Permalänk
Medlem

Errorsafe ?

Har fått upp att man kan felsöka sin dator med hjälp av ett program som är extremt påstridigat och det heter ERRORSAFE.

Sidan man skickas till är extremt liknande Microsoft men jag tror inte det är det.

Kan nån förklara vad det är för skit.

Sökte på detta på Google.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=top.gear.s08e04.ws.pdtv.x...

Det är den översta länken.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Permalänk
Medlem

XoftSpy kan ta bort skiten som gör att du får dessa pop ups.

Jag blev galan på att få ERRORSAFE flera gånger om dagen så fort jag
öppnade explorer, men nu är det borta

Permalänk
Medlem

Kör Mozilla Firefox istället, då lär du slippa sånt skit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick det iaf på Firefox för en 2 månader sen

Permalänk
Medlem

Jag har Firefox och fick det just

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Kör Mozilla Firefox istället, då lär du slippa sånt skit.

haha pwned!:D

Extremt jobbigt problem! ska testa Garnax tips

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Hehe. Nice googling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Med dina googlekunskaper så är det ju inte så konstigt att du inte hittade något.

Offtopic: Hahhahaha

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Med dina googlekunskaper så är det ju inte så konstigt att du inte hittade något.

det är vad han sökte efter och fick errorsafe.

Btw. Garnax det programet du länkade till sög, man måste ju köpa skiten för att ta bort filerna.(

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
det är vad han sökte efter och fick errorsafe.

Hehe, jo jag kom på det sen.

Permalänk
Medlem

Errorsafe är så jävla irriterande, hatar det. Får upp det hela tiden, även på Mac OS X.
Fan kan ingen ta ner skiten? Egentligen borde någon orginasation ha rätt till det.

Permalänk
Medlem

Inget som händer mig i Fx version 1.5.0.6

Permalänk
Medlem

Inte mig heller, undra vad ni surfar på för sidor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Kör Mozilla Firefox istället, då lär du slippa sånt skit.

rättning: kör Linux och Firefox så slipper du sån skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
det är vad han sökte efter och fick errorsafe.

Btw. Garnax det programet du länkade till sög, man måste ju köpa skiten för att ta bort filerna.(

Nej det MÅSTE man inte, jag uppmanar dig absolut inte att ta ett serial från nätet utan vill bara rätta dig i ditt ordval "måste ju köpa skiten"

Permalänk
Medlem

kan ingen berätta Hur fan man tar bort det?

Permalänk
Permalänk
Medlem

får upp om errorsafe varje ggn. jag går in på ImageShack jag, kör då med FF 2.0 och en nyinstall av WinXP

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Jag använde norton firewall/antivirus i ett år och hade inga problem. Nu har jag formaterat och lagt in ZoneAlarm och Active Virus Shield istället. I början fick jag massa errorsafe. Men nu får jag något annat konstigt. Det står i stortsätt samma sak, och dialogen ser likadan ut. Men det står något annat istället för errorsafe. Och ja, jag använder firefox. Jobbigt som fan. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
rättning: kör Linux och Firefox så slipper du sån skit

Nix, kör Linux på ena datorn, med Firefox, nu poppade det upp även där...
Hur fan får jag bort det från Linux?? Där kan jag ju inte köra alla de program folk snackar om...

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Testpilot

Det är inget man kan ta bort, det är en form av reklam som en del mindre seriösa sidor har. Imageshack lyckades få massor av folk att använda deras sida i början genom att dom verkade seriösa men nu har dom börjat med sånt här skit och massor av annan reklam.

Snälla, använde inte Imageshack, ni ser ju hur dom behandlar sina besökare.

När ni får upp den är det bara att klicka på avbryt så försöker den inte göra nått med eran dator.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Sitter vid en Windows XP Home Sp1 dator, IE och o uppdaterat AW samt WinUpdate..

Inget händer?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

lägg in www.errorsafe.se och alla dess versioner (utan www osv) i host filen och peka till 0.0.0.0.

Så slipper man de äckliga pop-upsen.

EDIT:

Så här har jag det i min hostfil, inte fått något sen dess:

0.0.0.0 se.errorsafe.com
0.0.0.0 h.ttp://se.errorsafe.com
0.0.0.0 h.ttp://www.errorsafe.com
0.0.0.0 h.ttp://errorsafe.com
0.0.0.0 w.ww.errorsafe.com
0.0.0.0 errorsafe.com
0.0.0.0 systemdoctor.com
0.0.0.0 w.ww.systemdoctor.com
0.0.0.0 systemdoctor.com
0.0.0.0 h.ttp://systemdoctor.com
0.0.0.0 h.ttp://www.systemdoctor.com

Ta bort punkterna i http och www (ville inte att det skulle bli fungerande länkar!).

