glömt windows lösenordet!!

Permalänk
Medlem

glömt windows lösenordet!!

jag har glömt mitt inloggnings lösenord till OP. Har windows XP. Finns det nått sätt att få fra, det igen lr kan man på något sätt komma runt det. lr måste jag installera om hela skiten?

Tack på förhand !

Permalänk
Medlem

Felsäkert läge?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Fixa ERD Commander 2005,
Är en boot up skiva med olika verktyg.
Bland annat ett som kan byta lösenord utan att ange det gamla.

lycka till.

Permalänk
Medlem

när du kommer till inloggningen när du ska skriva ditt pass till användaren, testa hålla in Ctrl+Alt+Delete ett tag, sen kommer det upp en till inloggningsruta testa då skriva in, Administratör som användare och inget pass.

Visa signatur

SQ-50L <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weeex
när du kommer till inloggningen när du ska skriva ditt pass till användaren, testa hålla in Ctrl+Alt+Delete ett tag, sen kommer det upp en till inloggningsruta testa då skriva in, Administratör som användare och inget pass.

jag skulle trycka ctrl + alt + del två gånger istället för att hålla in.. men det är en smak sak

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Fixa ERD Commander 2005,
Är en boot up skiva med olika verktyg.
Bland annat ett som kan byta lösenord utan att ange det gamla.

lycka till.

Med tanke på vad det programmet kostar kan jag tipsa om Offline NT Password & Registry Editor som är gratis. Det kan också återställa lösenord. Tänk på att det fungerar bäst med att återställa till ett blankt lösenord.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Hedersmedlem

Re: glömt windows lösenordet!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frak
jag har glömt mitt inloggnings lösenord till OP. Har windows XP. Finns det nått sätt att få fra, det igen lr kan man på något sätt komma runt det. lr måste jag installera om hela skiten?

Tack på förhand !

Från FAQ:

Citat:

Jag har glömt lösenordet till mitt användarkonto (administratör ofta), måste jag installera om windows?
Nej. Här kan du ladda ner en bootdisk som nollställer lösenordet till befintliga profiler. http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd
..men det är en rätt bra idé att ha ett "administrator"-konto som man aldrig rör, och ett annat (med admin.rättigheter om man så vill).
På så vis har man alltid en utväg ifall ens vanliga profil skulle trasas sönder (inte tillräckligt ovanligt), eller om man glömmer lösenordet.
Har du en windows 2000 server som kör active directory så går det till på ett annat vis, http://www.jms1.net/nt-unlock.html
Är det windows server 2003 med active directory så fungerar inte det tricket, men kanske det här http://www.nobodix.org/seb/win2003_adminpass.html

§ 2.1 - Läs de klistrade trådar som finns i forumdelarna innan du ställer frågor. Till reglerna >>

§ 2.2 - Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad. Till reglerna >>