Permalänk
Medlem

Nya Uwe Boll titlar

Ja denna otroligt *host* bra *host* resigör kommer med mer fantastiska titlar.

Läs(!):
-Postal
-Far Cry
-Alone in the Dark II

Är denna killen seriös med sitt filmande eller vad sysslar han med.
Alla filmer jag sett med han i toppen har slutat med att man inte änns vill se klart filmen ju. Titlarna i sig är la bra. Men killen bakom spakarna borde bytas ut snarast ju. Eller vad tycker ni?

Källa: http://imdb.com/name/nm0093051/

Permalänk
Medlem

Det enda han lyckats med är

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att han får förtroende att sabba ännu fler speltitlar. Postal är väl ingen som bryr sig om men Far cry kunde ju bli en riktigt schysst film med en bra regissör.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Klart han har ett finger med i spelet men det är nog inte enbart hans förtjänst att filmerna suger. Hur serriösa tror ni folket som håller i pengarna är? När id säger att dom förväntar sig att Doom filmen skall vara kass då har man inte jobbat med rätt människor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z84
Klart han har ett finger med i spelet men det är nog inte enbart hans förtjänst att filmerna suger. Hur serriösa tror ni folket som håller i pengarna är? När id säger att dom förväntar sig att Doom filmen skall vara kass då har man inte jobbat med rätt människor.

Det spelar ingen roll tycker jag. Ska man ta på sig ansvaret för att filmatisera spelvärldens varianter av oscar-vinnare så ska man banne mig ha tillräckligt innanför pannbenet för att förstå vikten av det man gör. Att finansiererna inte har några förväntningar är ju ingen anledning för dunderpuckot uwe att bara pissa bort både de chanser han får och det arv som följer med iallafall se större speltitlarna.

Jag menar, Doom, finns det någonting mer respektabelt inom spelens värld ens idag? Det var en hörnsten och grunder för så otroligt mycket. Och vad var resultatet? Jo en actionrulle som knappt är värdig att klassas om B-film ens... Visst har inte doom några giganstiska förutsättnignar för att bli en bra film, rätt små faktiskt. Men med ens en gnutta känsla för vad konceptet Doom för med sig så borde man kunna göra kanske inte en jättebra film, men iallafall en som passerar godkänt. Och det samma gäller allt jag sett från honom. Saker som kunde blivit helt ok, eller kanske tillochmed bra, slutar som sörja i rännstenen, och det är faktiskt ett reultat av vad ressigören gör, inte vad finansiererna tror om slutprodukten

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

DOOM filmen var faktiskt inte så jäkla dålig. Vill du ha en kass film kolla på Alone in the Dark. Jag mådde illa av den filmen och det är den sämsta filmen jag sett någonsin tror jag. Hur som helst så suger Boll men jag tycker det är kul att någon gör film av alla grymma spel.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
DOOM filmen var faktiskt inte så jäkla dålig. Vill du ha en kass film kolla på Alone in the Dark. Jag mådde illa av den filmen och det är den sämsta filmen jag sett någonsin tror jag. Hur som helst så suger Boll men jag tycker det är kul att någon gör film av alla grymma spel.

Alone in the dark och Bloodrayne är ju det bästa Boll gjort, fast det säger iofs inget överhuvudtaget :P....

Permalänk
Medlem

Nej, skona oss!!!

Fast jag kan tänka mig att se "Postal", fast inte på bio då...

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Inaktiv

Ta bort Bollen från Hollywood!

Permalänk
Medlem

Lite småkul läsning vad skaparna av Postal tycker om Uwe:
http://forums.gopostal.com/index.php?s=&showtopic=21691&view=...
Länken är till en i teamets första inlägg i tråden om filmen.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Uwe Boll samhällets fiende Nr.1 och alla gamers plåga.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
och det är faktiskt ett reultat av vad ressigören gör, inte vad finansiererna tror om slutprodukten

Nu tror jag inte alls att du förstod vad jag menade eller att du har koll på hur saker och ting fungerar. Om nu uwe håller i allt, pengar, manus etc så är det hans och ingen annans fel till att filmerna är som dom är. Men det är inte alltid en ressigör har fria händer, producenter vill bestämma saker, det skall marknadsföras etc.

