Nya Internet Explorer 7.0 den Skarpa Versionen på det Svenska Språket??

Permalänk

Nya Internet Explorer 7.0 den Skarpa Versionen på det Svenska Språket??

Hej!

Jag som skapar denna tråd om nya Internet Explorer 7.0 den skarpa Versionen som har kommit ut på det Svenska Språket heter Karl-Olov Nordin.

Och jag har ett mystiskt problem att lösa just nu.

När jag skall gå in på min Gästbok som jag har på min Hemsida.

Och Gästbokskontot ligger hos den här Sidan.

Och Webbadressen är:

http://www.cybertools.se

Och min Hemsidas Webbadress är:

http://www.karl-olovnordin.st

Jag vill att ni skall klicka på den Första Gästbokslänken, eftersom jag har två stycken där just nu.

För jag vill veta varför jag inte kommer åt mig Gästbok ifrån Cybertools.se?

För jag var hem till min Stora Syster idag nu på eftermiddagen och där kunde jag komma min Gästbok.

Jag har också en annan Webbsida jag inte kommer åt.

Och det är den här:

http://www.meddelandefabriken.com

Och meddelandet jag får upp på skärmen på dessa sidor, är att sidan inte kan visas, och jag kunde komma åt även Meddelandefabriken hos min Syster och dator där.

Men inte hemma hos min Dator.

Vad beror detta på då??

Ska jag behöva göra en fullständig ominstallation av Dator bara för att detta mystiska problemet.

Är några andra som jag råkat ut detta då??

Jag vill ha lite hjälp på vägen av er andra

Har ni uppfattat mig korrekt rätt?

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Kör Firefox... ^-^

Gott nytt år förresten, alla noobs...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk

Svar till EpaTant

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaTant
Kör Firefox... ^-^

Gott nytt år förresten, alla noobs...

Hej!

Och svar till EpaTant

Jag tycker inte att det skall spela vilken Roll Vilken Webbläsare jag har, eftersom jag kunde komma in på min Gästboken med den Engelska Versionen utav Internet Explorer 7.0 och den i en skarp Version.

Det måste bero på något annat skulle jag tro, men jag kan inte komma på vad det är just nu.

Därför måste ni andra försöka att lösa tycker jag just nu.

Men jag skall testa att på min Hemsida, genom att jag ska starta upp Suse Linux för att se om det blir lika då med först.

Jag har nu testat genom att starat upp Suse Linux och testat genom FireFox, och du kunde jag komma åt min Gäsbok den vägen.

Vad är det som spökar?

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Okej, men använder du som utvecklare IE som primär webläsare?!?

Jo, det är klart att det ska funka men man ska ändå undvika att ha IE...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk

Svar till EpaTant

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaTant
Okej, men använder du som utvecklare IE som primär webläsare?!?

Jo, det är klart att det ska funka men man ska ändå undvika att ha IE...

Hej!

Och svar till EpaTant

Jag använder inte Internet Explorer 7.0 den skarpa Versionen, och på det Svenska Versionen som en Utvecklare, utan jag är en helt Vanlig Privat Person.

Jag antar att det måste ha blivit något strul när jag installerade den Svenska Versionen utav Internet Explorer 7.0 den Skarpa Version uppe på den Engelska, eftersom jag skulle inte behöva avinstallera den Engelska Versionen först enligt ett Tips.

Vad tror du då som det spökar???

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Ähh, jag tycker att du i a f ska byta till Firefox, eller åtminstone Opera...

God natt...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk

Svar till EpaTant

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaTant
Ähh, jag tycker att du i a f ska byta till Firefox, eller åtminstone Opera...

God natt...

Hej!

Och svar till EpaTant.

Nu har jag installerat Avant Browser, och fungerade det helt utmärkt att komma åt mig Gästbok jag har via Cybertools.se

Så jag tror nog att det var något konstigt med nya Internet Explorer 7.0 den Skarpa Versionen och med det Svenska Språkegt då förståss.

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Avstängd

Morrnmorrn

Kan väl bara inflika att alla länkar fungerar för mig både i Firefox och Internet Explorer 7.0, dock ej svenska versionen, utan minsta krångel.

Permalänk

Svar till Damodred

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Morrnmorrn

Kan väl bara inflika att alla länkar fungerar för mig både i Firefox och Internet Explorer 7.0, dock ej svenska versionen, utan minsta krångel.

Hej!

Och svar till Damodred.

Det kanke du har rätt i, att det är den Svenska Versionen utav Internet Explorer 7.0 som ställer till det för mig.

Jag skall prova genom att installera om hela min Dator för att se om det blir bättre eller inte.

För jag tycker att det måste bli bättre då.

Vad tror du då Damodred??

