Permalänk
Medlem

Snes el. Xbox?

Jag är rätt sugen på ett Xbox men har lite dåligt med pengar.
Har snackat lite me en snubbe som har lust att byta ett Xbox med några spel mot mitt Super Nintendo. Men har lite beslutsångest, har trottsallt haft mitt Snes sen barndommen och är rätt fäst vid det och mina 17 spel.

Vad hade ni gjort i min situation?

Bytat rakt av?
Behållt Sneset?
Eller sålt sneset och fått in mera pengar och köpt ett annat xbox paket?

Jag räknade lite häromdan och mina spel var värda 1300 (utan konsoll). denna siffra fick jag fram genom att titta medelvärdet på sålda likadana spel på tradera.

Har nu ett 360 men har en massa xbox xpel liggandes som inte mitt 360 kan spela, och är rätt sugen på att chippa ett xbox och ha som mediamaskin.

Tacksam för hjälp

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Du ska självklart behålla ditt SNES. 10st Xbox är inte äns värt att byta mot ditt SNES.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag underhållningsvärdet hos en SNES är mycket högre än en xbox. Lägg undan lite pengar så kan du snart köpa en begagnad xbox och fortfarande behålla ditt SNES.
Behåll Super Nintendo konsolen!

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med föregående talare. NES och SNES är konsoller som man absolut inte säljer idag. Nej, inte ens om man behöver pengar.
Inte jag iaf

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Får tacka för alla svar. Har nu bestämt mig för att behålla mitt Snes :). Får helt enkelt skrapa ihop lite pengar på annat sätt. Tror trottsalt att mitt Nes hade kännt sig lite ensamt i TVhyllan utan storebrosan ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Avstängd

Hade absolut inte bytat bort snes mot xbox.
Snes,nes får man inte sälja helt enkelt

Permalänk
Medlem

annars chippar du du xboxet, och emulerar snes spelen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
annars chippar du du xboxet, och emulerar snes spelen

Förstår inte ens hur du kan säga så där , Det är inte samma sak att emulera dom. Du ska lugnt behålla ditt snes för det är kult.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
annars chippar du du xboxet, och emulerar snes spelen

Det är inte bara spelen som gör SNES så speciell. Att spela snes på en xbox är långt ifrån samma sak som att spela på originalet. Dessutom är kontrollen något speciell den med. Ingen emulator kan komma i närheten av någon original konsol när det gäller nostalgikänska.

Permalänk

mm,håller med där faktiskt.
stor skillnad(om man går efter den där speciella känslan) mellan emulering och spela på själva maskinen/spelkonsollen.
körde med amiga winuae ett bra tag(med joystick osv),men känslan fanns inte riktigt där,så jag köpte då en amiga med dosor/möss och hela kittet,känslan var tillbaks direkt då kan jag lova.
samma med snes och nes,slängde över en hel bunt på PSPn och spelade,inte samma sak tyckte man,så man köpte då nes och snes igen och vips så var det betydligt mycket roligare.

det är nått med den där känslan att ta ut spelen ut kartongen,stoppa i dom i konsollen/maskinen,låta den ladda(och höra den ladda om man nu splelar på en amiga) och sen efter nån minut se spel logan dyka upp,grabba tag i spel dosan och sen är man i full gång med spelandet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag skulle sannolikt ångra mig enormt efter ett par dagar ifall jag bytte bort mitt SNES. Så jag säger behåll det, men det är ju bara min åsikt.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Jag skulle sannolikt ångra mig enormt efter ett par dagar ifall jag bytte bort mitt SNES. Så jag säger behåll det, men det är ju bara min åsikt.

mm

när man var liten så tänkte man inte så långt,sålde alla kult konsoller och maskiner hej villt bara för att tjäna lite pengar.
i dagsläget så ångrade man sej rätt så rejält.
tur att man kunde köpa igen dom iaf:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Förstår inte ens hur du kan säga så där , Det är inte samma sak att emulera dom. Du ska lugnt behålla ditt snes för det är kult.

det var bara ett förslag