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden När ni får upp den är det bara att klicka på avbryt så försöker den inte göra nått med eran dator.

Om det ändå vore så. Den börjar installera programmet direkt, även om man avbryter eller klickar på kryssrutan. Det finns bara en sak att göra för att komma undan och det är att stänga av processen firefox.exe/iexplorer.exe

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
Om det ändå vore så. Den börjar installera programmet direkt, även om man avbryter eller klickar på kryssrutan. Det finns bara en sak att göra för att komma undan och det är att stänga av processen firefox.exe/iexplorer.exe

så fort det kommer upp en sån ruta så köra jag alltid ctrl+alt+delete och avslutar webbläsaren där, enda sättet. Trodde att det var självklart att man gjorde så, jag har alltid gjort så när jag får sån skit.

EDIT: haha, läste tydligen inte iNi's inlägg tillräckligt noga.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Jag säger som PointMan, editera eran hosts-fil.
Då blir ni av med mycket skräp.

hosts-filen hittar ni som kör Windows här:

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

öppna filen i Notepad, och klistra in vad pointman hade. (Se till att rätta till adresserna bara) Ni som vill bli av med ännu mera skräp, kopiera innehållet från denna textfil rakt in i eran hosts-fil:

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt

Så kan ni göra en ersätt alla på 127.0.0.1 -> 0.0.0.0
(Skickar vidare anropen till ingenstans istället för eran egen dator)

Efter detta kommer ni slippa en hel del skräp!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
Om det ändå vore så. Den börjar installera programmet direkt, även om man avbryter eller klickar på kryssrutan. Det finns bara en sak att göra för att komma undan och det är att stänga av processen firefox.exe/iexplorer.exe

Liten nyfiken fråga bara:

Det här s k Errorsafe installerar sig som ett program på datorn genom att man enbart fått upp en popup?

Popupfönster där det står typ "klicka här din dator är infekterad" händer ju nån gång i månaden att det ploppar upp, vilket man enkelt INTE tycker på nån låtsasknapp där det står" Nej tack avbryt" utan man stänger via alt-f4.

Har aldrig fått nån varning i varesig brandvägg/antivirus/ad-aware...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
lägg in www.errorsafe.se och alla dess versioner (utan www osv) i host filen och peka till 0.0.0.0.

Så slipper man de äckliga pop-upsen.

EDIT:

Så här har jag det i min hostfil, inte fått något sen dess:

0.0.0.0 se.errorsafe.com
0.0.0.0 h.ttp://se.errorsafe.com
0.0.0.0 h.ttp://www.errorsafe.com
0.0.0.0 h.ttp://errorsafe.com
0.0.0.0 w.ww.errorsafe.com
0.0.0.0 errorsafe.com
0.0.0.0 systemdoctor.com
0.0.0.0 w.ww.systemdoctor.com
0.0.0.0 systemdoctor.com
0.0.0.0 h.ttp://systemdoctor.com
0.0.0.0 h.ttp://www.systemdoctor.com

Ta bort punkterna i http och www (ville inte att det skulle bli fungerande länkar!).

Du kan ta bort alla med http:// eftersom att hostsfilen bara innehåller hostnames, vilket http:// inte tillhör.

http:// är i princip en genväg som webbläsare och liknande använder för att avgöra att de ska använda port 80 samt använda HTTP-protokollet.
Om nu inte Windows har någon dopad version av hostsfilen.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
lägg in www.errorsafe.se och alla dess versioner (utan www osv) i host filen och peka till 0.0.0.0.

Så slipper man de äckliga pop-upsen.

EDIT:

Så här har jag det i min hostfil, inte fått något sen dess:

0.0.0.0 se.errorsafe.com
0.0.0.0 h.ttp://se.errorsafe.com
0.0.0.0 h.ttp://www.errorsafe.com
0.0.0.0 h.ttp://errorsafe.com
0.0.0.0 w.ww.errorsafe.com
0.0.0.0 errorsafe.com
0.0.0.0 systemdoctor.com
0.0.0.0 w.ww.systemdoctor.com
0.0.0.0 systemdoctor.com
0.0.0.0 h.ttp://systemdoctor.com
0.0.0.0 h.ttp://www.systemdoctor.com

Ta bort punkterna i http och www (ville inte att det skulle bli fungerande länkar!).

Tackar så mycket.

Detta löste det mesta med all skitreklam som kommer.

Tackar och bockar.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.