World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

Det som står på forumet är

" Hello,
We have received reports like this from some players, but others seem able to connect so we are investigating. Please try restarting your computer and deleting or renaming the WTF and Cache folders in the World of Warcraft directory to rule out any possible file corruptions causing the issue."

Många som inte verkar kunna spela :/, själv spelade jag nyss i 2h, utan probelm. Har BBB...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Kan rekommendera Titan Panel, Damage Meter, Cosmos och Auctioneer, Gatherer...

Gatherer och Auctioneer är fortfarande i test stadium så de är lite buggiga

Cosmos är också väldigt buggigt(måste ta bort flera add-ons för att kunna mata mitt pet)

Istället för Titanpanel så rekomendrar jag FuBar, jag hade Titanpanel från början men eftersom min petbar hamnade över chaten och den passade inte riktigt med cosmos så bytte jag och det funkar fint

Permalänk
Medlem

Vad håller dom på med? Först kan inte min granne spela och nu kan inte jag spela... Jävligt duktiga för att tjäna ett par förmögenheter i månaden. Hade man gjort lika mycke fel som dom hade man fan inte haft nått jobb och aldrig fått ett heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Det som står på forumet är

" Hello,
We have received reports like this from some players, but others seem able to connect so we are investigating. Please try restarting your computer and deleting or renaming the WTF and Cache folders in the World of Warcraft directory to rule out any possible file corruptions causing the issue."

Många som inte verkar kunna spela :/, själv spelade jag nyss i 2h, utan probelm. Har BBB...

Tack för informationen, med andra ord har de ingen aning och drar den standardiserade "fixarfrasen". Något förvånad de inte tog med ominstallation också, brukar vara med...
Sorgligt de inte tog en minut att kontrollera detta bättre innan de gick ut med uttalande. Det är nämligen allt det krävs köra en traceroute gentemot wow-europe.com eller dess forum och se det är nätrelaterat. Inte p.g.a någon fil i installationsmappen.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

kazen dina tips hjälpte inte för mig... och sen ärligt talat... hur stor e chansen att allas wtf filer blir corrupta samtidigt.. de ligger oss blizzard... deras hemsida verkar vara påväg ner oxå.. gud vad seg den är... aja, kanske hjälpte dina tips nån annan..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

FastBit här. Ett tag kunde jag inte logga in men nu har jag spelat ett par timmar., och nu är det sovdags.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Hitta detta på ett annat forum, sägs hjälpa om man byter sin MAC adress...
http://www.codeproject.com/tools/MacIdChanger.asp

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

hittade på ett annat forum att de kunde vara virus på wow serverarna.. men vet inte hur seriöst det var....

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Kul att se lite alliance Deathwing spelare här :)..

Heter Tikko in game och är med i Guardians of Deathwing :).

Dig din jävel kommer jag ganka Hatar GoD!

Är med i Farscape med mina chars.. Lindsey och Wisher..
Håller på med min Hunter nu och levlar upp 49 är jag nu, Zetah heter den

Nej då, ska göra ett /wave /smile macro till dig när jag ser dig

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
hittade på ett annat forum att de kunde vara virus på wow serverarna.. men vet inte hur seriöst det var....

Hej hopp vad det där lät trovärdigt....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Hitta detta på ett annat forum, sägs hjälpa om man byter sin MAC adress...
http://www.codeproject.com/tools/MacIdChanger.asp

Uhm... är det verkligen säkert att ändra sin MAC adress? vad händer om man råkar ta samma som någon annan (det är inte stor risk men den finns!).
Enligt mig låter det lite otrevligt att byta den.. o btw, inte fan ska man behöva byta MAC adress bara för man vill lira lite wow.. helt galet..

btw, det där med att köra trace route mot blizz.. läste av en blue på wow forumen att den ska "tappa" kontakt där den gör de, det är deras brandvägg, så kommer trace route förbi den DÅ är det nått som e fel =P

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in alls iaf, trots att jag helt nyligt installerade WoW

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Har provat byta mac adress och det funkar INTE.

Permalänk

De verkar ringat in problemet till deras hårdvara

Stulet ifrån http://www.worldofwar.se/forum/viewtopic.php?id=19044&p=21

http://www.johnzzon.net/PB/WoWScrnShot_010607_031327.jpg

"Hardware issues"

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Horde/aktajagbits

Dig såg jag i OG för nån vecka sen eller något
Hasana heter jag själv Gör en /wave om jag stöter på dig igen

EDIT: Spelar på Vashj som sagt innan, lirat i många timmar nu, en utav kompisarna fick DC (pga sin dåliga lina som vanligt), 3dje gången kunde han inte logga in.

Men nu är de dags för sängen, hoppas detta löser sig snart!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Nu fungerar äntligen Deathwing igen Det var en av servrarna som var nere.. Nu har man väntat här hela natten på att skiten ska komma igång, och nu så är jag så trött att jag måste lägga mig... Suck

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anabolus
Vad håller dom på med? Först kan inte min granne spela och nu kan inte jag spela... Jävligt duktiga för att tjäna ett par förmögenheter i månaden. Hade man gjort lika mycke fel som dom hade man fan inte haft nått jobb och aldrig fått ett heller.

Precis, dom tjänar en sådan förmögenhet så dom ger spelarna extra speldagar vid eventuella fel med inloggningar. Fy fan...

