Nån som provat HL2 episode one?

Permalänk
Medlem

Nån som provat HL2 episode one?

Hej jag har fortsatt på HL2 efter att jag började spela CSS istället, och jag måste säga att det är så jäkla bra. Vissa grejer hade jag skippat, antigravity-gun är lite mökig ibland, iaf som vapen. Och att köra diverse fordon är inte heller så kul.

Jag fick köra typ fem sex gånger innan jag klarade andra gången i fängelset där man sätter ut turrets. Hade ett i liv kvar och satt inne i en cell med en turret som jag hade sprungit in med. Jag kör på normal så jag antar att det kunde gått om jag bytt till lättare.

Och sandlions var så jäkla skoj. Hihi starship troopers i miniformat.

Nu är det snart slut antar jag och jag undrar om nån har provat episode one som kanske har åsikt om dess kvalité?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja ja gnäll, men man vill ju ha nytt och frächt liksom.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Episode ett är en frisk liten fläkt. Jag tycker iallafall om det om det ändå är lite väl kort. Ett säkert kort att spela en mörk vinterhelg.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Hur kort? Är det värt pengarna?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Du hinner spela klart det på en helg gissar jag på. Kommer inte ihåg helt, men jag slöade och spelade ut det på en vecka. Men med tanke på vad det kostar så tycker jag det är värt det. Man måste ju ändå få med sig storyn. Och episode 2 kommer väl om inte så länge

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Kollade på webhallen, det verkade som om ettan ingick om man köpte tvåan när det kommer, kanske värt att vänta?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta.

Permalänk
Medlem

Om du tycker om Half life 2 kommer du inte bli besviken på Episode 1
Visst är det kort, men helt klart värt pengarna enligt mig.

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Du hinner spela klart det på en helg gissar jag på. Kommer inte ihåg helt, men jag slöade och spelade ut det på en vecka. Men med tanke på vad det kostar så tycker jag det är värt det. Man måste ju ändå få med sig storyn. Och episode 2 kommer väl om inte så länge

Ja, men man spelade ju igenom hl2 på en helg också. Jag fastna i det helt och kunde inte sluta.

Ska nog köpa EP1 och se hur det är, är sugen på lite mer av det goda.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Kollade på webhallen, det verkade som om ettan ingick om man köpte tvåan när det kommer, kanske värt att vänta?

Nån som sett detta? Så här stod det.
Included:
HL2
Episode one
Episode two
Kan det stämma?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Nån som sett detta? Så här stod det.
Included:
HL2
Episode one
Episode two
Kan det stämma?

Citat:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=55956

Half-Life 2 - Episode Two

Half-Life 2 - Episode Two includes:
• Half Life 2
• Episode One
• Episode two, which also will include a hole new single-player game called Portal
• The long awaited multiplayer game Team Fortress 2

Så står det. Fast jag håller med om att det låter konstigt.
Får man hela spelet en gång till då också?
Känns som att det är fel produkt de skriver om. En box som borde kosta mer än 249:- med tanke på att episode one kostar 219:-.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag menar det liksom jag har lånat mitt HL2 så det vore ju grymt bra att få alla på en gång! LOL

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

HL2 EP1 var jävligt bra imo, snäppet bättre än HL2 i mina ögon.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
HL2 EP1 var jävligt bra imo, snäppet bättre än HL2 i mina ögon.

jao dom var hyffsade.. sen att dom hade livslängd, som inte varade de nått..
HL2 grovräknat 6-8 timmar första gången. och då ansåg jag att jag inte bara sprang igenom det.. inte så svårt utforska i HL2!
Episode one.. vet inte hann knappt börja innan de var slut.. samma natt varvade jag också SIN episodes,
så livslängd på en 2-3 timmar sen inget mer..

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av styris
jao dom var hyffsade.. sen att dom hade livslängd, som inte varade de nått..
HL2 grovräknat 6-8 timmar första gången. och då ansåg jag att jag inte bara sprang igenom det.. inte så svårt utforska i HL2!
Episode one.. vet inte hann knappt börja innan de var slut.. samma natt varvade jag också SIN episodes,
så livslängd på en 2-3 timmar sen inget mer..

HL2 första gången på 8 timmar, jaha, och du rusha igenom hela skiten med godmode då eller? För det där känns inte så troligt.

Men du kanske körde på easy, vad vet jag. Har man vett så lirar man normal/hard.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
HL2 första gången på 8 timmar, jaha, och du rusha igenom hela skiten med godmode då eller? För det där känns inte så troligt.

Men du kanske körde på easy, vad vet jag. Har man vett så lirar man normal/hard.

nej fan inge easy.. godmode?!? va fan är de odödlighet? vem fuskar i dagens spel??

nje jag rushade inte direkt igenom det.. spelade bara igenom det..
jag lirade på normal.. tyckte inte de var så speciellt så jag orkade inte med hard!
trots att HL spelen överlag är väldigt lätta spel!

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Du hinner spela klart det på en helg gissar jag på. Kommer inte ihåg helt, men jag slöade och spelade ut det på en vecka. Men med tanke på vad det kostar så tycker jag det är värt det. Man måste ju ändå få med sig storyn. Och episode 2 kommer väl om inte så länge

Det är ca 2-3 timmars spelande för en hardcore FPS spelare, går bort på en play sessong, alldels för kort, som majoriteten av alla andra FPS som släpps.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det är ca 2-3 timmars spelande för en hardcore FPS spelare, går bort på en play sessong, alldels för kort, som majoriteten av alla andra FPS som släpps.

Jag håller med, en person som har spelat FPS-spel innan kommer att klara Episode One på 2-3 timmar. För mig tog det strax över 3 (normal svårighetsgrad), men det kan gå snabbare eller långsammare beroende på spelstil osv.

Men jag vill också tillägga att Episode One är ett riktigt bra spel, eller rättare sagt: en riktigt bra 'episod'. Snäppet bättre än HL2 är det faktiskt.

Kvantitet vs. Kvalitet? Du får lite speltid, men bra speltid!

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dale Lewill
Jag håller med, en person som har spelat FPS-spel innan kommer att klara Episode One på 2-3 timmar. För mig tog det strax över 3 (normal svårighetsgrad), men det kan gå snabbare eller långsammare beroende på spelstil osv.

Men jag vill också tillägga att Episode One är ett riktigt bra spel, eller rättare sagt: en riktigt bra 'episod'. Snäppet bättre än HL2 är det faktiskt.

Kvantitet vs. Kvalitet? Du får lite speltid, men bra speltid!

bara jag som vill totalt säga rakt emot dig.. bra speltid?! spirnga med gravity gun i 1 timme runt runt i tornet. bra speltid?! anser att de är väl de närmaste du kommer odödlig i ett spel utan att vara odödlig..

och hur roligt är de i 1/3 av episoden?

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D