Behöver ny design till min hemsida!

Permalänk
Medlem

Behöver ny design till min hemsida!

Hej. Jag söker någon som kan göra en design till min hemsida http://www.forumknowledge.com
Det är en sida som handlar om forummjukvara, den behöver inte vara jätteavancerad men gärna lite personlig iaf. Kan ej ge betalt i pengar nu men du får bli moderator på mitt forum.

Alla bidrag är välkomna.

Permalänk
Medlem

Gillar att du har energin alltså, men vid det här laget, efter alla "misslyckade" projekt du dragit igång och fått feedback på, borde du ha lärt dig iallafall en sak:

Var specifik!

Vad är syftet med sidan? Vad ska finnas på den? Vad ska besökarna kunna hitta? ..... Jag hittar inte ett enda svar; jag skulle kunna göra en sida med Michael Jacksson som bakgrundsbild och ett flashspel mitt i allt, plus de länkar du har på sidan för tillfället, och de skulle ändå passa din beskrivning av vad du behöver just nu

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Gillar att du har energin alltså, men vid det här laget, efter alla "misslyckade" projekt du dragit igång och fått feedback på, borde du ha lärt dig iallafall en sak:

Var specifik!

Vad är syftet med sidan? Vad ska finnas på den? Vad ska besökarna kunna hitta? ..... Jag hittar inte ett enda svar; jag skulle kunna göra en sida med Michael Jacksson som bakgrundsbild och ett flashspel mitt i allt, plus de länkar du har på sidan för tillfället, och de skulle ändå passa din beskrivning av vad du behöver just nu

Fog, av dom projekten har ingen varit intresserad, vilket betyder att projekten inte ens börjat för för litet intresse, så man kan knappast kalla dom misslyckanden.

Om det handlar om forummjukvara kanske du kan lista ut vad sidan handlar om? Jag har inga specifica kriterier man behöver gå efter för sitt bidrag. Bara någon man själv tror passar.

Dessutom är det här inget såkallat "misslyckat projekt" som du så gärna kallar det, om du kollar på sidan så har du sett jag har klarat mitt mål med det här "projektet", och jag tål kritik, men din kritik är snarare onödig gnäll.

Jag delar med mig med en stor lista (kalla den osorterad) med i princip alla webforum som finns, det har tagit lång tid, och inget man gör på en dag, så nu kan alla som söker ett webforum kolla in sidan, gå in på forumens hemsidor och hitta det forum som passar för sig.

Varför jag skriver här i forumet att jag behöver en gratis webdesign är för att jag själv ej har tid att designa och kanske inte kunskapen än för det. Dessutom vet jag flera som är intresserade av projektet och gärna kan ställa upp gratis. Så kalla mig snyltare, men det är jag inte.

EDIT: Den ska gärna lätt gå att anpassa med Wordpress.

Permalänk

Jag skulle kunna hjälpa dig men som sagt du får vara lite mer specifik!

Visa signatur

KAGUClicker.seThe projects ■ AMD 4200+ @ 2988 ■ Abit KN9S ■ Corsair 6400 1GB 4-4-4-8 @ 950 mhz ■ X1900GT @ 580/1650 ■ Samsung 250GB ■ -SuperPI: 28,523s @ 2904

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Text

Nu missuppfattade du mig aninges iallafall :). Jag har inte nånstans eller någon gång påstått att detta projekt är misslyckat! Jag menade inte heller att dina gamla projekt i sig är misslyckade (därav ""), utan mer ditt misslyckande att fånga intresset hos läsarna.

Vad jag vet skapar man ofta en design efter tänkta innehållet. Ska du ha en sida med en textruta i mitten bara gör man en design efter det, ska du ha en sida med menyer, flera olika rutor där nyheter, polls etc ska finnas, så gör man en design efter det. Det känns bara onödigt att börja göra en sida för att du sedan ska komma på att shit, den passar ju inte för jag kan ju inte stoppa dit det här o det där...

Fundera på vad som ska finnas på siten, och vad man ska hitta i ditt forum.

P.s Jag hade tänkt mig kunna hjälpa till med något, men du måste ju vara realistisk! Du kallar mitt tidigare inlägg i den här tråden för onödigt gnäll, och om det är så du ser det så tror jag inte det är många som kan hjälpa dig. (Michael Jacksson-skämtet var bara för att vara övertydlig )

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av project_x
Jag skulle kunna hjälpa dig men som sagt du får vara lite mer specifik!

Ok, ska försöka iaf.

Sidan ska vara rätt ljus, alltså lättsamt för ögonen att läsa, CSS validerad, 2 eller 3 kolumner spelar ingen roll, den ska gärna passa bra för en jämföringstabell, lista och nyheter. Det kanske räcker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Ok, ska försöka iaf.

Sidan ska vara rätt ljus, alltså lättsamt för ögonen att läsa, CSS validerad, 2 eller 3 kolumner spelar ingen roll, den ska gärna passa bra för en jämföringstabell, lista och nyheter. Det kanske räcker.

CSS har väl inget med designen att göra eller vill du att man ska koda (skriva html/csskoden) den också? Sedan så var det där inte en speciellt detaljerad beskrivning av vad du vill ha. Mer specifik kan du vara!

Permalänk
Medlem

Jag tycker Mambo Foundations erbjuder riktigt bra funktioner, min sida (http://www.sollentunapoker.se) är uppbyggd med deras build, men ajg har som du kanske ser inte glöden att fixa allting nu, ahr mycket annat på gång... Men det verkar ju tine du ha problem med iallafall :). Du behöver MySQL databas och stöd för php.
http://www.mambo-foundation.org/

cheez

Visa signatur

Mr Nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graniten
Jag tycker Mambo Foundations erbjuder riktigt bra funktioner, min sida (http://www.sollentunapoker.se) är uppbyggd med deras build, men ajg har som du kanske ser inte glöden att fixa allting nu, ahr mycket annat på gång... Men det verkar ju tine du ha problem med iallafall :). Du behöver MySQL databas och stöd för php.
http://www.mambo-foundation.org/

cheez

Tack för tipset graniten.

Permalänk
Medlem

Inte för att gnälla, med vetskapen om att trådskaparen är avstängd och utan att tillföra tråden något.

Varför inte använda den designen som du skulle 'eventuellt ge ut som free download' ?

För er som inte hänger med, läs: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...