Permalänk
Medlem

Märkligt problem med Uli AGP drivers

Tjena, för en tid tillbaka så inhandlade jag ett "Asrock vdual-sata" moderkort och sen dess har problemen växt och växt. Mitt största problem är att grafikkortet krånglar tillsammans med agp driviserna som följde med på skivan, ska försöka förklara.
Om man struntar i att installera AGP-drivisarna på Asrock skivan och går direkt på Nvidia drivrutinerna så fungerar det i Windows, men när man spelar eller tittar på film så "laggar" bilden något enormt. Självklart förstod jag ju att något var fel så jag provade med att avinstallera Nvidia-drivrutinerna och fixade agp drivers som följde med på skivan, här är allt frid och fröjd. Men sen när man försöker att installera Nvidia drivisarna igen så blir skärmen helt svart och en omstart krävs, (Har väntat i säkert 20 minuter utan att något händer). Vad gör jag fel? Jag har inte klockat eller något liknande, stoppade nästan precis i kortet.

/Kim

Edit. Det är ett Geforce 7600GT Agp btw.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma grejer som dig och mitt fungerar utan problem. Låter en aning konstigt.

Har du kollat så allt står rätt till i bios. Deep fifo måste vara enabled då ditt kort förmodligen är bryggat. Kolla även så resten är rätt inställt ( agp x8, primary osv).

Det enda jag kan komma på.