Om du säger "jag skall göra en film baserad på doom" hur många vet vad du pratar om? Det är ju inte precis som så att dom stora filmbolagen slår varandra blodiga för att få göra dessa filmer. Allt du säger om arv och klassiker är ju intet utanför den lilla klick av människor som har så pass mycket koll på spel.

Vist killen är vad vi vet ett pucko utan ett uns begåvning men jag tycker inte att man kan hacka på honom för att han gör sin grej, inte när den är så beroende av andra. Fundera istället på varför folk säljer rättigheterna att göra film till honom när dom vet hur det brukar bli. Och vad det säger om deras tilltro till sin egen produkt.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur någon skulle vilja arbeta med honom, sabbar ju ens rykte...
Och att han själv inte ger upp, han måste ju inse att han suger då ingen film han haft något med att göra har mer än 3/10 på imbd...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Tycker det e rätt fantastiskt att han fått alla actionscener att suga så hårt. Både bloodrayne och alone in the dark ser ut som 1920-tals action. Sen att han slänger in random sex-scener i sina filmer gör dom inte precis bättre.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det spelar ingen roll tycker jag. Ska man ta på sig ansvaret för att filmatisera spelvärldens varianter av oscar-vinnare så ska man banne mig ha tillräckligt innanför pannbenet för att förstå vikten av det man gör. Att finansiererna inte har några förväntningar är ju ingen anledning för dunderpuckot uwe att bara pissa bort både de chanser han får och det arv som följer med iallafall se större speltitlarna.

Jag menar, Doom, finns det någonting mer respektabelt inom spelens värld ens idag? Det var en hörnsten och grunder för så otroligt mycket. Och vad var resultatet? Jo en actionrulle som knappt är värdig att klassas om B-film ens... Visst har inte doom några giganstiska förutsättnignar för att bli en bra film, rätt små faktiskt. Men med ens en gnutta känsla för vad konceptet Doom för med sig så borde man kunna göra kanske inte en jättebra film, men iallafall en som passerar godkänt. Och det samma gäller allt jag sett från honom. Saker som kunde blivit helt ok, eller kanske tillochmed bra, slutar som sörja i rännstenen, och det är faktiskt ett reultat av vad ressigören gör, inte vad finansiererna tror om slutprodukten

Boll har inte gjort Doom. Och Doom är en helt ok film. 5.2/10 på IMDB, det är inte dåligt, inte bra, det är helt ok. Om vi tar filmer som Boll har gjort är de mycket sämre än Doom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Boll har inte gjort Doom. Och Doom är en helt ok film. 5.2/10 på IMDB, det är inte dåligt, inte bra, det är helt ok. Om vi tar filmer som Boll har gjort är de mycket sämre än Doom...

Ja precis. Tar man Doom för vad den är så är den faktist helt ok. Förväntar man sig en Spielberg-rulle så lär man bli besviken men tar man det för vad den är, en oseriös action så är den faktist rätt tuff.

Hela grejen är att Boll verkligen misslyckas med att ens skapa en underhållande film.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

kanske minns helt fel men jag har för mig att Crytek snubbarna ställde lite krav på "Bollen" om att det skulle bli en bra film, men jag kanske snurrar i nattmössan

- Caddan out

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
kanske minns helt fel men jag har för mig att Crytek snubbarna ställde lite krav på "Bollen" om att det skulle bli en bra film, men jag kanske snurrar i nattmössan

- Caddan out

Som du kan läsa i länken LeRonk postade så gjorde ju Postal snubbarna också det tydligen, men han bara låtsades lyssna på dem och när de sen fick se manuset så var det inte alls som de tänkt sig.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
kanske minns helt fel men jag har för mig att Crytek snubbarna ställde lite krav på "Bollen" om att det skulle bli en bra film, men jag kanske snurrar i nattmössan

- Caddan out

tror det är skit samma om man ställer krav på någon som inte ens kan ta negativ kritik mot sina filmer.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
tror det är skit samma om man ställer krav på någon som inte ens kan ta negativ kritik mot sina filmer.

