vilket startegi spel spelar ni?

Permalänk

vilket startegi spel spelar ni?

Jag är sjukt sugen på något nytt häftigt startegi spel men jag har ingen aning om vad som är värt att skaffa. Jag slåss hellst med svärd dvs en forntida miljö, uppgraderar gärna min civilisatiob som i t.ex. Civilizations men med ett mer strids inriktat syfte. Jag vill inte heller lira i turns

Så ni som sitter på något sådant spel tippsa gärna. Andra tipps om spel som inte riktigt stämmer in på beskrivningen får ni givetvis också tippsa om

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter precis som Age of Empires 3 i mina öron. Rome total war eller medival total war är väl annars ganska bra lir. Fast det är delvis "turns" i dem.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

hehe men age of empires 3 var ju sjukt obalancerat från början, bara man köpte kanoner så van man. Men om dom fixat det så kan det säkert vara värt att spela. Är romte total war som medieval, för om det är uppbyggt på samma sätt så är det nej direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelar själv Company of Heroes, må vara WW2, men så otroligt kul

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Jag tycker att Company Of Heroes alltid slutar på samma sätt, tyskarna med tanks vinner. Men det kan ju bero på att jag suger i det men iaf. Ingen positiv upplevelse på et

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Njae, jag hade 3 tanks som rensade hela hans försvar typ, i tankbattles måste man ju ha tanken rätt riktad, åka bakom osv, mycket taktik

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

det är inte så nytt och häftigt men age of empires 2 är i mina ögon det bästa strategispelet som gjorts!

Permalänk

hearts of iron 2(för den 287509475727457023 gången nu,men denna gång med landet switzerland:p:D,minsta landet man kan tänka sej) och sen har man börjat med en gammal goding igen,colonization:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hearts of iron 2(för den 287509475727457023 gången nu,men denna gång med landet switzerland:p:D,minsta landet man kan tänka sej) och sen har man börjat med en gammal goding igen,colonization:)

Hört väldigt mycket om HoI 2 och även dess föregångare, favoriten har länge varit Panzer General 1-2 men HoI verkar kunna vara en värdig ersättare.

Ja colonization är helt klart ett bra spel som jag spelade en hel del, tyvär så är ju inte Xp det bästa operativsystemet att köra dessa gamla godingar på, så min fråga är om du kör spelet med Dosbox eller liknande?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Hört väldigt mycket om HoI 2 och även dess föregångare, favoriten har länge varit Panzer General 1-2 men HoI verkar kunna vara en värdig ersättare.

Ja colonization är helt klart ett bra spel som jag spelade en hel del, tyvär så är ju inte Xp det bästa operativsystemet att köra dessa gamla godingar på, så min fråga är om du kör spelet med Dosbox eller liknande?

panzer general..mm...man riktigt njuter när man hör det spelnamnet..underbart spel:)..håller med iaf,hoi2 är en mycket värdig ersättare.det är inte lika "slagfälts detaljerat" som panzer general,utan mer "flytta armer genom provincerna/länderna" aktigt,men helt klart ett mycket bra spel.

använder amiga emulatorn winuae när jag spelar colonization.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Håller med, Company of Heroes is teh shit.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Settlers 2! Finns även en fräsh remake på spelet, The Settlers II: the Next Generation

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Europa universalis 3 av strategispelsmästarna paradox(dom har gjort hearts of iron serien bla.) kommer ju ut här i sverige på fredag. Ett givet köp tycker jag.

Info:
http://paradoxplaza.nortechnet.se/index.php?option=com_conten...

Demot:
http://www.fz.se/filer/download.fz?id=2184&ticket=ODk4NTc1ZTN...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Europa universalis 3 av strategispelsmästarna paradox(dom har gjort hearts of iron serien bla.) kommer ju ut här i sverige på fredag. Ett givet köp tycker jag.

Info:
http://paradoxplaza.nortechnet.se/index.php?option=com_conten...

Demot:
http://www.fz.se/filer/download.fz?id=2184&ticket=ODk4NTc1ZTN...

man måste tydligen ha pixelshade 2.0 för att kunna spela spelet.
vad är det för nått?nått program?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
man måste tydligen ha pixelshade 2.0 för att kunna spela spelet.
vad är det för nått?nått program?

