Permalänk

skulle nån kunna lista upp spelen som kom ut till ps1 når den var som ny på marknaden.
jag kommer ihåg spel som loaded,ridge racer,destruction derby,battle arena toshiden,tekken....fyll på listan är ni snäll.

diablo,funkar det bra?förstår att det flyter på bra,men hur är själva styrningen och knapparna osv?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

får man länka homebrews? tänkte göra en lista över bra att ha homebrew

Permalänk
Medlem

Så länge det inte är ROMS eller ISO-filer med spel så är det lugnt. Emulatorer och andra program är fullt lagliga.

Permalänk
Medlem

ok vad bra ska fixa en lista och testa alla spel sen blir det nog en lista med bra att ha/spel

Edit hur gör man om en länk så att man kan skriva vad man vill typ
www.sweclockers.com är länken och så ska det stå: Swec?

Permalänk
Medlem

[ url = adress ] text [ / url ]

utan mellanrummen.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

ok tack, testar internet po min psp funkar bra men det tar ganska long tid att skriva (ska testa lite smaylisar)

Permalänk

vart på sticken lägger sej dom sparade filerna från psx spelen?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Menar du sparnings filerna?

Dom lägger sig i en mapp (samma mapp som alla andra spel har sina sparningar dvs save mappen) där det finns mem 1 och mem 2 där sparas alla psx spel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

aha,du menar den där "PSPsaves" mappen,där alla spel sparas(inklusive PSP spelen)?

ok,tack,fruktade en stund där att dom togs bort när man tog bort PBP filerna från PSP när man skulle byta spel:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nej då ingen fara

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Sötast

Overboard till PS1! Underbart spel!

Permalänk
Medlem

Jag har v. 2.5 på min psp är det möjligt att uppgradera till 3.02 OE-B då?

Permalänk

overboard,är inte det det där pirat spelet(fast med en "gulligare" klang i det hela)?

imanok: yepp,men först måste du nedgradera till 1.5,sen upgraderar du till 3.02 oe-a och sen till 3.02 oe-b.
allt du behöver veta står i denna tråd och på pspupdates.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

mangemani: Tack så mycket för ett snabbt svar!:)

Permalänk
Medlem

Uppgradera min PSP idag till 3.02 OE-B, allt funkar sper och kan lira ps1 spel.Är ju galet nöjd med den!

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
overboard,är inte det det där pirat spelet(fast med en "gulligare" klang i det hela)?

imanok: yepp,men först måste du nedgradera till 1.5,sen upgraderar du till 3.02 oe-a och sen till 3.02 oe-b.
allt du behöver veta står i denna tråd och på pspupdates.

Jupp, man styr ett svajigt litet piratskepp med enorm vapenarsenal

Permalänk
Medlem

japp. detta är helt och håller underbart. älskar 3.02 OE-B

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag vill också uppgradera men mitt minneskort har inte kommit än her sega är webhallen igentligen... kommer det inte idag så fpr jag det ju inte förns på måndag

Permalänk
Medlem

går det o lira vanliga PSP Iso's i FW 3.02 OE-B?

Permalänk

Ahhh, CSO/ISO laddning är numera inbyggd i själva firmwaren, så det är bara att lägga in spelen på "ms0:\ISO\" och gå in "Game" på PSP:et så finns alla spel där

Permalänk
Medlem

finns det nått sätt att "autoruna" ett program så att det startas när psp:en sätts på?

Permalänk

hade helt glömt bort dom klassiska spelen discworld och broken sword till psx.
harmoni att ligga och lira dom på PSPn:p

EDIT: glömde spelet crash bandicot med:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

funkar det bra att lägga in era pal spel på pspt?
har bara läst om ntsc än så länge

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
funkar det bra att lägga in era pal spel på pspt?
har bara läst om ntsc än så länge

Nog fungerar det bra att lägga över men det blir grafikbuggar med vissa PAL spel derför är det bäst och säkrast med NTSC, det finns konverterare som gör om PAL till NTSC annars.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Japp, det är precis som Devil May Cry säger. Jag skulle ändå rekommendera att fixa spelen i NTSC istället för att göra om dom från PAL till NTSC. Om du nu har möjlighet till att göra det

Permalänk

En rolig grej är att när du har din ps3 och psp, då kan du trycka i MS DUO i kortläsaren på ps3an och köpa ps titlar för runt 35kr som sparas på MS och sedan kan du köra dem i psp.

Finns ju säkert homebrews som gör det gratis osv osv. men det var en kul finess iallafall!

Jag hade en psp innan men det var då devhook var uppe på tapeten för isos och dyligt...

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

aja har inte möjlighet att lägga in oe-b i vilket fall som så

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Har fixat 3.02 oe-b på min nu.. ska lira lite resident evil NICE

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
funkar det bra att lägga in era pal spel på pspt?
har bara läst om ntsc än så länge

Jag har prövat, och det blir inge bra. Alla PAL får ungefär samma fel dvs. Bilden flyttas ner en bit så man inte ser hela, och sen blir det distorsioner, och felaktiga färger.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Någon som har förslag på hur jag ska lösa problemet att datorn inte känner av psp:n. Dvs, den säger bara att en usb-enhet inte känns igen!?

Funkar i bärbara, men inte i stationära. Det är en Dell Dimension 4550.
Uppdatera usb-drivrutiner, men hur?

Snälla hjälp!???

Visa signatur

fMäk