L-Computer lovar bärbar med 8 kärnor

Permalänk
Avstängd

Lökigt namn...

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

1 anledning att inte köpa... namnet

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen intressant för oss CG-Artists. Fast orka spara.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk

L International Computers / Liebermann Computers är sannolikt ett företag i samma still som Gizmondo - dvs man presenterar pressreleaser som utlovar guld och gröna skogar och sedan väntar man till börskursen stigit tillräckligt/investerarna kastat pengar klart och sedan försvinner man.

Ta en kik på vad Gizmondo skiver om skiten här.

Pissigt att Swec gick på eländet och bara sprider vidare. Att Expressen skulle göra det är en sak, men vi har väl lite högre krav här, eller. Ta bort nyheten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag ser hellre att de breddar sig än att de bara tar det säkra före det osäkra och skriver om Dell och Hp. Här om någonstans har ju folk korpgluggarna öppna.

Permalänk
Medlem

Luktar bogus. Vilken datortillverkare väljer sedan ett så sketet namn? Visst videoredigerare eller snubbar som jobbar i program i stil med shake kanske har nytta för det men just detta L computers är jag skeptisk till.

BrigTSD: Håller med.

Permalänk
Medlem

Yeah! Jag blir jättesugen på en fetingprocessor med sju kärnor som inte används till något.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Jaaa, jag kom på målgruppen.

Döva 3D renderare som reser runt mycket

Seriöst, att kyla två stycken quad-core processorer med så lite i 'höjd' måste kräva en ny generation delta-fläktar.

Och som tidigare sagt, det handlar inte om pengar, det handlar om vad man får för pengarna. Köper man en dator för 50 000 kr så har man med största sannolikhet (man behöver inte, men de flesta gör det) slösat bort massor av pengar på skit.
Som datorintresserad så vet man vad man får för pengarna och då gör det ont att se folk som kastar bort pengar - för man vet vad man skulle kunna få om man använde pengarna vettigt.

Permalänk
Medlem

Ju fler cores desto bättre
Men skitigt att dom ska göra sånna bogus-uttalanden så at man får sina hopes up.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
varför känns det alltid som att folket vid sweclockers är EXTREMT fattiga, alla börjar whina när en cpu fläkt kostar 700kr och inte 400kr. Vissa börjar kalla en för crazy om man köper en dator för 50.000kr. Man behöver INTE vara extremt rik för att sätta 50k på en dator.

Bara för att din pappa har ett chefsjobb hos Ericsson så betyder det inte att resten av oss har det...

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk gnäller så förbaskat. Finns företaget finns troligtvis målgruppen.
Allt som är prisvärt är inte heller bäst, ibland handlar det bara om vilka krav man har. Om det nu går att göra en vass arbetsstation mobil, även om den är större och tyngre än en 'normal' laptop finns det människor som kommer ha användning för detta.
Vet ni vad? Det är samma människor som köper den åttakärniga arbetsstationen, det är inte samma personer som har en stationär C2D med 2GB ram. När datorn är en inkomst så blir kalkylen mest prestanda per krona satt ur spel.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Förstår inte varför folk gnäller så förbaskat. Finns företaget finns troligtvis målgruppen.

Beror på hur man definierar målgrupp.

Köpare som inte vet bättre?
Jovisst...

Skrytprodukt duger den ju som i vilket fall (problemet är att ""vanligt"" folk kommer luras att skaffa den ändå). Ungefär som optiplex eller vad det där tangentbordet med oled-skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Beror på hur man definierar målgrupp.

Köpare som inte vet bättre?
Jovisst...

Skrytprodukt duger den ju som i vilket fall (problemet är att ""vanligt"" folk kommer luras att skaffa den ändå). Ungefär som optiplex eller vad det där tangentbordet med oled-skärmar.

Jag tror att du missar hans poäng. Används datorn i inkomstbringande syfte så tittar man inte på prestanda/krona.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Jag tror att du missar hans poäng. Används datorn i inkomstbringande syfte så tittar man inte på prestanda/krona.

Visst gör man det, men inte på samma sätt.
Ergonomiskt lär den där datorn knappt vara användbar.

Permalänk

fan va alla gnäller på ljud då?
hur ofta sitter man i total tystnad och jobbar då?

Permalänk
Avstängd

Sådan dator behövs oftast för vissa yrkes-nissar, men inte för en vanlig svensson.

Reparatörer jag träffat på i jobbet har dator på hjul, väger runt 30-50kg med 20-21" TFT skärm.

Maffigaste portabla datorn jag kollade på hade mer prestanda än min stationära, snubben kom dit och plugga i sladden i eluttaget och vek fram en stol från "stationen" och starta upp den, tvär tyst... var visst vattenkyld
Passa på och fråga om den är lite overkill, "jo visst det går att kolla en CNC-maskin med vilken laptop som helst men med denna kollar jag vilken maskin som jag vill."
Den datorn använder han hemma med

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Förstår inte varför folk gnäller så förbaskat. Finns företaget finns troligtvis målgruppen.
Allt som är prisvärt är inte heller bäst, ibland handlar det bara om vilka krav man har. Om det nu går att göra en vass arbetsstation mobil, även om den är större och tyngre än en 'normal' laptop finns det människor som kommer ha användning för detta.
Vet ni vad? Det är samma människor som köper den åttakärniga arbetsstationen, det är inte samma personer som har en stationär C2D med 2GB ram. När datorn är en inkomst så blir kalkylen mest prestanda per krona satt ur spel.

Problemet uppstår när företaget inte levererar produkter utan endast kommer med påhittade saker för att höja börskursen på samma sätt som Gizmondo gjorde.

Tänk efter lite nu. Prylarna som de här killarna lovar att släppa snart finns inte på kartan. I länken jag postade ovan nämner man att man snart har en värstingdator med 24 timmars kontinuerlig drift mha utbytbara bränsleceller på gång. Snacka om att de är ljusår före alla andra! Kan nån komma med exempel på andra konsumentprodukter med bränsleceller?

Det handlar inte om att det inte är nån som har användning för en sån här dator - det handlar om att de aldrig kommer leverera den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0XXtaLkeR
fan va alla gnäller på ljud då?
hur ofta sitter man i total tystnad och jobbar då?

Många bärbara idag har ett riktigt störande ljud. Riktigt störande att ens vara i samma rum som en. Och en jobbdator ska man kunna sitta minst 8 timmar framför utan problem.

Permalänk
Medlem

Även om en dator väsnas så går den att överrösta med lite mp3-musik.
Face it. Silence is boring.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Jo, och man kan ha musik på överallt när man jobbar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jo, och man kan ha musik på överallt när man jobbar?

hörlurar.
väsnas datorn så hemskt och förfärligt så gör det nog inget om man stör ut det något med lite musik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0XXtaLkeR
hörlurar.
väsnas datorn så hemskt och förfärligt så gör det nog inget om man stör ut det något med lite musik

Jaha?
Och alla andra i din omgivning då?

Och sen så är det inte alltid OK att man isolerar sig själv med hörlurar...
Kanske så måste man rentutav prata med folk