Ne, alla halv gammla grafik kort har det. Du har säkert inga problem.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

mjo,just det jag hade..ficke ej igång demot=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

jag tycker att grafiken är alldeles för viktig för dessa gamla spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Company of heroes och Dawn of war - Dark crusade är väl de RTS jag spelar just nu.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk

dark crusade är ganska kul, men iom att jag bara spelat på lan så förlorar jag varenda match mot polarna som faktiskt lirat det tidigare

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockekillen
jag tycker att grafiken är alldeles för viktig för dessa gamla spel

Vad har grafik med ålder att göra?
starcraft är förmodligen ett av de bästa strategispelen ur grafiksynpunkt. Har aldrig sett ett spel med så glasklar grafik som SC (strategispel då).

Permalänk
Medlem

Om du nu tycker om strategi spel med snygg grafik så borde du försöka på tag på en supreme commander beta nyckel, det är hur snyggt som helst än om en anning ooptimerat och det är även extremt roligt. Fast så är det min favorit genre också inom spel och film (sciene fiction action).

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Europa universalis 3 av strategispelsmästarna paradox(dom har gjort hearts of iron serien bla.) kommer ju ut här i sverige på fredag. Ett givet köp tycker jag.

Info:
http://paradoxplaza.nortechnet.se/index.php?option=com_conten...

Demot:
http://www.fz.se/filer/download.fz?id=2184&ticket=ODk4NTc1ZTN...

Ingenting för mig. Tankade demon o lirade nån timme men det var absolut inget jag skulle fastna i.

Angående om ålder på spel har med grafik att göra så är det klart att det inte stämmer i vissa fall. Men i dem aldra flesta måste du hålla med om att ett nytt spel ser sjukt mkt bättre ut än ett gammalt.

Hur får jag tag i en sådan där beta nyckel till supreme commander
då?

Och så sist, hur gör jag för att citera fler i samma inlägg. bra att veta för senare svar

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Warcraft 3, Starcraft är de jag lirar för tillfället medans jag väntar på Command & Conquer 3.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Måste säga TotalWar serien.

spelar ingen roll vilket utav spelen, lika bra allihop. Dock så är de till viss del turn-baserat.

Permalänk

mm,håller med där,kan nog ärligt säga att jag inte kan hitta något som helst fel med dom spelen,en härlig gång genom hela spelet,både på slagfälten och på världskartan.
det ENDA som man kanske kan klaga på(men det klagar man ju på i vilket spel som helst nästan,så who cares egentligen) är AIn,den kan göra rätt så korkade drag ibland.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

WarCraft 2 eller 3 säger jag

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk

jag tycker inte att wacrcraft 3s strategi del är särskilt rolig. Ingen möjlighet att som bygga på sin "civilization" och det är ganska viktigt för mig nu. Går inte det mesta i total war ut på att placera units rätt på slagfältet? Det ultimata spelet för mig hade varit Civilizations med en mer stridsinriktad bana och skippa turns.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockekillen
jag tycker inte att wacrcraft 3s strategi del är särskilt rolig. Ingen möjlighet att som bygga på sin "civilization" och det är ganska viktigt för mig nu. Går inte det mesta i total war ut på att placera units rätt på slagfältet? Det ultimata spelet för mig hade varit Civilizations med en mer stridsinriktad bana och skippa turns.

nja,man kan spela igenom hela total war spelen utan att ha slagits en enda gång på slagfältet.
det är mer än så,det är långt ifrån civilizations avancerade "uppbyggnad",men i detta spel ska man också bygga upp sin civilization,skaffa sej allierade,öppna byteshandel osv.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen sagt Empire Earth 2 än, överlägset bästa strategispelet, dock inte forntid men det går ju göra så att man inte kommer längre än tex ålder 5 eller något om man vill.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Company Of Heroes. Ska sen ge mig på Warhammer 40.000 - Dawn Of War. Följde med CoH när jag köpte det.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG