Permalänk
Medlem

knas windows

Hej!

jag nog det absolut konstigaste felet någonsin på min dator för tillfället. Eftersom jag tror att det är windowsrelaterat så hamnar det i den här kategorin.

Problemet består av flera problem.

1. Det började i förrgår när jag var inloggad i min router (via Firefox), helt plötsligt började den att "hoppa bakåt" när jag drar musen över något som är "viktigt", en länk eller ett fält. Och varenda gång man klickar i ett textfält för att skriva. Detta händer inte hela tiden, men väldigt ofta, och ibland hoppar den flera sidor tillbaka. Det ända sättet jag nu kan surfa på är att jag tar "öppna ny sida" för varenda länk jag klickar på,, då kan ju inte den faktiska rutan hoppa tillbaka eftersom den står i "botten" redan.

2. Det andra problemet är att man inte kan klicka på startmenyn, det knänns som att explorer har hängt sig, men windowsknappen, (ctrl + esc) och alt tab fungerar fint. Jag kan öppna nya program så länge jag använder tangentbordet. Det är inte musen det är fel på eftersom den fungerar utmärkt i det "aktiva fönstret".

3. Det sista problemet är att man inte kan klicka på "icke aktiva rutor". Det går att tabba fram en ny ruta, men om man klickar på den så "hoppar" den tillbaka till förgående ruta och gör den aktiv. Tabbar man fram och tillbaka tillräckligt många gånger så ger den upp och man kan få en ny ruta att bli aktiv.

Någon som har en idé om var problemet kan ligga?

God jul

Victor

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds