Permalänk
Melding Plague

Via lanserar Epia Ex

Tillverkaren Via har idag lanserat en ny serie Mini-itx-moderkort som heter Epia Ex. Moderkorten har en kombinerad nord- och syd-brygga som heter CX700M vilket enligt Via har accelerationstekniker för exempelvis hdtv.

Läs nyheten: Via lanserar Epia Ex

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Snorigt coolt

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem
Citat:

VIA UniChromeTM Pro II 3D/2D AGP graphics with MPEG-2/4 and WMV9 video decoding acceleration

mycket bra, man ska inte behöva nått CPU-monster under dumburken.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

hoppas deras äldre saker blir lite billigare nu då så man kan köpa någon smal sak o leka med

enda som behövs är ju ett slimmat agg o ett minne så kan man pilla in de var man vill

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Åå. Hoppas verkligen att HDTV-prestandan räcker till för 1080p.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Åå. Hoppas verkligen att HDTV-prestandan räcker till för 1080p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Åå. Hoppas verkligen att HDTV-prestandan räcker till för 1080p.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Frågan är bara om det kommer släppas 1080p på HD-DVD/BD sen. Jag gissar på 720p/1080i som det blir med HDTV.

Kul att VIA håller sig framme me sin Epia på denna front. Har själv ett sånt som filserver.

Permalänk
Medlem

Man kan bara älska VIA. Synd bara att det ska vara så himla svårt att få tag på laptop här i sverige som är bestyckade med deras C7 cpu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Frågan är bara om det kommer släppas 1080p på HD-DVD/BD sen. Jag gissar på 720p/1080i som det blir med HDTV.

Kul att VIA håller sig framme me sin Epia på denna front. Har själv ett sånt som filserver.

vad menar du nu, film?

1080p är redan standard på de flesta filmerna på båda formaten isf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, kalla mig dum... Kommer den här plankan med en minnessticka och en ny hårddisk + snyggt fodral med tillhörande PSU. Vara min färdiga htpc som spelar upp HDTV?

Visa signatur

//John

Permalänk
Medlem

sata 2

http://www.via.com.tw/en/products/mainboards/motherboards.jsp...

Citat:

full featured SATA II multi-configuration RAID