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Avstängd

Mjae, funkar alla andra sidor bra så bör det väl vara något strul med svenska Internet Explorer då. Istället för att installera om så hade jag nog valt att avinstallera Iexplorer i Lägg till/ta bort program och sedan lägga in den engelska versionen av samma program. I bästa fall fungerar ju det.

Permalänk

Svar till Damodred

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Mjae, funkar alla andra sidor bra så bör det väl vara något strul med svenska Internet Explorer då. Istället för att installera om så hade jag nog valt att avinstallera Iexplorer i Lägg till/ta bort program och sedan lägga in den engelska versionen av samma program. I bästa fall fungerar ju det.

Hej!

Och svar till Damodred

Jag skall dock prova den saken innan jag vet vad som spökar i Datorn min.

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaTant
Kör Firefox... ^-^

Gott nytt år förresten, alla noobs...

offtopic: moget svar, han frågade inte vilken webläsare du föredrar utan varför ie7 strular.

God fortsättning på dig pojkvasker

ontopic: Det verkar som att ie7 kod inte är 100% kompatibel med viss äldre kod. jag är inte expert på området men jag har varit i kontakt med webbutiker och andra ställen som har börjat strula på ie7.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk

Svar till devilstar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
offtopic: moget svar, han frågade inte vilken webläsare du föredrar utan varför ie7 strular.

God fortsättning på dig pojkvasker

ontopic: Det verkar som att ie7 kod inte är 100% kompatibel med viss äldre kod. jag är inte expert på området men jag har varit i kontakt med webbutiker och andra ställen som har börjat strula på ie7.

Hej!

Och svar till devilstar

Det kan du har säkert rätt, jag kör för närvarande vía Avant Browser, och då fungerar som det ska med alla Webbsidor osv.

Som har samma funktioner som IE har.

Det tycks då fungera då för mig. Men jag skall på Söndag installera om hela datorn.

Så jag får se vad som händer då.

Men först ska jag bränna ned allt som jag vill ha kvar.

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

tjenare...har ett problem med det nya explorer 7.0 med..när jag går in på sidor som kräfer certifikat så står de:

Ett problem har uppstått med den här webbplatsens säkerhetscertifikat.

Säkerhetscertifikatet som presenteras av den här webbplatsen har gått ut eller är inte längre giltigt.

Problem med säkerhetscertifikat kan tyda på att någon försöker lura dig eller snappa upp data som du sänder till servern.
Det rekommenderas att du stänger den här webbsidan och att du inte fortsätter till webbplatsen.

vad gör man när ett sånt slutar gälla och hur får man de förnyat??

det funkar fint om man installerar om de men de ska man al inte behöva varje gång det blir så?

Permalänk
Medlem

Karl.. det är helt onödigt att installera om hela datorn bara för att din sida inte funkar i den svenska versionen av ie7. Skulle istället rekommendera att du helt enkelt väntar tills cybertools eller microsoft har fixat problemet.
Under tiden kan du ju ha en kommentar brevid länken om att gästboken inte funkar i den svenska versionen av den fantastiska webläsaren ie7.
Och justdet, installera tillbaka engelska versionen av ie7 där det funkade.

Permalänk
Medlem

edit: felpost -- men du får ett svar iaf

Jag tycker att du kan programmmera en egen gästbok som fungerar i alla webläsare (eller be ngn (hint hint))

Visa signatur

"Magic is impressive, but now Minsc leads! Swords for everyone!"
Flopsy Productions - Udda filmer

Permalänk
Medlem

Prova installera om IE somsagt. Om inte det hjälper, installera om datorn, eller kör FireFox istället.

Uppgraderingar brukar aldrig gå bra.

Permalänk

Svar till Torandi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Karl.. det är helt onödigt att installera om hela datorn bara för att din sida inte funkar i den svenska versionen av ie7. Skulle istället rekommendera att du helt enkelt väntar tills cybertools eller microsoft har fixat problemet.
Under tiden kan du ju ha en kommentar brevid länken om att gästboken inte funkar i den svenska versionen av den fantastiska webläsaren ie7.
Och justdet, installera tillbaka engelska versionen av ie7 där det funkade.

Hej!

Och svar till Torandi

Det spelar som helst ingen roll än vad säger just nu, jag kommer ändå under Morgondagen att installera om hela Dator ändå.

Det måste vara det enda sättet, att få veta vad som gäller för mig.

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Kan man i rutan där man kan snabbsöka få den att söka på den svenska Google i stället för den engelska?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dirkschneider
Kan man i rutan där man kan snabbsöka få den att söka på den svenska Google i stället för den engelska?

Det finns en länk "Preferences" på www.google.com där du kan ställa in "Interface Language". Funkar det inte om du väljer svenska där?

Permalänk

Nja men såg att man kunde göra egna val.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dirkschneider
Nja men såg att man kunde göra egna val.

Det funkar för mig nu när jag testade (IE 7 engelskt).