Permalänk
Medlem

Geforce fx5200

Efter att ha surfat runt lite här och där har jag hört att nvidias drivrutin 44.03 ska vara de bästa till counter-strike när man använder detta kort.

Jag ladda hem dem och skulle installera det, då kom det upp att RPC-servern inte var tillgänglig. Jag har aldrig hört talas om någon RPC. Jag har googlat lite och läste på Microsoft's hemsida om problemet. Men, antingen så förstår jag inte hur de menar, eller så funkar det inte för mig.
Jag provade att installera de senaste drivrutinerna för på nvidias hemsida och de funkade att installera utan problem.

Någon som stött på detta problem eller vet hur jag ska göra?

Tack!

/jQt

Permalänk
Hedersmedlem

RPC - Remote Procedure Call.
En viktig komponent när man håller på med kommunikation mellan processer (vill anropa en procedur hos en annan process).
Nimda-masken utnyttjade en säkerhetsbrist i det.

Varför det bråkar med dig nu vet jag inte, men kolla så "Remote Procedure Call (RPC" är igång services.msc
Men när den har kraschat så brukar det mesta i windows inte fungera och det är inställt på att starta om datorn också... Så du borde märkt problemet på annat vis om det skulle vara RPC:ns fel.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar!

Jag glömde att nämna att jag har testat att sätta på Remote Procedure Call och även Remote Procedure Call (Locator), men det vill sig inte ändå.

Jag har ingen erfarenhet av RPC alls, men det enda som stod i felmeddelandet var att RPC-servern inte är tillgänglig.

Om inte du (eller någon annan) vet så får jag söka på annat håll. Tack!