Permalänk

Det här blir väll lite offtopic men någon som kan tipsa på bra spel i samma stil som tex Final Fantasy 7 och Silver? Har inte spelat ett bra rpg spel sen dessa typ (bortsett från Zelda: TP) :/
Spel som jag skull vilja se 07 är,
Hellgate: London
World of Warcraft: The Burning Crusade
Och något bra rpg lir

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

Crysis
Bioshock
Alan wake
Brothers in arms :Hells highway
Stalker
Spore
hellgate: london
Silent hunter 4
Supreme Commander
Har säkert missat något grymt lir men där är iaf de som jag vill se NU

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

o7 kommer att äga sönder, så många titlar som verkar sjukt bra. när jag tänker på det så vill jag bara dräggla som endast homer kan.

FFXII: drömma sig bort till andra världar.
God of War 2: Döda, döda och döda.
assasins creed: klättra på väggar.
virtua fighter 5: Everybody was kungfo fighting.

Visa signatur

final fantasy is the shit!

Permalänk

alan wake(360)
assasin creed(360)
blue dragon(360)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

2007 kommer bli ett fantastiskt spel år kanske det bästa sen -97 ( Final Fantasy 7, Metal Gear Solid )

Bara det att PS3 släpps i Europa gör det underbart..

Men om jag ska lista några tunga titlar som jag kommer att dräggla över så är det väl.

(PC)

World in Conflict: Testade det på Dreamhack, Underbart RTS
Hellgate: London: Ska bli extremt intressant.ågra timm
World of Warcraft: Burning Crusade: Lär ju spenderas nar där ochså ; )
CRYSIS: *Drool*
Stalker: Äntligen! Snart är det här!
Enemy Territory: Quake Wars: Ja Tack!
Bioshock: Faktiskt det FPS jag längtar mest till.
Assassins Creed: Medieval Hitman!
Unreal Tournament 2007: UNREAL!
Half-life 2: Episode 2: Vill bara spela vidare!
Alan Wake: Max Payne goes Psycho.
Alone in the Dark 5: Jag vill bli rädd!

(PS3)

Motorstorm
Resistance: Fall of Man
Viruta Fighter 5
Heavently Sword
Final Fantasy XIII
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Tekken 6

Och en massa mer....

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
alan wake(360)
assasin creed(360)
blue dragon(360)

+ Halo 3, Masseffect

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Har detta något att göra med Operation Flashpoint från ca 2000?

Ett av få FPS jag gillar.

Crysis lär bara vara bra på ytan (precis som Far Cry).

Pågrund av en tvist mellan Bohemia och Codemaster så äger Codemaster själva namnet och en del annat, detta är säkert anledningen till att det inte heter OF 2.

"Because of legal issues between BI and Codemasters, the original publishers of Operation Flashpoint, Codemasters owns the intellectual property to the game. Since BI has severed its connection with Codemasters and no longer own the Operation Flashpoint name, Armed Assault is considered to be the direct descendent of Operation Flashpoint but not a full sequel (hence references to Armed Assault as Operation Flashpoint 1.5) while a total sequel to Operation Flashpoint is currently referred to as "Game 2". Codemasters plans to release a rival title to BI using the name Operation Flashpoint 2 with which BI has no participation."
från http://en.wikipedia.org/wiki/Armed_Assault

För mer ino om Arma, http://www.armedassault.com/

för mer info här på sweclockers http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Finns även en demo att ladda ner här http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/armed_assault/

Jag gillade Operation Flashpoint skarpt men det fanns vissa saker som jag störde mig på, Arma verkar ha rättat till, om inte alla, väldigt många av dessa.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
+ Halo 3, Masseffect

bah.visste att det var nått jag hade glömt;)
dock ej halo 3,aldrig gillat och kommer nog inte göra det heller;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
bah.visste att det var nått jag hade glömt;)
dock ej halo 3,aldrig gillat och kommer nog inte göra det heller;)

Okej, men Bioshock då

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Okej, men Bioshock då

men god damn it,där var ju en till jag hade glömt=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Hm, många som ser fram emot bioshock, jag har sett en hög me trailers men ser så grymt trist ut
Hoppas det är bra då när det nu kommer

Permalänk

Säger väl så här:
alan wake (360)
assasin creed (360)
blue dragon (360)

Som mangemani, men lägger till några till här nu:
Halo 3 (360)
Bioshock

Laddade ner en trailer på bioshock från marketplace. Damn det ser bra ut.

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

GTA IV vill jag VERKLIGEN ha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
GTA IV vill jag VERKLIGEN ha.

word

även StarCraft 2 om de inte är för mycket begärt

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Hoppas att test drive unlimited till pc blir grymt. Kommer nu i början av februari

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk

Duke Nukem Forever! osv.

Sen självklart Dragon Age.

Permalänk
Medlem

Vanguard: Saga of Heroes (PC)
Alan Wake (PC)
Crysis (PC)
Spore (PC)

Permalänk

Europa Universalis 3 är väl det man längtar mest till, kommer ut 26:e januari här i Sverige.

Permalänk
Medlem

Hellgate: London släpps 11januari är helt klart efterlängtat måste ha måste ha måste ha, samnt crysis och alan wake men det är nog alla ute efter.

Permalänk
Medlem

Självklart dessa spel
Mass Effect
Dragon Age
Jade Empire (PC versionen då)
Och en del andra men dom känns inte lika intressanta för mej.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hellgate: London
Alan Wake
Crysis
Stalker
BioShock
TBC

so far..

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
Fps i allmänhet ser bra ut på ytan men faller på dålig känsla + handling.

FPS spel är bara motorer som hemmamoddare kan göra riktiga spel av (Finns givetvis undantag).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 12
Vanguard
Devil may Cry 4
Final Fantasy 13 ( kommer nog inte )

Sen vet jag inte. Övriga Square - Enix spel förmodligen.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Call of Juarez har väll redan släppts? Eller har jag bara drömt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Call of Juarez har väll redan släppts? Eller har jag bara drömt?

Det har släppts här men inte i USA.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Hellgate: London släpps 11januari är helt klart efterlängtat måste ha måste ha måste ha, samnt crysis och alan wake men det är nog alla ute efter.

11 Januari? njaa

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Jag väntar på Fury.

Väldigt mycket PvP mmorpg. Liknar Guild Wars. Får se på betan om den är ok eller inte.

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk

C&C 3: Tiberium Wars
Alan Wake
Bioshock
Quake Wars

Och så vill jag ha ett nytt Need For Speed, för Carbon var inte så mycket att hänga i julgranen.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Left 4 Dead (pc)

Project Offset (pc) Om det nu kommer i år.

Jag är nyfiken på det nya MMORPG spelet som Red 5 stuidios håller på med. De använder Project offset motorn.
http://red5studios.com/index.html

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
FPS spel är bara motorer som hemmamoddare kan göra riktiga spel av (Finns givetvis undantag).

Jo sant kanske.

Jag undrar vart alla rollspelare håller hus? Liksom Dragon age är ju fasen årets släpp för er om det kommer. Fallout 3 är ju också ett av årets spel om det kommer 07.

Fast ärke spelet som egentligen kommer vara gjort för gudar verkar lysa med sin frånvaro :(, StarCraft II är det spel jag helst av allt vill ha! GIVE ME!!!! kan lätt pröjsa 1k för det spelet

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l