Hehe precis, när folk sa vad de tyckte om Blood Rayne så sa Boll ngt i stilen med att det ändå inte fanns mycket att jobba med.

Hmm ursäkta, en mystisk kult som anlitar en halvvampyr att döda nazister som håller på med det ockulta. Det är ju inget alls att jobba med /sarkasm

Mr Boll har du nånsin sett ett par rullar som heter Indiana Jones?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vem fan är det som ger denna idiot pengar att göra skitfilmer med ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Ska han förstöra fler spel nu?

Kanske låta Rob Zombie göra Postal istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z84
Nu tror jag inte alls att du förstod vad jag menade eller att du har koll på hur saker och ting fungerar. Om nu uwe håller i allt, pengar, manus etc så är det hans och ingen annans fel till att filmerna är som dom är. Men det är inte alltid en ressigör har fria händer, producenter vill bestämma saker, det skall marknadsföras etc.

Om du säger "jag skall göra en film baserad på doom" hur många vet vad du pratar om? Det är ju inte precis som så att dom stora filmbolagen slår varandra blodiga för att få göra dessa filmer. Allt du säger om arv och klassiker är ju intet utanför den lilla klick av människor som har så pass mycket koll på spel.

Vist killen är vad vi vet ett pucko utan ett uns begåvning men jag tycker inte att man kan hacka på honom för att han gör sin grej, inte när den är så beroende av andra. Fundera istället på varför folk säljer rättigheterna att göra film till honom när dom vet hur det brukar bli. Och vad det säger om deras tilltro till sin egen produkt.

Sant, folk med pengar vill ofta bestämma saker, men i slutändan har ändå ressigören ansvaret för resultatet, och som någon sa, han har inte lyckats ens en enda gång. Jag menar bara på ren tur borde han ju ha lyckats med nått iallafall, men inte ens det. Och som du säger, de slår inte varandra blodiga för att göra dessa filmer, vilket är hela felet. De borde göra det i vissa av fallen, och även om de inte är så sugna på att betala för det hela, så tycker jag bara det lägger mer ansvar på ressigören att veta vad det är han ska förmedla. Och sen tror jag inte att man idag kan kalla folk som spelar för "en liten klick". Spelindustrin omsätter ju mer pengar än filmindustrin sen nått år tillbaka om jag inte misstar mig, i vilket fall så är det rätt jämnlika.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Boll har inte gjort Doom. Och Doom är en helt ok film. 5.2/10 på IMDB, det är inte dåligt, inte bra, det är helt ok. Om vi tar filmer som Boll har gjort är de mycket sämre än Doom...

Det var ju helt sant, där hade jag fel faktiskt. Men i vilket fall så även om den är ok, så med tanke på vad den kunde ha vart så är den ju katastrof.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Alone in the dark och Bloodrayne är ju det bästa Boll gjort, fast det säger iofs inget överhuvudtaget :P....

Och dom ända jag sett av honom men inte förstod varför folk hatar honom.. så jag utalar mig inte om honom

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Rob zombie och postal skulle vara sjukt intressant. Efter Devils Rejects har jag 100ggr mer förtroende för rob än för uwe

Permalänk

Nu ska vi inte klaga här inte, House of the Dead hade faktiskt allt som en riktigt B-Action film ska ha.

-Århundradets sämsta skådisar alla kategorier
-Ett manusskripts som troligen var skrivet av Åsa-Nisse.
-Actionscener skapade av en kåt fiskmås eller nån annan typ av levande ting med väldigt lite hjärnsubstans.
-En massa amerikanska cheerleaders i tajt-tajt.
-En rackarns ball Sjöbåtskapten med en big puffra.

Och just det, när silikonen hos en rikemans dotters mega pattar lyckas stoppa ett svärdshugg så vet man att man har lyckats

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Haha! Den varsion av House of the dead jag fick tag i var t.o.m Fubbad på tyska vilket faktiskt gjorde den lite bättre, tror jag.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.