Tarren Mill var nere någon timme, fungerade igen runt klockan 10

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Hitta detta på ett annat forum, sägs hjälpa om man byter sin MAC adress...
http://www.codeproject.com/tools/MacIdChanger.asp

Högst osannolikt eftersom WoW-servrarna aldrig kommer se din MAC-adress, den används bara på ditt lokala nätverk och kommer bytas ut i IP-paketet så fort den passerar en brandvägg eller router eller nått annat med egen IP adress.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Dig din jävel kommer jag ganka Hatar GoD!

Är med i Farscape med mina chars.. Lindsey och Wisher..
Håller på med min Hunter nu och levlar upp 49 är jag nu, Zetah heter den

Nej då, ska göra ett /wave /smile macro till dig när jag ser dig

Hehe duel?

Permalänk
Medlem

Har haft ett break ifrån WoW ett tag nu. Aktiverade dock mitt konto idag lagom före TBC. Nu till frågan , Hur kommer själva lvlandet ifrån L60 - 70 att gå till?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Har haft ett break ifrån WoW ett tag nu. Aktiverade dock mitt konto idag lagom före TBC. Nu till frågan , Hur kommer själva lvlandet ifrån L60 - 70 att gå till?

precis som innan grind, grind, grind, quest, quest, instance ding , gz!

ungefär så

/Simon

Permalänk

Vart ska jag grinda på lvl 58? vill inte questa.

Jag har provat att grinda i winterspring, undeads men där har jag varit ett antal gånger och blir alltid gankad, jag har också provat twilights i silitus men där klararde jag mig ungefär i en halvtimme innan folk började ganka mig, det känns som om var än jag försöker så dyker det alltid upp en rogue bakom mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelighter
Vart ska jag grinda på lvl 58? vill inte questa.

Jag har provat att grinda i winterspring, undeads men där har jag varit ett antal gånger och blir alltid gankad, jag har också provat twilights i silitus men där klararde jag mig ungefär i en halvtimme innan folk började ganka mig, det känns som om var än jag försöker så dyker det alltid upp en rogue bakom mig

Jag drog och grindade mina sista levlar utanför Strat i EPL iaf, om det kan vara något?

Jag söker en guild som Horde på servern Vashj, är en Mage, och vill börja raida nu (vet att de finns vissa guilder än), PvP blir så segt tycker jag.
Någon som lirar på Vashj och kanske kan dra in mig nånstans?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga.

Jag är level 50 med min Hunter, och drog och tämjde en uggla.
När jag hade tämjt den så kunde den flyga 80% snabbare i några sekunder, och dum som jag var så "respecca" jag pettet, och nu finns inte den abiliteten längre. Jag har "levlat" den till fjärde gradens, ja va heter de, band till mig, och jag trodde att den kanske skulle bli självlärd på vägen men icke.

Någon som vet om jag kan få den abiliteten, eller måste jag gå och tämja en ny uggla?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jag har en liten fråga.

Jag är level 50 med min Hunter, och drog och tämjde en uggla.
När jag hade tämjt den så kunde den flyga 80% snabbare i några sekunder, och dum som jag var så "respecca" jag pettet, och nu finns inte den abiliteten längre. Jag har "levlat" den till fjärde gradens, ja va heter de, band till mig, och jag trodde att den kanske skulle bli självlärd på vägen men icke.

Någon som vet om jag kan få den abiliteten, eller måste jag gå och tämja en ny uggla?

Om du har lärt dig den ability från din uggla så borde den finnas i Beast Training...tror att den heter Dive

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jag drog och grindade mina sista levlar utanför Strat i EPL iaf, om det kan vara något?

Jag söker en guild som Horde på servern Vashj, är en Mage, och vill börja raida nu (vet att de finns vissa guilder än), PvP blir så segt tycker jag.
Någon som lirar på Vashj och kanske kan dra in mig nånstans?

Min guild, som förvisso inte är SÅ bra raidar ZG varje dag och började med AQ20 igår. 19.30-22/23 varje dag som sagt.

http://www.wow-loth.co.uk/forum/
Snacka med mig ingame så kan jag nog fixxa in dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Min guild, som förvisso inte är SÅ bra raidar ZG varje dag och började med AQ20 igår. 19.30-22/23 varje dag som sagt.

http://www.wow-loth.co.uk/forum/
Snacka med mig ingame så kan jag nog fixxa in dig

Snyggt Jag kolla in dig igår och du körde AQ då såg jag, men jag hör av mig till dig ingame

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Finns det något bra PvP-addon som håller koll på tokens och sånt? Gärna kompatibelt med TitanBar.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja lira igen fast är mer sugen på pvp denna gång, har en del polare som lirar på Vek'Nilash något att ha eller bör man vänta på BC, visst den nya sorten känns lockande men en undead eller troll är fint det med så va tror ni om det?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Om du har lärt dig den ability från din uggla så borde den finnas i Beast Training...tror att den heter Dive

Kan du förklara lite mer?
Jag har öppnat Beast Training saken, och där finns bara growl, stamina, natural armor och så vidare, men inte Dive.

Summering:

Jag tämjde en uggla, använde den i ungefär 10 minuter, åkte till org och respecca den (Jag är helt noob, jag vet), och nu finns den inte. Nu är den även best friend med mig. Har åkt och kollat hos Pet Trainer aswell, men icke.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)