jag loggade in hade jag 2500 honorpoints.

Idag har jag lyckats skrapa ihop 5k, kommer jag ha ungefär 6k imorgon då eller?

Förbannade skitsystem..

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Fundera just på den här patchen hur väl rutan i characterwindow stämmer, det står att jag har 13,6%critt men jag borde ha minst 15-16 % critt samma med dodge står ca 18% där borde jag minst ha 22% nu saknar jag ifs dmg-meters och flera andra mods men ändå blir lite orolig att dom dragit ner dessa stats för rogues.
Någon som vet?

har märkt detta jag också
I char screen så står det att jag har 28.4 dodge, 22,0 parry, 34,3 block
I Spellbook dock, så står det 29,5 block, 16 parry, och 22 dodge..
hade 29/16/22 innan patchen, så jag tror att char screen'en är lite buggad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Är det nya honorsystemet buggat?
Igår hade jag ~2000 när jag slutade spela, och idag när jag loggade in hade jag 2500 honorpoints.

Idag har jag lyckats skrapa ihop 5k, kommer jag ha ungefär 6k imorgon då eller?

Förbannade skitsystem..

All bonus-honor läggs till vid 02:00 eller något sådant.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
All bonus-honor läggs till vid 02:00 eller något sådant.

Jag fick min Bonus honor vid runt 01:00

Permalänk
Medlem

Laggar inte era battlegrounds, hur hinner ni få in så mycket honor =).

kört typ 2 av o 4 ab sen har det vart ospelbart. instant cast tar 10 sek, man blir dc hela tiden, o kör man klart ett bg blir man fast efter o kan inte göra nåt annan än o tabba ut o köra ctrl+ alt+ delete o döda wow där. så har det vart sen i onsdags stumt

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiztlin
Laggar inte era battlegrounds, hur hinner ni få in så mycket honor =).

kört typ 2 av o 4 ab sen har det vart ospelbart. instant cast tar 10 sek, man blir dc hela tiden, o kör man klart ett bg blir man fast efter o kan inte göra nåt annan än o tabba ut o köra ctrl+ alt+ delete o döda wow där. så har det vart sen i onsdags stumt

Skapa mappen World of Warcraft\Cache\WDB\enGB så blir det nog lite bättre. Förmodligen finns mappen Cache, men inte undermapparna. Klienten kan av någon anledning inte skapa den här mappen själv så den försöker skriva filer till en plats som inte finns vilket (uppenbarligen) inte fungerar.

Det här gav mig ungefär 30% bättre FPS.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

humm, jag har just nu 8600 honorpoints, de står att jag har gjort today 55.. aalltså 5500 någonting.. kommer jag då ha 14100 ikväll???

kan bifoga bild http://i145.photobucket.com/albums/r215/borjeboy/wowhonor.jpg

klicka på bilden om den e för liten..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiztlin
Laggar inte era battlegrounds, hur hinner ni få in så mycket honor =).

kört typ 2 av o 4 ab sen har det vart ospelbart. instant cast tar 10 sek, man blir dc hela tiden, o kör man klart ett bg blir man fast efter o kan inte göra nåt annan än o tabba ut o köra ctrl+ alt+ delete o döda wow där. så har det vart sen i onsdags stumt

Jag brukar väl spendera 3-6 timmar med att försöka återfå min char pga att den sitter fast i någon BG, resten av tiden laggar det ordentligt. Det går med andra ord seft att få honor ^^

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
humm, jag har just nu 8600 honorpoints, de står att jag har gjort today 55.. aalltså 5500 någonting.. kommer jag då ha 14100 ikväll???

kan bifoga bild http://i145.photobucket.com/albums/r215/borjeboy/wowhonor.jpg

klicka på bilden om den e för liten..

yes, du har ungefär 5500honorpoints just nu

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow